sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Chcą przebudować stadion przy al. Piłsudskiego. Co się zmieni?

Autor: Dominik Smaga

Marzena Szczepańska z Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta i prezydent Krzysztof Żuk prezentują plany przebudowy stadionu lekkoatletycznego
Marzena Szczepańska z Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta i prezydent Krzysztof Żuk prezentują plany przebudowy stadionu lekkoatletycznego

W niecałe dwa lata przebudowany ma być stadion lekkoatletyczny przy al. Piłsudskiego. Będą nowe nawierzchnie, urządzenia, trybuna i nowy budynek. Miasto właśnie ogłasza przetarg na wykonanie robót

Lublin ma szansę znaleźć się na mapie tych miast, które będą przyciągać zawody międzynarodowe – mówi prezydent miasta, Krzysztof Żuk. Stadion ma być dostosowany do wymogów kategorii III A, pozwalającej organizować m.in. mistrzostwa Polski.

Ogłoszenie o przetargu zostało wysłane do unijnego biuletynu. Jeszcze w listopadzie możemy poznać firmy gotowe podjąć się przebudowy. Ratusz zakłada, że prace zakończą się w połowie 2017 r.
Do tego czasu stadion ma się zmienić nie do poznania. Istniejące trybuny zostaną rozebrane, docelowo będzie tylko jedna, zadaszona, mieszcząca 1370 kibiców. Naprzeciw niej stanąć ma duży telebim (7 m na 2,8 m) służący do wyświetlania wyników oraz prezentacji sylwetek zawodników.

– Od strony południowej, wzdłuż al. Piłsudskiego, powstanie nowy pawilon – zapowiadaMarzena Szczepańska, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. – Budynek będzie dwukondygnacyjny, znajdzie się tu pięć zespołów szatniowych, pomieszczenia dla sędziów, dla kontroli antydopingowej, lekarza oraz toalety dla widzów. W części górnej znajdą się pomieszczenia dla komentatorów i sędziów. W zachodniej części znajdzie się budynek techniczny. 

Sześciotorowa okólna bieżnia 400-metrowa będzie mieć kauczukową nawierzchnię. Otaczać ma posadowione na naturalnej, trawiastej nawierzchni urządzenia umożliwiające rzut dyskiem, młotem i oszczepem. Na zakolach będą urządzenia do skoku wzwyż i o tyczce. – Od strony południowej znajdzie się bieżnia do skoku w dal i trójskoku – opowiada Szczepańska. – W części przyległej bezpośrednio do al. Piłsudskiego będzie poliuretanowa nawierzchnia treningowa, a na koronie wału strefa rozgrzewki o nawierzchni z trawy syntetycznej.

W trakcie prac powstać mają również 44 miejsca parkingowe, oświetlenie, nagłośnienie, monitoring oraz dwa zbiorniki retencyjne na deszczówkę, pozwalające odwodnić także pobliski stadion żużlowy. – Koszt inwestycji oszacowaliśmy na 38 milionów zł – mówi Szczepańska. Prace będą współfinansowane przez ministerstwo sportu. – 30 proc. dofinansowania mamy zapewnione. A o tym, czy będziemy mogli je zwiększyć do 50 proc. oczywiście będziemy rozmawiali – stwierdza prezydent.

Zlecenie nie obejmuje dostawy wyposażenia sportowego. Miasto ma je zamawiać dopiero pod koniec prac budowlanych, co tłumaczy tym, że do tego czasu na rynku pojawią się zapewne lepsze urządzenia.

Czytaj więcej o: Lublin stadion
iaaf
Gość
b
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

iaaf
iaaf (12 października 2015 o 09:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

no nawet hala nie będzie bo 6 torów to się zgodzę klasyka halowa ale 1500 miejsc to 1/4 malej hali sportowej jak budować to 8 torów (10 na 100m) i te 18500 miejsc to minimum

Rozwiń
Gość
Gość (10 października 2015 o 12:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jeśli nawet stadion fajny, to zawsze można się do korków przyczepić. Nie mam zamiaru pozwolić żeby działacze pisu dostali się do sejmu, skoro potrafią tylko labidzić. Panowie Tułajew i Michałkiewicz, starczy tego dobrego
Rozwiń
b
b (10 października 2015 o 11:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

nie psychiczny tylko takie są fakty a te liczby spokojnie można znaleźć w sieci, w Lublinie jest stanowczo za dużo samochodów i póki ich liczba się nie zmniejszy korki będą no chyba, że granice miasta są z gumy i remont stadionu nie ma tu nic do rzeczy

Rozwiń
Gość
Gość (10 października 2015 o 11:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

przestań manipulować czytelnikami, co ma stadion do korków skoro w Lublinie niebawem na 1000 mieszkańców będzie przypadać 2 x więcej samochodów niż w Berlinie? (Lublin 500/1000, Warszawa 600/1000, Berlin 300/1000) przy takich ilościach samochodów sprawy nie rozwiąże nawet przerobienie każdej miejskiej drogi na czteropasmową autostradę - zamiast liczyć bóg wie na co proponuję czasem przesiąść się do autobusu MPK, namawiać do tego znajomych i jakoś damy radę a nie pisać że Lublin jest zakorkowany bo remontują za 30 mln stadion lekkoatletyczny(większej głupoty dawno nie czytałem)

psychiczny, na pewno psychiczny! Lublin z Berlinem porownywać skad te liczby?

Rozwiń
b
b (10 października 2015 o 09:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A my dalej stoimy w korkach bo nie ma kasy na rozbudowę i modernizację ulic zwiėkszającą przepustowość. Więcej stadionów, rowerów a przeciętny mieszkaniec miasta spędza coraz więcej czasu w korkach.

przestań manipulować czytelnikami, co ma stadion do korków skoro w Lublinie niebawem na 1000 mieszkańców będzie przypadać 2 x więcej samochodów niż w Berlinie? (Lublin 500/1000, Warszawa 600/1000, Berlin 300/1000) przy takich ilościach samochodów sprawy nie rozwiąże nawet przerobienie każdej miejskiej drogi na czteropasmową autostradę - zamiast liczyć bóg wie na co proponuję czasem przesiąść się do autobusu MPK, namawiać do tego znajomych i jakoś damy radę a nie pisać że Lublin jest zakorkowany bo remontują za 30 mln stadion lekkoatletyczny(większej głupoty dawno nie czytałem)

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!