piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

Ciężarówki będą omijać Lublin? Ratusz przygotowuje projekt zakazu wjazdu

Dodano: 21 sierpnia 2016, 21:14
Autor: Dominik Smaga

Wymuszenia na kierowcach tirów, by omijali Lublin obwodnicą domaga się jedna z radnych. Jej zdaniem ułatwi to jazdę odnawianą al. Tysiąclecia. – Zastanawiamy się nad tym, ale ze zmianą oznakowania czekamy na zachodnią obwodnicę – odpowiadają urzędnicy

Z apelem o wysłanie ciężarówek na obwodnicę wystąpiła do prezydenta Lublina radna PO Marta Wcisło. Jej zdaniem tiry wjeżdżające na zwężoną z powodu przebudowy trasę W-Z paraliżują drogę i potęgują utrudnienia w centrum. Wcisło stawia pytanie o „zasadność wprowadzenia ograniczenia przejazdu przez al. Tysiąclecia i al. Solidarności” na czas przebudowy dróg i „przekierowania tzw. tranzytu na inne trasy, w tym obwodnicę”.

Odnowa drogi, o której wspomina radna, praktycznie zakończyła się już na jezdni po stronie Zamku, zaś dopiero ma się zacząć na jezdni po stronie dworca autobusowego.

– Ale to też będą krótkotrwałe utrudnienia. Dlatego nie chcielibyśmy na taki krótki czas wprowadzać innej organizacji ruchu, tylko raczej pomyśleć już nad trwałymi zmianami – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Ratusz przyznaje jednocześnie, że do wprowadzenia takiego zakazu już się przymierza. – Przygotowywany jest projekt zakazu wjazdu do miasta w porze dziennej ciężarówek powyżej 16 ton jadących tranzytem – stwierdza Kieliszek. – Może być jednak wprowadzany nie wcześniej, niż po otwarciu dla ruchu zachodniej obwodnicy Lublina.

Zachodnia obwodnica, zgodnie z dotychczasowymi deklaracjami, powinna być ukończona jesienią tego roku.

 

Czytaj więcej o: Lublin ciężarówki
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
gość
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (23 sierpnia 2016 o 21:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dziękuję za interwencję w sprawie przejazdu samochodów ciężarowych przez Lublin. Jestem mieszkańcem Czechowa i do wielu lat jest to dla mojej dzielnicy duży problem. Przejazd TIRów przez Al. Smorawińskiego i ich hałas jest nieznośny. Jeszcze raz dziękuje w imieniu swoim i innych.
Rozwiń
Gość
Gość (22 sierpnia 2016 o 13:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
niestety przedmówca ma rację....bez wyremontowania odcinka drogi piaski - piotrków nic się nie da zrobić....droga nadaje się raczej do zamknięcia niż do jazdy
Rozwiń
gość
gość (22 sierpnia 2016 o 12:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co z rozlatującym sie mostem nad Bystrzycą, na Melgiewskiej? Tam jest ograniczenie do 20 ton - totalnie olewane prze kierowców TIR-ów... zwłaszcza nocami... co, czekac, aż któryś, w końcu, wraz z mostem - zwali się do rzeki? Albo, co gorsza - miejski autobus, bo most zniszczyły własnie TIR-y? Panie Prezydencie, DZIAŁAJ! Nie czekaj, aż (bez)radni zadecydują, bo na nich czekać, aż sie wykłócą między frakcjami politycznymi, zagłosują, potem wprowadzą dziesięć inerpolacji, poprawek, znowu powykłócają itp - ech, prędzej Bystrzyca wyschnie lub popłynie inna drogą, a most stanie sie zbędny, zrobi sie nasyp - i z głowy...
Rozwiń
Gość
Gość (22 sierpnia 2016 o 12:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A DLACZEGO TYLKO W GODZINACH DZIENNYCH? CIĘŻKI TRANZYT MUSI zostać wyprowadzony z Lublina! NA STAŁE! Ta remontowana Tysiąclecia, po roku czy dwóch, jeżeli nie usunie się ciężkiego tranzytu poza miasto - znowu będzie pełna kolein... pieniądze zostaną wyrzucone w błoto. Te drogi, Tysiąclecia i Solidarności, NIE NADAJĄ się do takiego obciążenia, zaś obecny remont, polegający tylko na położeniu nowego dywanika asfaltu, be wzmocnienia podłoża - to też dużo za mało, aby bez szkód puścić nimi kilkudziesięciotonowe ciągniki jadące (zwłaszcza nocami) - ile fabryka w silnik dała... Mieszkam opodal, na Kalinie i często słyszę, jaki łomot nocami (a i w dzień też bywa) od nich się rozchodzi, a oczekując na przystankach przy PKSie czy Placu Zamkowym widzę jak gnają, ostro hamują na światłach, potem znowu w "rurę" aby zdążyć na następnych - i czuję, jak chodnik pod nogami podskakuje przy przejeździe takiego. Jest duża obwodnica - bezwzględnie zmusić ich do jazdy tamtędy! Tym bardziej, że główne kierunki ciężkiego tranzytu to Chełm lub Warszawa... Bo niszczą tylko wewnętrzne miejskie drogi, za ich remonty państwo nie zapłaci - płaci miasto, a z opłat za przejazd obwodnicą S17 - Lublin nic nie dostaje. Oczywiście, należy uwzględnić TIR-y dowożące towar do miasta - marketów, firm - w takich przypadkach list przewozowy przepustką. Ale tylko takie przypadki, reszta - jazda NA OBWODNICĘ! I uwaga na obce rejestracje, z poza Polski - to oni przeważnie (acz nie tylko) pchają się na Solidarności i Tysiąclecia! Nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak miasto zwleka z załatwieniem tej sprawy radykalnie... panie Prezydencie, działaj, teraz, zaraz, JUŻ! Odpowiednie oznakowanie przy wjazdach, schemat - którędy maja jechać, pogoń do roboty drogówkę, inspekcję, podgląd kamerami - niech pilnują i mandatami sypią! Przynajmniej trochę sobie zarobią... TIR-y NA TORY! Tranzyt - NA TORY! Są kraje, tu, w Europie, które już to pojęły, już zaczęły ciężki tranzyt samochodowy przewozić pociągami - kiedy u nas?
Rozwiń
kierowca
kierowca (22 sierpnia 2016 o 12:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy Ty wiesz co piszesz o tych zakazach w europeiskich miastach. Twoja wiedza jest zerowa.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!