piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Brzydkie szyldy i reklamy przestaną szpecić Lublin

Dodano: 10 lutego 2010, 17:16

Miejskie budynki mają być przykładem dla prywatnych gmachów. Magistrat szykuje nowe zasady umieszczania reklam na obiektach komunalnych. Powinny wejść w życie wiosną.

- Będziemy dążyć do ograniczenia powierzchni reklam – mówi Maciej Paschke, Miejski Konserwator Zabytków. – Przy instalowaniu takich elementów trzeba będzie zachować odpowiednią estetykę i ład kompozycyjny. Szyldy nie będą mogły np. przesłaniać istotnych detali budynku.

To pierwsze założenia. Konserwator pracuje nad szczegółowymi zasadami umieszczania reklam na budynkach. Projekt trafił właśnie do Wydziału Architektury, który ma zgłosić swoje uwagi. Później dokument w formie zarządzenia wyląduje na biurku prezydenta Adama Wasilewskiego.

– Powinno do tego dojść z końcem marca – mówi Paschke. – Podpisując zarządzenie, prezydent zobowiąże swoich urzędników do stosowania nowych kryteriów, przy podpisywaniu umów z użytkownikami budynków.

Obejmą one tylko nieruchomości należące, lub administrowane przez miasto. Właścicielom prywatnych gmachów nie można niczego nakazać, bo wciąż trwają prace nad planami zagospodarowania przestrzennego.

– Póki ich nie ma, niech miejskie budynki będą wzorem dla innych – dodaje Paschke. – Nowe plany będą uwzględniać kwestie reklam, więc za jakiś czas sytuacja się zmieni.

Działania konserwatora to efekt współpracy z Forum Rozwoju Lublina. Stowarzyszenie postanowiło walczyć z bezguściem na lubelskich ulicach. Pierwszym krokiem była akcja „Pandemia estetyki”, czyli plebiscyt na najlepszy szyld. W głosowaniu wzięło udział prawie 2 tys. osób. Wygrał sklep metalowy przy ul. Kowalskiej. Jego właściciel odebrał wczoraj specjalny dyplom.

– Bardzo się cieszę, że ktoś zwrócił uwagę na nasz szyld – mówi Marek Malec, zwycięzca plebiscytu. – Staraliśmy się, by jak najlepiej pasował do otoczenia. O neonach i świecidełkach nie było mowy. Do tej pory odwiedzali nas przede wszystkim starsi ludzie. Teraz przychodzi młodzież i podziwia stalowe litery nad wejściem. To spory sukces.

W czołówce plebiscytu znalazły się również cukiernia przy ul. Wróblewskiego i zakład fryzjerski przy ul. Narutowicza.

– Jest tam szyld w spokojnych, pastelowych barwach – mówi Daniel Stelmasiewicz, z FRL. – Mimo to przyciąga uwagę mieszkańców. Podobnych przykładów są dziesiątki. na taki szyld nie trzeba wielkich nakładów. Niestety, wielu przedsiębiorców nie chce robić estetycznych reklam.

Stowarzyszenie chce to zmienić. Przedstawiciele FRL zapowiadają, że będą nagradzać kolejnych przedsiębiorców, którzy przyczynią się do poprawy estetyki miasta.
Czytaj więcej o:
~izimany~
jato
olo
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~izimany~
~izimany~ (11 lutego 2010 o 10:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Umieszczajcie reklamy w izimany!Tanio i estetycznie:)
Rozwiń
jato
jato (11 lutego 2010 o 08:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
uważam, że polskie miasta generalnie są ciemne, niedoświetlone, szczególnie w zimie sprawiają wrażenie zapyziałych, szarych, burych i ponurych. Ewidentnie brakuje reklam neonowych, które dają ciepło, wesołość i uzupełniają ubogie oświetlenie lamp ulicznych. W Warszawie (szczególnie na Pradze) także w Lublinie jest zdecydowanie za ciemno w relacji do miast zachodniej Europy. Czas najwyższy to zmienić. Przecież można teraz oświetlić miasto żarówkami oszczędnoenergetycznymi. Właściciele sklepów, firm usługowych powinni reklamować swoje obiekty neonami, które nie są zbyt drogie w instalacji jak i eksploatacji, a ile wnisie to w wizerunek miast i miasteczek.
Rozwiń
olo
olo (11 lutego 2010 o 05:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Te wasze brzydkie szyldy i reklamy (patrz fotka w artykule) zasłaniają brzydkie budynki, na których wiszą... na jedno wychodzi.
Rozwiń
RODAK
RODAK (11 lutego 2010 o 01:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ALE HASŁO W RODZAJU "TĘSKNIĘ ZA TOBĄ ŻYDZIE" BĘDZIE MOŻNA NA NICH UMIESZCZAĆ BEZKARNIE ?
Rozwiń
~KKK~
~KKK~ (10 lutego 2010 o 22:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
kto toleruje te bezguscie i szmaty, chyba tylko ludzie ze wsi i ograniczeni umyslowo
Odkad zalozylem ładny szyld na moim sklepie, oborty wzrosly dwa razy
Po sasiedzku mialem sklep na ktorym wisial ceratoszyld, gosc byl ze wsi-to wszystko tlumaczy, splajtowal a mial ten sam asortyment co ja w podobnych cennach
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!