czwartek, 23 listopada 2017 r.

Lublin

Będą duże zmiany na alei Tysiąclecia w Lublinie. Wielka przebudowa już w wakacje

Dodano: 2 czerwca 2016, 13:29
Autor: Dominik Smaga

Po stronie dworca zbudowany ma być specjalny pas ruchu dla autobusów (fot. Archiwum)
Po stronie dworca zbudowany ma być specjalny pas ruchu dla autobusów (fot. Archiwum)

Przebudowę obu jezdni od ronda przy Zamku do okolic PZMot zapowiedział dziś prezydent miasta. Równe mają być nie tylko jezdnie, ale i chodniki, przystanki po stronie dworca zostaną połączone, autobusy dostaną buspas, rowery ścieżkę, a pozostałe pojazdy stracą jeden pas ruchu.

Zmiany mają nastąpić do jesieni, co oznacza, że na wakacje planowane są tu roboty drogowe. Ratusz tłumaczy, że chodzi o poprawę wyglądu śródmieścia przed przyszłoroczną 700. rocznicą nadania praw miejskich. – Oprócz pl. Litewskiego chcemy również zmodernizować al. Tysiąclecia – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta. – Wcześniej przebudowaliśmy al. Tysiąclecia do PZMot, chcemy teraz dojść z przebudową aż do ronda.

Po stronie dworca zbudowany ma być specjalny pas ruchu dla autobusów. – Powstanie kosztem jednego z trzech pasów ruchu – wyjaśnia Aleksander Wiącek, asystent prezydenta. Wcześniej Ratusz zakładał, że buspas zostanie dobudowany do istniejącej jezdni, częściowo kosztem chodnika. Miasto planuje też połączenie dwóch przystanków: tego bliżej cerkwi i tego przy dworcowej hali. Przystanek będzie jeden, za to z przedłużoną niemal do ul. Cerkiewnej zatoką. Ma się tu znaleźć miejsce na trzy wiaty przystankowe i... ścieżkę rowerową.

– Zaczynałaby się obok ronda przy Zamku, a później biegłaby nową drogą serwisową obok PZMot – mówi Żuk. Jak miasto zamierza zmieścić zatokę, chodnik i ścieżkę rowerową? – To zadanie dla projektanta – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Dzisiaj padła też zapowiedź, że aby zyskać na czasie, miasto ogłosi przetarg w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Dzięki temu nie będzie trzeba organizować dwóch odrębnych przetargów: jednego na dokumentację i drugiego na roboty drogowe.

Zakres prac będzie szerszy, niż wynikałoby to z majowych zapowiedzi, bo teraz miasto obiecuje też wymianę nawierzchni obu jezdni i chodników. A także przebudowę sygnalizacji na przejściu dla pieszych obok Novej (powstać ma tu także wydzielony przejazd rowerowy), gdzie zielone światło - podobnie jak teraz na al. Piłsudskiego przy Dolnej Panny Marii - ma się najpierw zapalać dla autobusów opuszczających przystanek. Dotyczyć ma to także przystanku po stronie pl. Zamkowego.

Przemyślą to

Miasto deklaruje gotowość wprowadzenia zmian do projektu przebudowy Al. Racławickich. Chodzi o budzący kontrowersje pomysł poszerzania jezdni w rejonie skrzyżowań, gdzie miałyby powstać dodatkowe pasy ruchu dla skręcających. Prezydent zapowiedział, że dokumentacja jeszcze raz zostanie przeanalizowana i tam, gdzie nie będzie to bezwzględnie konieczne, jezdnia nie będzie poszerzana.

szofer
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(50) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

szofer
szofer (28 listopada 2016 o 08:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na odcinku od ronda do Lubartowskiej bus-pas , dalej korki utobusowe,mówi się,że dalej aż do Prusa to może pomóc,bo i tak inne pojazdy czekją,aż autobusy zjadą z zatok.Zrobić plansze nastawiać miniaturek i spróbować bo komputer nie zawsze jest w korkach,chyba ,że w teczce.
Rozwiń
Gość
Gość (28 listopada 2016 o 00:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
na rondzie obok zamku zabrali 1 pasmo do skrętu na Piaski...totalnie blokuje to wjazd na rondo i przez to tworzą się ogromne korki.Zabrali pasmo na rzecz parkingu na chodniku przy zamku. Czy nie mogliby wrócić do dawnego rozwiązania i pozostać przy dawnej szerokości Unii Lub a za to poszerzyć dla parkujących w stronę zamku.?Przecież można....wymyślają cuda wianki jak trzeba unowocześniać. Tyle lat było więcej pasm ruchu i nagle zmniejszyli o 1...w dobie korków...Wszędzie zwężają i zwężają zamiast udogodnić Kiedyś jak nie mieli samochodów to budowano wielkie parkingi i dwupasmówki...teraz nie ma parkingów drogi są wąziutkie a te które są zwężają....niby dla "bezpieczeństwa" w sam raz dla idiotów
Rozwiń
Gość
Gość (28 listopada 2016 o 00:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Miasto deklaruje gotowość wprowadzenia zmian do projektu przebudowy Al. Racławickich. Chodzi o budzący kontrowersje pomysł poszerzania jezdni w rejonie skrzyżowań"- a co to za kolejne "kontrowersje" ze strony moherów??...nie ma drogi Głęboka-Czechów, bezsensowna odbudowa masywnej kładki do miasteczka akademickiego po której i tak nikt nie chodzi -zamiast świateł albo nowoczesnych lekkich ażurowych kładek z windami (bez możliwości przejścia przez ulicę..) starożytne niereformowalne mohery mają chody a reszta musi cierpieć ...
Rozwiń
TAK
TAK (5 czerwca 2016 o 13:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
***s://***facebook.com/tak-dla-tworzenia-nowych-miejsc-parkingowych-w-lublinie-1738343729731923/ zachęcamy do zapoznania się z tą inicjatywą
Rozwiń
Gość
Gość (3 czerwca 2016 o 15:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Brawo! Bardzo dobra inwestycja, szczególnie w buspas. Mam nadzieję, że powstanie ich więcej.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (50)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!