poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Automat ustawia kierowców w kolejce

Dodano: 1 kwietnia 2008, 19:13
Autor: Dominik Smaga

Chcesz zarejestrować swój samochód? Wyślij maila do Urzędu Miasta, a przyjmą cię, kiedy zechcesz. Nowy system od wczoraj ustawia w kolejkę interesantów przy Leszczyńskiego w Lublinie.



- Przyszedłem rano i automat wydał mi numerek z informacją, że zostanę przyjęty około godziny 14.30 - mówi Bogusław Grochecki, jeden z wczorajszych interesantów Wydziału Komunikacji. - Teraz siedzę i czekam aż moje 613 zobaczę na wyświetlaczu - dodaje. Numerek nie tylko się wyświetla, ale jest też zapowiadany z głośników przez lektora.

Elektroniczny system kolejkowy działa przy Leszczyńskiego od wczoraj. - Ale część interesantów już wyrażała nam swoje niezadowolenie. Ludzie mówili, że stare ustne zapisy były lepsze - mówi Tadeusz Franaszczuk, dyrektor Wydziału Komunikacji w Urzędzie Miasta. - To dopiero pierwszy dzień. Zobaczymy, jak będzie dalej.

Urządzenia kosztowały niespełna 74 tys. złotych. - W ten sposób wyposażyliśmy 15 stanowisk - informuje Grzegorz Hunicz, dyrektor Wydziału Informatyki i Telekomunikacji w Urzędzie Miasta. - System różni się nieco od tego działającego w Biurze Obsługi Mieszkańców przy Wieniawskiej. Tam ludzie ustawiani są w kolejkę od razu. Tutaj system na podstawie średniego czasu obsługi wyznacza interesantom orientacyjną godzinę przyjęcia.

Ale godzinę spotkania z urzędnikiem będzie też można sobie wybrać samemu. - Petenci mogą umawiać się na wizytę w wydziale telefonicznie i przez Internet - mówi Hunicz. - Dzwonić można już dziś, a odpowiedni link na stronie Urzędu Miasta umieścimy za kilka dni - obiecuje Paweł Dudak, zastępca dyrektora wydziału.

Jak to działa? Wystarczy podać pożądany termin wizyty. Na przykład w czwartek, o godz. 14. - Trzeba podać swój numer PESEL i system zarezerwuje miejsce w kolejce. Po przyjściu do urzędu petent wpisuje w automat swój PESEL i otrzymuje numerek. Ale jest jeden warunek: rejestracja "na dziś” tylko osobiście - mówi Dudak.

Ratusz wprowadza też ograniczenia. Internauci nie będą mogli zaklepać więcej niż 30 proc. numerków, a osoby dzwoniące więcej niż 15 proc. - Po to, by przychodzący ludzie też byli obsługiwani.

Wkrótce na wizytę w wydziale będzie można umówić się też odwiedzając dowolną filię Biura Obsługi Mieszkańców.

Dziś władze miasta mają uroczyście uruchomić system przy Leszczyńskiego.
Numer do Wydziału Komunikacji: 081 466 3200, Internet: www.um.lublin.pl
Czytaj więcej o:
yama
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

yama
yama (2 kwietnia 2008 o 20:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jestem w szoku i to bardzo miłym. wygląda na to że powoli władze samorządowe zaczynają wypełniać funkcję do której zostały powołane a o której już prawie nikt nie pamięta czyli ułatwiać życie mieszkańcom. brawo.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!