czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Biletomaty w Lublinie wyrosną jak grzyby po deszczu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 grudnia 2012, 16:34
Autor: Dominik Smaga

 (Hanna Bytniewska)
(Hanna Bytniewska)

W kolejnych 23 kioskach można od wczoraj kupić bilety okresowe. A przy 25 przystankach ma stanąć 25 nowych automatów biletowych. Dwa z nich już działają.

Jeden z takich automatów stoi przy ul. Zana obok ZUS-u, drugi koło MPWiK przy al. Piłsudskiego. Urządzenia różnią się od tych, które znamy już z ulic.

– Nie przyjmują banknotów, obsługują za to płatności kartami zbliżeniowymi – mówi Michał Miernecki ze spółki Mera Systemy z Grodziska Mazowieckiego, która stawia automaty. Można w nich kupić bilety papierowe i zakodować na karcie bilet okresowy.

Każdy automat kosztuje ok. 50 tys. zł. – My za to nie płacimy – zapewnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Automaty stawia Mera Systemy, która jak każdy sprzedawca ma dostawać prowizję. Będzie to 7 proc. wartości sprzedanych biletów.

Spółka do marca ustawi jeszcze 13 automatów na ruchliwych przystankach, także poza centrum. Staną m.in. koło parku Bronowickiego i na przystanku Dziewanny 02. – W planach są również przystanki Paderewskiego 02 i Felin 02 – dodaje Góźdź.

Od wczoraj w 23 kioskach można kupić bilety okresowe. Terminale do ich kodowania dostarczyła krakowska spółka ASEC, która do lipca ustawi też w mieście 10 biletomatów.

Autosany w trasie

Regularne kursy po mieście zaczęły wczoraj cztery nowe krótkie autosany. Mają obsługiwać linie mniej uczęszczane linie (wczoraj kursowały na liniach 16,54 i 85), w tym linie podmiejskie, oraz nocne trasy poza weekendami. Pojazdy mają niecałe 9 m długości, klimatyzację, automat biletowy i monitoring.

ZTM zamówił 20 takich autobusów, które miały dotrzeć do nas we wrześniu, termin był kilka razy, aż do maksymalnej daty, którą dopuszczała umowa. Kiedy i ta data została przekroczona ZTM zaczął naliczać kary proporcjonalnie do opóźnienia poszczególnych wozów. Dotąd dotarło do nas 17 autobusów, a naliczone dotąd kary to nie mniej, niż 1,1 mln zł.na wczoraj.

Autosan wcześniej płacił też karę za zwłokę w dostawie wcześniej zamówionych 12-metrowych autobusów. ZTM naliczył mu 121 tys. zł. Po Lublinie jeżdżą 44 takie autobusy, z czego 18 musiało wracać do fabryki na poprawki, bo dach był za słaby, by utrzymać klimatyzatory. Zgodnie z harmonogramem do 15 sierpnia 2013 r. do Lublina ma dotrzeć jeszcze 10 takich autobusów.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
to-to
Pas
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (6 grudnia 2012 o 13:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
hmmm
Rozwiń
to-to
to-to (5 grudnia 2012 o 15:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Michał' timestamp='1354694495' post='705675']
ZTM zamówił nowe autobusy? I co - będzie je trzymał po zajezdniach jak teraz? Bo na przykład ze Sławina na Felin lub w okolice Kruczkowskiego poranne kursy obsługują rozpadające, regularnie się psujące i spóźniające starocia, których nie powinno dopuszczać się do ruchu! ZTM zapomniał, że ma takie dzielnice w Lublinie? Proponuję, żeby pani rzecznik przejechała się raz dwudziestką lub siódemnką - ciekawe co wtedy powie. Dodam też, że na całym Sławinie i Sławinku biletóew kupić się nie da, bo kioski polikwidowane a ZTM jak widać nie ma w planach ustawiania tam biletomatów.
[/quote]

[quote name='Michał' timestamp='1354694495' post='705675']
ZTM zamówił nowe autobusy? I co - będzie je trzymał po zajezdniach jak teraz? Bo na przykład ze Sławina na Felin lub w okolice Kruczkowskiego poranne kursy obsługują rozpadające, regularnie się psujące i spóźniające starocia, których nie powinno dopuszczać się do ruchu! ZTM zapomniał, że ma takie dzielnice w Lublinie? Proponuję, żeby pani rzecznik przejechała się raz dwudziestką lub siódemnką - ciekawe co wtedy powie. Dodam też, że na całym Sławinie i Sławinku biletóew kupić się nie da, bo kioski polikwidowane a ZTM jak widać nie ma w planach ustawiania tam biletomatów.
[/quote]Z prostych powodów jeżdżą stare autobusy: znam jednego gościa kierowcę MPK i powiedział mi, że umiejętnie jeżdżąc starym autobusem można sporo paliwa zaoszczędzić w porównaniu do tych nowoczesnych. Teraz jasne: dlaczego stare też jeżdżą?
Rozwiń
Pas
Pas (5 grudnia 2012 o 12:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='mercedes' timestamp='1354705397' post='705702']
Czemu np. MAN nie startuje w przetargach na autobusy do Lublina?
[/quote]
W przetargach nieograniczonych każdy producent może wziąć udział. Zapytaj w MAN-ie, dlaczego nie startują.
Rozwiń
mercedes
mercedes (5 grudnia 2012 o 12:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Autosan ta marka mówi sama za siebie. Totalny szrot! Już nie mówię o efektach wizualnych ale na to też można by długo narzekać. Czemu np. MAN nie startuje w przetargach na autobusy do Lublina?
Rozwiń
Mieszkaniec ul.Dożynkowej
Mieszkaniec ul.Dożynkowej (5 grudnia 2012 o 11:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A linia 74??? Dalej jeździmy w starych gratach jak bydło, płacąc normalną cenę biletu!!!!!!!!!!!!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!