czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Budowa S19 Lublin - Kraśnik. 19 firm walczy o kontrakt

Dodano: 8 czerwca 2017, 21:36

Odcinek S19 Lublin-Kraśnik podzielono na trzy części. Na zdjęciu zachodnia obwodnica Lublina
Odcinek S19 Lublin-Kraśnik podzielono na trzy części. Na zdjęciu zachodnia obwodnica Lublina (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

19 firm z Polski i Europy, które przeszły pozytywnie przez pierwszy etap przetargu (na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika), otrzymało w czwartek zaproszenia do składania ofert cenowych. Umowę z wykonawcą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje podpisać przed końcem roku.

Piętnastu wykonawców zainteresowanych jest realizacją trzech odcinków, trzech jednym, a dwa odcinki zamierza budować jedna firma. Przy ocenie ofert będzie uwzględniane skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy (podczas prowadzenia robót nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena). Postępowanie przetargowe prowadzi oddział w Kielcach.

Przypomnijmy, że przetarg na odcinek Lublin-Kraśnik podzielono na trzy części: od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża (długość ok. 12 km, zainteresowanych jest 16 wykonawców), od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km, 15 wykonawców) oraz od węzła Kraśnik Północ do węzła Kraśnik Południe (ok. 10 km, 19 wykonawców).

Zadaniem wyłonionych w przetargu firm będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji oraz wybudowanie trasy o łącznej długości ok. 42 km.

Dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku początkowo będzie prowadziła wzdłuż obecnej DK19, by na wysokości Strzeszkowic odbić na wschód omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem (w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu), a za nią przejść na zachodnią stronę. W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu.

Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par MOP (miejsc obsługi podróżnych), 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych.

Via Carpatia

Czytaj więcej o: Lublin drogi GDDKiA Kraśnik
Użytkownik niezarejestrowany
jaa
Użytkownik niezarejestrowany
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (17 lipca 2017 o 08:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szkoda ze nie napisali przed końcem którego roku podpiszą tą umowę.....2025r???????????
Rozwiń
jaa
jaa (13 czerwca 2017 o 11:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
gość napisał:
undefined napisał:
najdroższe będą pewnie kładki dla zwierząt. Swoją drogą ciekawe ile z nich do tej pory przeszło przez to cudo w konopnicy? :V
Jak na razie to panienki i ich klienci tam łażą:)))
 a gdzie konkretnie?z ciekawosci popatrzylem na te panienki :)jak cos wiesz to napisz
Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2017 o 17:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
generalny zarobi, ale czy reszta ***s://***facebook.com/niewyceniamdlageneralnych
Rozwiń
Gość
Gość (9 czerwca 2017 o 17:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A możnoby po moim polu pobudowac ta autostrada bo bym sprzedoł
Rozwiń
krasniczek
krasniczek (9 czerwca 2017 o 11:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Dziennikarze może by się zainteresowali czemu po otwarciu kopert z ofertami na odcinek Kraśnik-Janów kilka miesięcy temu (marzec) nastała cisza,  w innych regionach PL po otarciu kopert zwyciezce ogłaszano po 14 dniach, a umowa po procedurach była podpisywana po około 60 dniach a tu...
Czemu siejesz zamęt? Cytuję: "Na pierwszy odcinek, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), wpłynęło jedenaście ofert o wartości od 342,84 mln zł do 492,86 mln zł brutto. Najtańsza propozycja należy do konsorcjum firm Impresa Pizzarotti i Fundamental Infrastructure, a najdroższa do Salini Impregilo. Budżet inwestora na ten odcinek to 595,53 mln zł. Na drugi odcinek stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) wpłynęło dziesięć ofert, najtańsza z nich należy do Mota-Engil Central Europe i wynosi 148,5 mln zł, a najdroższa, o wartości 209,94 mln zł brutto, do konsorcjum Aldesa Construcciones i Aldesa Construcciones Polska. Budżet GDDKiA w przypadku tego odcinka to 209,059 mln zł. Tyle samo ofert wpłynęło na trzeci odcinek, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km). Najtańszą propozycję za 183,54 mln zł złożyło konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, a najdroższą, za 243,69 mln zł – PORR Polska Infrastructure. Na ten odcinek inwestor dysponuje kwotą w wysokości 276,24 mln zł. Umowy z wykonawcami GDDKiA chce podpisać w III kwartale tego roku." Wykonawców znamy, czekamy na podpisanie umów. Co prawda S19 jest strasznie mocno przeciągana w czasie. Brak środków w budżecie, bo hula się z socjalem.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!