piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Diesel zamienił się w "galaretę". Kierowcy z Lublina chcą pozwać Statoil

Dodano: 21 lutego 2012, 18:07
Autor: Paweł Puzio

– Na dystrybutorze nie było żadnej informacji, że tankowanie tego paliwa może być niebezpieczne dla
– Na dystrybutorze nie było żadnej informacji, że tankowanie tego paliwa może być niebezpieczne dla

Od kilkuset do ponad tysiąca złotych wydali kierowcy na naprawę swoich aut po tym, jak zatankowali olej napędowy na stacjach Statoil w Lublinie. Podczas siarczystych mrozów diesel zamienił się w "galaretę”. Koncern nie poczuwa się do winy, choć uznał reklamację jednego ze swoich stałych klientów.

2 lutego Jolanta Niedźwiadek tankowała paliwo diesel gold na stacji Statoil przy ul. Łęczyńskiej w Lublinie. – Auto było na rezerwie. Najpierw wlałam diesel gold za 50 złotych. Po paru godzinach auto ledwo odpaliło. Wróciłam na tą samą stację i dolałam do pełna. W sumie 49 litrów. Rano moja laguna już nie pojechała – opowiada pani Jolanta.

Auto na lawecie trafiło do serwisu Renault. Diagnoza była jednoznaczna: paliwo w baku nie nadawało się do użytku.

Mechanicy sprawdzili także temperaturę w zbiorniku. Olej napędowy miał minus 18 stopni Celsjusza. Zgodnie z przepisami, w okresie od 16 listopada do końca lutego stacje paliwowe muszą sprzedawać diesla zimowego. Takie paliwo musi być płynne nawet poniżej minus 20 st. C.
– Wymiana paliwa i filtrów kosztowała mnie w sumie 1000 zł. Domagam się od Statoil zwrotu tej kwoty – mówi Jolanta Niedźwiadek.

Koncern nie poczuwa się odpowiedzialności. – Olej napędowy sprzedawany na stacjach Statoil spełnia wymagania jakościowe określone w Polskiej Normie PN-EN 590 oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki – zapewnia Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik Statoil. Podkreśla też, że przy temperaturach poniżej minus 20 stopni, kierowcy powinni tankować droższe paliwo arktyczne. – Dlatego żadna z reklamacji złożonych w tym roku na naszych stacjach w Lublinie dotyczących jakości oleju napędowego nie została rozpatrzona pozytywnie – dodaje.

Tymczasem jedna z ofiar feralnego tankowania, twierdzi coś zupełnie innego. – W piątek dostałem telefon, że Statoil pozytywnie rozpatrzył moją reklamację. Czekam teraz na pismo w tej sprawie z centrali koncernu – mówi Maciej Kulka, właściciel szkoły nauki jazdy, który wszystkie swoje samochody tankuje na Statoil.

Na początku lutego Kulka zorganizował tzw. "akcję paliwową”. Na portalu Facebook szukał innych kierowców, którym też zamarzło w bakach paliwo. Chodziło o zebranie grupy, która złoży pozew zbiorowy przeciwko nierzetelnym stacjom.

Skargi na jakość paliwa dotarły też do Inspekcji Handlowej. Inspektorzy sprawdzili jakość oleju napędowego na jednej z lubelskich stacji Statoil. – Parametry paliwa były w normie, nawet ją przekraczały na korzyść klienta, zbliżając się do norm oleju arktycznego. Tak zwany punkt zimnego filtra (chodzi o bezpieczeństwo dla układu paliwowego – red.) był dużo poniżej minus 20 stopni Celsjusza – mówi Anna Targońska z Inspekcji w Lublinie.

Ale inspektorzy przeprowadzili badania kilkanaście dni później. Sami przyznają, że przez ten czas paliwo w zbiornikach na pewno było uzupełniane.

Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!