wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Będzie praca dla inżynierów przy montażu trolejbusów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 lutego 2009, 09:56
Autor: Dominik Smaga

MPK ma szansę na uzyskanie dużych zwolnień podatkowych dla planowanej montowni trolejbusów. Spółka chce podłączyć się do działającej na Felinie podstrefy Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.

- Chcemy w tym celu wydzielić część terenu zajezdni na Majdanie Tatarskim - informuje Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, który wczoraj rozmawiał w tej sprawie z władzami mieleckiej strefy.

Jest o co walczyć, bo firmy inwestujące na terenach specjalnych stref ekonomicznych mogą odzyskać w postaci zwolnień aż połowę tych wydatków. Wcześniej plany MPK będzie jeszcze musiała zaakceptować Rada Miasta.

A wniosek o poszerzenie podstrefy musi jeszcze później zaakceptować rząd.

Uruchomieniem montowni zainteresował się ostatnio ukraiński Łuckij Awtomobilnyj Zawod. Na przełomie lutego i marca do Lublina przyjedzie na testy produkowany tam trolejbus o długości 10,6 m (na zdjęciu), czyli nieco krótszy od tych, które widać na naszych ulicach.

A w czerwcu lublinianie będą mogli jeździć podobnym 15-metrowym trolejbusem. Takie rozmiary mają używane przez MPK neoplany. Wkrótce do Łucka pojedzie delegacja lubelskich inżynierów, którzy mają omówić wszystkie techniczne szczegóły produkcji.

Współpracą interesują się też Białorusini. Za niewiele ponad miesiąc do Lublina trafi pierwsze nadwozie białoruskiego autobusu MAZ, na bazie którego MPK chce zmontować trolejbus, który na lubelskich ulicach przeszedłby testy niezbędne do uzyskania homologacji. Pojazd ma być gotowy latem.

Czytaj na Strefie Biznesu
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
ratfg
~gość~
Beret
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ratfg
ratfg (7 lutego 2009 o 16:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
taa.. jak ten szrot Maz-a będą składać w Lublinie.... to lublin już na zawsze będzie kojarzony z białoruską tandetą, a kiedyś mpk mogło podpisać umowę z Solarisem ale przyszedł pan rydecki no i ........zachciało mu się współpracy z Mazem.
Rozwiń
~gość~
~gość~ (4 lutego 2009 o 12:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten hak to jest za pewne do zdemontowania jak jest nie używany a w miejsce jego pojawi się taka prostokątna zaślepka. Nie martwcie się na pewno nie zostawią go z tym hakiem. Na zdjęciu jest ten hak widoczny bo pewnie trajtek musiał być przyciągnięty na jakąś prezentacje a nie było trakcji tam żeby sam mógł podjechać
Rozwiń
Beret
Beret (4 lutego 2009 o 11:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiedziałem, że do montowania trajtków z gotowych podzespołów potrzeba aż INŻYNIERÓW. No ale w sumie czemu się dziwić, skoro do obsługi szaletów żąda się kogoś po magisterce. Tak oto kończy się era "wyższe wykształcenie dla każdego za niewielkie pieniądze".
Rozwiń
Marcel
Marcel (4 lutego 2009 o 11:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiem kto dopuści do ruchu pojazd z wystajacym hakiem z przodu ??? Przecież taki element powoduje, że pojazd ten nie spełni zadnych norm bezpieczeństwa. A może załatwi się, jak wszystko w tym kraju, że spełni Tylo współczuję wtedy pieszemu czy kierowcy na którego najedzie taki trolejbus. Czy na prawdę nie moze było montować w Lublinie czegoś porządnego?? Czy nikt nie nauczył się nic z lekcji pt "Daewoo" ??? Nie stać nas na badziewie, bo ten kto tanio kupuje 2 razy drozej później płaci.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!