wtorek, 21 lutego 2017 r.

Lublin

Awaria komputerów sparaliżowała pracę Poczty Polskiej

Dodano: 21 grudnia 2010, 19:41
Autor: Dominik Smaga

Tysiące lublinian miało poważne problemy z odebraniem z poczty przesyłek awizowanych, w tym listów poleconych oraz z przekazami. Wszystko przez awarię na łączach pomiędzy poszczególnymi urzędami a bazą, w której takie przesyłki są rejestrowane. Dziś awaria miała zostać usunięta.

O problemie powiadomił nas jeden z Czytelników, który w poniedziałek i wtorek bezskutecznie próbował odebrać list z poczty przy ul. Róży Wiatrów.

– Dostałem w poniedziałek awizo, poszedłem od razu na pocztę i usłyszałem, że nie dostanę listu, bo nie ma łączności z Internetem i panie nie mogą przez to wydrukować jakiegoś kodu kreskowego – skarży się Jacek Woźniak. – Gdyby to chodziło o kartkę pocztową, to pół biedy, ale to pismo urzędowe. Nawet nie wiem skąd, bo czekam na pisma z trzech różnych urzędów, a w okienku nie chcą mi powiedzieć, skąd to list.

Tylko w tym jednym urzędzie przy ul. Róży Wiatrów taki sam problem miało przeszło 200 osób. – Łącza przestały działać w poniedziałek – przyznaje Marta Mankiewicz, naczelnik Urzędu Pocztowego Lublin 49.

Pocztowcy zapewniają, że wina nie leży po ich stronie. – Firma obsługująca nasze łącza wymieniała w poniedziałek serwery – wyjaśnia Bartłomiej Kierzkowski, regionalny rzecznik Poczty Polskiej. – Wtedy pojawiły się problemy – dodaje.

Panie wydające przesyłki awizowane nie mogły wprowadzić takiej informacji do bazy danych urzędu przy ul. Pocztowej, który te listy im dostarczył. – Musimy odnotować w systemie, że przesyłka została wydana. Ale nie mamy połączenia z tą bazą danych – tłumaczy Mankiewicz.

– W poniedziałek takie problemy dotyczyły większości urzędów pocztowych na terenie Lublina – mówi Kierzkowski. Jak twierdzi, wczoraj z awarią zmagały się jedynie placówki przy ul. Róży Wiatrów i przy ul. Sasankowej. Tymczasem, nieoficjalnie pracownicy poczty mówili nam o dwudziestu punktach, które miały ten sam problem.

Wczoraj pocztowcy zdecydowali się na ręczne wydawanie przesyłek. Wprowadzanie danych do systemu odłożyli na później.

W Lublinie działa 71 placówek Poczty Polskiej.
Czytaj więcej o:
gośc
hahaha
pancio
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

gośc
gośc (22 grudnia 2010 o 14:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='hahaha' timestamp='1293009569' post='409691']
To dziwne. Mam wrażenie, że oni nie korzystają z komputerów.
[/quote]


Ja też o ile zawsze zapominam zabrać z domu awiza i idę po odbiór przesyłki to słyszę, że nie ma jak sprawdzić numeru przesyłki bo oni nie mają systemu żadnego informatycznego....ktoś tu kręci
Rozwiń
hahaha
hahaha (22 grudnia 2010 o 10:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To dziwne. Mam wrażenie, że oni nie korzystają z komputerów.
Rozwiń
pancio
pancio (22 grudnia 2010 o 09:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
oj wieś ten Lublin, wieś. i wsią pozostanie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24