wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lublin

Bogdan chce wjechać na Zachód przez Lublin

  Edytuj ten wpis
Dodano: 9 maja 2013, 18:38
Autor: Dominik Smaga

Ursus pokazał wczoraj dziennikarzom miejski autobus hybrydowy marki Bogdan wyprodukowany w całości n
Ursus pokazał wczoraj dziennikarzom miejski autobus hybrydowy marki Bogdan wyprodukowany w całości n

20 osób ma zatrudnić w tym roku montownia, w której powstaną m.in. nowe trolejbusy na bazie ukraińskiej konstrukcji. Firma liczy na wzrost produkcji i zatrudnienia, do 100 osób w 2015 r.

Montaż będzie się odbywać w halach po upadłej fabryce Daewoo Motor Polska. Zajmie się nim lubelski oddział firmy Ursus produkującej ciągniki rolnicze. Ursus wraz z ukraińskim partnerem, firmą Bogdan, wygrał przetarg na dostawę do Lublina 38 trolejbusów z baterią pozwalającą na jazdę bez zasilania z sieci. Wozy będą zbudowane na bazie ukraińskiego trolejbusu Bogdan.

Za każdy pojazd miasto zapłaci 1,7 mln zł, konkurencyjny Solaris chciał o 8 tys. zł więcej. Solaris deklarował też krótszy (2,5 km) dystans, który w pełni obciążony pojazd powinien przejechać bez zasilania z sieci. Ursus i Bogdan obiecują 5 km.

– Po uczciwej walce wygraliśmy ten przetarg nie tylko ceną, ale i parametrami technicznymi, co jest dużym wyzwaniem dla nas, bo przystępujemy do realizacji tych zobowiązań – mówi Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursusa.

– Do Lublina będą przyjeżdżały kadłuby wyposażone tylko w niewielkim stopniu. U nas montowane będą osie, zespoły napędowe, instalacja elektryczna, siedzenia i wyposażenie wnętrza – wylicza Marek Zmarz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Ursusa. Zapewnia, że stal nierdzewna wykorzystana przez Ukraińców do budowy nadwozia pochodzić ma z Zachodu, a urządzenia montowane w Polsce mają być sprawdzone i markowe.

Pięć takich wozów ma być przekazanych do końca września, kolejnych 12 między grudniem br. a połową czerwca 2014 r., a pozostałe 21 do marca 2015 r. – W tym roku przyjmiemy do pracy 20 nowych osób – zapowiada Karol Zarajczyk. W przyszłym liczba pracowników ma się podwoić, a w 2015 r. sięgnąć od 80 do 100 osób.

Zakład ma też sprecyzowane plany produkcji: poza realizacją lubelskiego kontraktu planuje w tym roku złożyć także pięć 12-metrowych autobusów na bazie nadwozia Bogdana. W przyszłym roku zmontowanych ma być 60 wozów (w tym 20 trolejbusów dla Lublina), a w 2015 r. już 150 pojazdów, w tym co najmniej 13 trolejbusów.

Dla ukraińskiego Bogdana taka współpraca z Ursusem to szansa na wejście na rynki Europy Zachodniej. Lublin ma składać nie tylko trolejbusy i autobusy 12-metrowe, ale też hybrydowe autobusy. A nawet trolejbusy przegubowe, również na bazie Bogdana. Konsorcjum chce startować w ogłoszonym niedawno przez miasto przetargu na 12 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem. – Z wstępnej analizy dokumentów wynika, że nasz trolejbus może być oferowany w tym przetargu – dodaje Zmarz.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
ewka23
Jan
maverick
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ewka23
ewka23 (27 maja 2013 o 15:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Najciekawsze wydarzenia w Lublinie

http://pulsmiast.pl/pl/lublin/artykuly/index.html
Rozwiń
Jan
Jan (27 maja 2013 o 08:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech Ursus z Lublina skupi sie na produkcji ciągników i maszyn rolniczych, bo w autobusach to ma za dużą konurencje i to nie jest ich specjalność, gdzie mogli by osiągnąć sukces w przyszłości.
Rozwiń
maverick
maverick (10 maja 2013 o 21:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
szkoda tylko ze najważniejsza z punktu trwałości konstrukcji część pojazdu czyli kratownica przyjedzie ze wschodu.......niestety z lektury polskich i wschodnich portali transportowych wynika , że jeżdżące po drogach UA i RU autobusy i trajtki firmy Bogdan mają z tym problem
Rozwiń
stefan
stefan (10 maja 2013 o 15:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Super ! Trajtki na zachód będą wyjeżdżały nową dwupasmową S17 tylko trzeba jeszcze zamontować słupy i trakcję elektryczną. Tylko kiedy to będzie ? Mam nadzieję ,że Dziennik wcześniej o tym napisze.
Kurde ale czy trakcję trzeba będzie ukladać aż do Hiszpanii ? Super, będzie robota już się cieszę.
Czekamy na następne dobre nowiny. Od czasu zamknięcia DMP tyle już dobrych wieści zamieszczaliście na swoich szpaltach ,że aż się miło na duszy robiło a,że nic z tych obiecanek nie wyszło to przecież nie jest ważne.
Rozwiń
dfdf
dfdf (10 maja 2013 o 11:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zamknąć wszystkie montownie i fabryki, zlikwidować wszystkie resztki przemysłu w Lublinie. Zlikwidować wszystkie przejawy rozwoju technicznego w mieście.
Zlikwidować też należy fabrykę Honkerów, żeby już nie było pretekstu do pisania na forum, że się w mieście produkuje szrot.
Fabrykę helikopterów przenieść do Mielca, bo przecież w lubelskim powstaje tylko szrot.
Nie instalujcie też wind z LiftSerwisu, bo powstają w Lublinie. Kupować tylko OTISy.
Trolejbusy kupić najlepiej zachodnie. W ostateczności Solarisa, ważne, żeby produkt powstał jak najdalej od Lublina.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!