piątek, 20 października 2017 r.

Lublin

Propozycja nowego układ linii komunikacji miejskiej. 'To koncepcja daleka od ideału'

Dodano: 14 maja 2015, 16:45
Autor: Dominik Smaga

To koncepcja daleka od ideału – tak o opisywanym przez nas w piątek pomyśle na nowy układ linii komunikacji miejskiej pisze w swej opinii Forum Rozwoju Lublina. Stowarzyszenie ujawniło zbiór swoich uwag przesłanych do Zarządu Transportu Miejskiego.

Jako zaletę przedstawionej przez miasto koncepcji FRL wskazuje wyprostowanie tras linii 13, 26, 39 i 44. Chwali też pomysł na linię 46, która byłaby szybkim połączeniem Czubów z Czechowem omijając ścisłe centrum i jadąc z ul. Sowińskiego przez wiadukt nad al. Solidarności. Forum za niezasadne uważa odkładanie jej uruchomienia do czasu przebudowy ul. Poniatowskiego. Proponuje, by trasa zamiast przy os. Widok kończyła się przy Porębie lub na Gęsiej.

Do kilku innych pomysłów działacze mają więcej zastrzeżeń. Oczekują zwiększenia częstotliwości linii 9 i 151 tak, by w szczycie kursowały co 7,5 minuty (czyli raz co 8, a raz co 7 minut).

Jako błędne rozwiązanie wskazują proponowane przesunięcie linii 14 z al. Piłsudskiego na pl. Wolności. Podkreślają, że przez pierwszą połowę trasy dublowałaby się z „dziewiątką”, a przez drugą z liniami 7 i 55. Radzą, by zamiast tego „czternastka” od Felina jechała obecną trasą do ZUS, a dalej skręcała w Filaretów i kończyła na Widoku. Rejon ul. Filaretów miałby zyskać dzięki temu dojazd na Drogę Męczenników Majdanka, a ul. Armii Krajowej dostałaby w zamian linię 153 skierowaną z Poręby przez Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Zana i Filaretów, a dalej przez Głęboką i obecną trasą.

Inny krytykowany pomysł to wycofanie linii 39 z Czubów tak, by jadąc z centrum skręcała z Nadbystrzyckiej w Zana, a dalej jechała Wojciechowską na Lipniak. Zamiast tego FRL proponuje, by takim skrótem jechała linia 44, zaś linia 39 (jako trolejbus) nadal jechała z Nadbystrzyckiej przez Jana Pawła II, ale kończyła trasę na Widoku, przy Porębie lub na Gęsiej.

Forum Rozwoju Lublina krytykuje też m.in. elektryfikację linii 17 i proponuje, by nadal obsługiwana była autobusami na trasie z Czechowa do Abramowic. Część trasy przez Zemborzycką na Widok miałaby przejąć wydłużona linia 160.

Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska
Gość
Gość
t.szymcio
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 maja 2015 o 15:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jako mieszkaniec os.widok od lat nie moge sie doczekac polaczenia z felinem. zawsze mozna przedluzyc trase do poreby a nie konczyc na widoku.Byl tez pomysl stworzenia trajtka 164 I to by bylo chyba lepsze rozwiazanie.
Rozwiń
Gość
Gość (15 maja 2015 o 15:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co z linia 45, którą nieszczęsny projekt przewiduje zlikwidować. Czym mieszkańcy dzielnicy Tatary i osiedli tam położonych mają się dostać w przyszłości na Czuby. Czyżby 9, która będzie jechała przez całe miasto czy może mają skorzystać z przesiadek co w sposób oczywisty wydłuży podróż. Jak można w tak idiotyczny sposób likwidować jedyną i bezpośrednią linię, która teraz stanowi połączenie z dzielnicą Czuby. No cóż idea by żyło się lepiej w mieście "inspiracyji" przekłada się na tak kuriozalne propozycje.
Rozwiń
t.szymcio
t.szymcio (15 maja 2015 o 11:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mnie osobiście zastanawia twór zwany 16,to co planują zrobić to jakieś wielkie nieporozumienie,kto ma tym jeździć???? Komu ma ona służyć? Ludzie z Abramowic Prywatnych aby dojechać do Głuska np. do lekarza czy apteki mają jechać pół godziny przez Wyzwolenia ,Mickiewicza i Dominów????? Dzieci do szkoły to samo< SZOK I ŻENADA. 

16 jeździła na Kalinę i tak powinno pozostać . Jest bardzo proste rozwiązanie wystarczy zmodyfikować trasę 16 w sposób jak podaję.

TRASA 16  FELIN-Doświadczalna-DMM-Kalinówka-Abramowice Prywatne-Zorza-Głuska-Wygodna(tutaj nawrót i dalej po obecnej trasie)Strojnowskiego-Abramowicka-Kunickiego-Mickiewicza-Długa-Krańcowa-DMM-Fabryczna-Unii Lubelskiej-Lwowska-Andersa-MełgiewskaWSEI(końcowy) powrót dokładnie tak samo .

Pozwoli nam to wyeliminować patologię o której wspomniałem. Normalnie dzieci do szkoły z ul. Zorzy jadą 10 min , w tym projekcie reformy będą musiały jechać min. 30-40min . Czemu nikt nie myśli w ZTM-ie????? 

Rozwiń
Gość
Gość (15 maja 2015 o 09:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co z mieszkańcami Poręby którzy muszą dojechac na Diamentową i dalej ??? Może zlikwidować całkiem tę część miasta skoro 14 też ma tam nie jeździć.
Rozwiń
Gość
Gość (15 maja 2015 o 06:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ponikwoda też istnieje.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!