poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Diamentowa: Skrzyżowanie zostanie na razie bez zmian

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 marca 2013, 16:02
Autor: Dominik Smaga

Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków i kolizji.  (Maciej Kaczanowski / Archiwum)
Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków i kolizji. (Maciej Kaczanowski / Archiwum)

Jest już oficjalna odpowiedź Ratusza na prośbę miejskiego radnego PiS Tomasza Pituchy o poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach ul. Diamentowej z Krochmalną i Wrotkowską.

Magistrat informuje, że na doraźne prace nie ma co liczyć. Wszystko przez to, że w dalszych planach miejskich urzędników jest znacząca przebudowa układu dróg. Z tego samego powodu miasto zrezygnowało ze zmiany kształtu skrzyżowania i wprowadzenia ruchu okrężnego przy okazji remontu nawierzchni.

– Skrzyżowania ul. Diamentowej z ulicami Wrotkowską i Krochmalną należy przewidywać w formie bezkolizyjnych, dwupoziomowych węzłów drogowych – odpisał radnemu Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta miasta. – Dodatkowo, przez rejon skrzyżowania ul. Diamentowej z ul. Krochmalną przewidywane jest przeprowadzenie ul. Lubelskiego Lipca '80 (Trasy Zielonej), co także wymaga budowy skrzyżowania dwupoziomowego – dodaje zastępca prezydenta.

Magistrat nie pozostawia złudzeń – przebudowa nie nastąpi zbyt szybko. Miasto tłumaczy to dużymi kosztami takiej inwestycji i faktem, że musi dokończyć rozpoczęte już duże zadania drogowe.

Według oficjalnych danych policji za zeszły rok, kierowcy zjeżdżający z Diamentowej we Wrotkowską spowodowali sześć wypadków, w których rannych zostało siedem osób. Do tego dochodzą jeszcze 22 kolizje. Natomiast 28 stłuczek zanotowano na skrzyżowaniu Diamentowej z Krochmalną.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Kierowca Bombowca
Gość
Gość
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Kierowca Bombowca
Kierowca Bombowca (25 marca 2013 o 09:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W czym problem?
Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać.
Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki.
Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany spod Herbapolu/pod wiaduktem w dół i mniej niż się człowiek spodziewał czasu zostaje na opuszczenie skrzyżowania.

Jak się jedzie przepisowo, to nie ma problemu ze zjazdem a jedynym problemem z przejazdem jest to, że czasami przed jakimś idiotą trzeba depnąć po hamulcach i go obtrąbić.

Zgadzam się, że zamienienie tych skrzyżowań w zwykłe ronda (z A7 przed wjazdami) uspokoiłoby ruch i ucywilizowało kwestie skręcania w lewo na tych skrzyżowaniach, która dziś bywa lekko "problematyczna". Nie zgadzam się jednak, że zmniejszyłoby liczbę kolizji/wypadków. Kretynów pragnących zabić siebie i kogoś jeszcze na drogach mamy dostatek, zawsze może niestety trafić taki na Ciebie.
Nasze miłosierne państwo skupia się jednak na dochodowym trzepaniu kierowców fotoradarami (bo jeszcze punktów taki nie zechce i 500 za "niewskazanie" dorzuci może), a nie na niedochodowym eliminowaniu z ruchu kierowców nie nadających się do prowadzenia pojazdów (odbieranie praw jazdy to strzelanie sobie w stopę - zmniejsza się populację potencjalnych klientów "fotopstryczków" w ten sposó .
Rozwiń
Gość
Gość (24 marca 2013 o 21:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]

Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cytrynę dostajemy ślinotoku. Ergonomia, zdrowy rozsądek i troska o bezpieczeństwo kazałyby przystosować to skrzyżowanie do naturalnych ludzkich odruchów, niestety, w tym wypadku urzędnicy idą w przeciwnym kierunku - usiłują przystosować ludzi do tego, co jest dla nich nienaturalne.
Moim zdaniem za wszystkie wypadki na tym skrzyżowaniu powinni odpowiadać urzędnicy odpowiedzialni za taką organizację ruchu.
Rozwiń
Gość
Gość (24 marca 2013 o 21:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ?

Raz jeszcze nadmienię:
[size=5]za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i [color=#ff0000]myślenie[/color][/size]
[/quote]

To spróbuj kierowco ciężarówki z długoletnim stażem skręcić w lewo w Krochmalną, albo we Wrotkowską nie wymuszając pierwszeństwa na pojawiających się spod wiaduktu, albo zza wzniesienia.
Jeśli wybierzesz zdecydowanie i dynamikę, to ten z pierwszeństwem wpieprzy ci się w sam środek ciężarówki.
Jeśli wybierzesz skupienie i myślenie będziesz czekał do późnych godzin nocnych.

Gdybyś był kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem, a nie jajkiem mądrzejszym od kury świeżo po egzaminie z głową nabitą teoretycznymi rozważaniami, to nie pisałbyś takich głupot. A szczególnie nie pisałbyś o inwestycji w następne korkujące miasto światła, ale napisałbyś o inwestycji w ruch okrężny.
Rozwiń
jsw
jsw (24 marca 2013 o 14:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1364045677' post='749130']
Dokładnie, zgadzam się. Skrzyżowanie jest czytelne, proste - wystarczy UWAŻAĆ, ZNAĆ PRZEPISY i się do nich STOSOWAĆ.
[/quote] zwalaszcza ok 16 w zimie po zmierzchu - czyletne jak cholera tylko włącz się do ruchu bez wymuszenia pierwszeństwa (spowodowania by bolidy z JP II zwolniły)
Rozwiń
ajwaj
ajwaj (24 marca 2013 o 14:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak zwykle pretensje do krzywego że ma dzieci proste. Większość wypadków powodują tam kierowcy z LU w rejestracji więc stereotypiarze spójrzcie w lusterka zamiast pie..ć 3 po 3.

Odpowiedź zastępcy bez sensu.... Ile kosztuje zmiana organizacji ruchu na "ronda"... Panie na tych skrzyżowaniach nic nie widać. Największy problem jest przy zjeździe w Nowy Świat i wyjeździe w stronę BRW.

To co jest tam odstawione to koszmar. I tu nie chodzi o żaden refleks. Ja radzę sobie często tak że czekam na autobus lub TIra który na chama wymusza pierwszeństwo i kryję się po lewej stronie.

Malowania - Ostatnio przy wyjeździe z krochmalnej drogę zajechał mi taksiarz jadący na skrzyżowaniu prawym pasem skręcił mi przed noskiem w piersząw lewo - teoratycznie moją drożkę - gdyby nie relfeks było by 29.


A co do przebudowy - a kiedy to niby będzie? za 5 lat - czyli jakieć 300 zdarzeń drogowych?

GUPI ten zastępca
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!