wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Cud natury lepszy od miast Wschodu - ranking haseł promocyjnych miast

  Edytuj ten wpis
Dodano: 7 września 2009, 17:56

W czołówce Mazury i Kraków, Lubelszczyzna pod koniec stawki. To wyniki badań na najlepsze hasło promujące polskie miasta i regiony. Slogan "Lublin – miasto inspiracji” spodobał się jedynie 6 procentom badanych.

W pierwszej trzydziestce – z identycznymi wynikami – znalazły się jeszcze Zamość z hasłem "Miasto idealne” i Chełm ze sloganem "Miasto Wschodu warte Zachodu”.

Lublin zapłacił za swoje hasło ok. 50 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć kampanię promocyjną, która pochłonęła 100 tys. zł.

– A nas slogan kosztował zaledwie 500–600 zł – mówi Marcin Grel z chełmskiego magistratu. – Tyle co aparat fotograficzny, który był główną nagrodą w konkursie na hasło. Postanowiliśmy zrezygnować z wynajmowania agencji reklamowej i oddaliśmy sprawę w ręce mieszkańców.

Sondaż – na zlecenie Rzeczpospolitej – przeprowadziła pracownia GFK Polonia. Przepytano tysiąc osób powyżej 15. roku życia. Okazało się, że blisko połowa Polaków chętnie odwiedziłaby mazurskie jeziora. Slogan "Mazury – cud natury” zdeklasował konkurencję. Co trzeci badany chciałby odwiedzić "Magiczny Kraków”. Ze świetnym odbiorem spotkało się też hasło Gdańska – "Tu się żyje”.

– Chyba zadziałał syndrom "lubię, to co znam” – ocenia Michał Krawczyk, dyrektor lubelskiego Biura Marketingu Miasta. – Lublin jest mniej popularny, ale nasze hasło jest bardzo dobre. Potwierdziły to badania, prowadzone u nas i w stolicy. Moim zdaniem takie wycinkowe sprawdzanie atrakcyjności miast mija się z celem.

Pierwotnie stolicę regionu miał jednak promować slogan "Renesans inspiracji”, ale miejscy radni uznali go za zbyt skomplikowany.

– A według mnie hasło było lepsze – mówi dr Robert Furtak z Katedry Marketingu UMCS. – Oryginalne, mówiło coś o Lublinie. Obecne jest nieco banalne. Poza tym wiadomo, że Lublin to miasto. Po co więc używać tego słowa w haśle. Mimo to z regionalnej trójki lubelski slogan oceniam najlepiej. Na drugim miejscu postawiłbym Chełm. Na końcu Zamość, bo "Miasto idealne” brzmi mało wiarygodnie.

W zamojskim magistracie są innego zdania. Slogan funkcjonuje od ponad 10 lat i nikt nie zamierza go zmieniać. – Jest intrygujący – mówi Jacek Bełz z miejskiego Wydziału Promocji.

W zestawieniu znalazły się 32 miasta. Te z Lubelszczyzny otwierają trzecią dziesiątkę. Za nami znalazły się m.in. Katowice oraz województwa Śląskie i Małopolskie.






  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
Arek Maj
Turysta
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 września 2013 o 23:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To Wasze hasełko to jakaś kpina i z miejscowych i z przyjezdnych. Bo jak widzę żuli w niedzielny wieczór w samiutkim Centrum miasta, czyli pod Bramą Krakowską to nie wierzę, że macie tylu idiotów w urzędzie ;-)

Współczuję...

Rozwiń
Arek Maj
Arek Maj (25 czerwca 2012 o 17:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wszystkiemu winny ten pan, niegospodarny z pomysłami z sufitu - [color=#333333][font=Arial, sans-serif][size=3]Piotr Lutek[/size][/font][/color]
Rozwiń
Turysta
Turysta (8 września 2009 o 14:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Legenda o Czarciej Łapie to mi się podoba w lbn, tu bym szukał hasła reklamowego! Lublin ma klimat diabelny pierwsza klasa
Rozwiń
Robert
Robert (8 września 2009 o 12:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Marketing naszego miasta jest dobry! tylko że za hasłem nie idzie rzeczywistość. Zobaczcie ile jest śmieci na Starym Mieście, chaszcze na Podwalu i wokół Zamku, że o braku toalety nie wspomnę... do czego to jest inspiracja?! Jesli chcemy się chwalić Starówką, to powinna być idealnie wysprzątana i bezpieczna! Wtedy ludzie sami będą wracać, więc lepiej było ten 1 mln przeznaczyć na stworzenie miejsc parkingowych i sprzątanie w mieście!!
Rozwiń
Gość
Gość (8 września 2009 o 10:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jaki Wydział Marketingu takie i hasło. Tylko pieniądze które comiesięcznie biorą są prawdziwe.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!