niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

Co już wyjeżdżało z Lublina (zdjęcia)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 16 lipca 2008, 21:30

Zobacz klaendarium naszej motoryzacji, czyli co już produkowano w Lublinie.

• W 1950 r. powstaje Fabryka Samochodów Ciężarowych.

• Lublin-51, produkowany na licencji radzieckiej, opuścił taśmę montażową 7 listopada 1951 r. Montaż zakończono w 1959 r. Wyprodukowano 17,5 tys. sztuk.


• W 1959 r. uruchomiono produkcję flagowego modelu FSC - żuka, przy wykorzystaniu silnika i zespołów napędowych z warszawy. Do 1998 roku wyprodukowano 587,5 tys. żuków.

• 1963-1970. We współpracy z czeską firmą Avia produkowano w fabryce transportery opancerzone Skot (4,5 tys. sztuk).

• 1993. Rozpoczęto seryjną produkcję samochodów Lublin 33, następcy Żuka.

• 1993-1995. Zmontowano 3,5 tys. aut osobowych Peugeot 405.

• 1995. Powstała Daewoo Motor Polska Sp. z o.o. Ruszył montaż koreańskich samochodów osobowych Nexia. Do 1998 zmontowano 40 tys. tych aut.

• 1996. Rozpoczęto montaż samochodów AVIA i LDV, odkupiono od FSR Poznań prawo do przemysłowej produkcji samochodu Honker. Produkcja tego drugiego ruszyła w 1997 r., razem z ze zmodernizowaną wersją samochodu Lublin 33 pod nazwą Lublin II.

• 1998-2001. Montaż samochodów osobowo-terenowych Musso i Korando, z zestawów dostarczanych z Korei. Zmontowano
1059 sztuk.

• W 1999 r. zmodernizowano samochód Lublin - na polskim rynku pojawiła się nazwa Lublin 3.

• Po upadku Daewoo Motor Polska w 2001 roku fabrykę przejęła w dzierżawę spółka Andoria Motors. Projekt gotowego do produkcji Maxusa trzeba było sprzedać. Nabywcą okazała się brytyjska firma LDV, która do tej pory ma ten samochód w ofercie.

• 22 września 2003 r. firma International Truck Alliance Limited z siedzibą w Londynie nabywa prawa sprzedaży i produkcji w Lublinie samochodów dostawczych, a 28 listopada powołuje i rejestruje spółkę Intrall Polska.

• 1 stycznia 2004 r. zostaje wznowiona produkcja samochodów Lublin 3 i Honker.

• W 2006 r. na rynek trafia Lublin 3Mi. Intrall prezentuje też nową rodzinę samochodów dostawczych LUBO.

• 15 października 2007 r. Sąd Rejonowy w Lublinie ogłasza upadłość spółki Intrall Polska.

• 2008. Powstaje Zakład Produkcji Samochodów. Zakład powstaje po to, żeby wyprodukować dla wojska i kopalni miedzi 200 terenowych honkerów.
(mb)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Chronolog
Chronolog
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Chronolog
Chronolog (17 lipca 2008 o 08:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chronolog napisał:
16.03.2006 ujawniono, że likwidator Daewo to TW "Henryk" .
Z punktu widzenia chronologi produkowanych w Lublinie samochodow jest to nic nie wart szczegol ale z punktu epilogu czyli konca to kto wie?
U naszych południowych sąsiadów już na początku lat 90. wprowadzono ustawowy zakaz zatrudniania funkcjonariuszy i współpracowników byłych tajnych służb w wielu instytucjach. Co więcej, konsensus wokół lustracji sprawił, że w ślady instytucji państwowych poszło wielu prywatnych przedsiębiorców i świadectwo lustracyjne bywa w Czechach traktowane jak jeden z dokumentów niezbędnych przy składaniu aplikacji o pracę.
U nas jakby na odwrot - glowy organu powolujacego syndyka sie zmienialy a on trwal, trwa i trwal do konca pewnie bedzie.


Zapomnialem dodac, ze chronologie Skody najlepiej widac na ulicach Lublina, polski i wielu krajow UE w postaci Octavi, Fabi i coraz czesciej spotykanego Roomster Scout .
Rozwiń
Chronolog
Chronolog (17 lipca 2008 o 07:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
16.03.2006 ujawniono, że likwidator Daewo to TW "Henryk" .
Z punktu widzenia chronologi produkowanych w Lublinie samochodow jest to nic nie wart szczegol ale z punktu epilogu czyli konca to kto wie?
U naszych południowych sąsiadów już na początku lat 90. wprowadzono ustawowy zakaz zatrudniania funkcjonariuszy i współpracowników byłych tajnych służb w wielu instytucjach. Co więcej, konsensus wokół lustracji sprawił, że w ślady instytucji państwowych poszło wielu prywatnych przedsiębiorców i świadectwo lustracyjne bywa w Czechach traktowane jak jeden z dokumentów niezbędnych przy składaniu aplikacji o pracę.
U nas jakby na odwrot - glowy organu powolujacego syndyka sie zmienialy a on trwal, trwa i trwal do konca pewnie bedzie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!