poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Dłuższa trakcja w Lublinie. Trolejbusy dojadą do nowych osiedli

Dodano: 15 grudnia 2016, 15:23
Autor: Dominik Smaga

Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Przedłużona będzie trakcja trolejbusowa na ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej. Wczoraj przetarg na budowę takiej sieci ogłosił Zarząd Dróg i Mostów. Wkrótce zamówionych ma być także 15 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem bateryjnym.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Sieć będzie się ciągnąć od skrzyżowania z Granitową do al. Kraśnickiej, zaś na samej al. Kraśnickiej nowy odcinek trakcji połączy się z tym doprowadzonym do pętli na Węglinie. Pozwoli to uruchomić komunikację trolejbusową dla nowych bloków powstających wzdłuż ul. Jana Pawła II w rejonie Gęsiej. Osiedla te nie mają teraz zbyt wielu połączeń z centrum. To ma się zmienić dzięki rozbudowie trakcji.

– Na pewno chcemy skierować tu co najmniej dwie linie trolejbusowe – informuje Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Wstępne przymiarki mówią o liniach 151 i 161, które teraz kończą kursy na Węglinie, a miałyby jechać dalej al. Kraśnicką, skręcać w lewo w ul. Jana Pawła II i docierać do pętli „os. Poręba”. – Te dwie linie są najbardziej prawdopodobne, ale jest to jeszcze w fazie analiz.

Dodajmy, że skierowanie tędy linii 161 zrekompensowałoby pasażerom brak autobusowej linii 28, która na początku roku została przekształcona właśnie w „161” i skrócona do pętli „Węglin”.

Jak prędko można się spodziewać trolejbusów przy nowych osiedlach? W ogłoszonym wczoraj przetargu na budowę sieci Zarząd Dróg i Mostów zastrzegł, że trakcja z podstacją zasilającą ma być wykonana najpóźniej do końca sierpnia przyszłego roku. Nie oznacza to, że już od 1 września będzie można wysłać tu trolejbusy, bo trzeba choćby sprawdzić wykonanie sieci i załatwić formalności związane z podłączeniem zasilania.

– Należy się spodziewać, że komunikację uruchomimy jednak bliżej roku 2018 – mówi Malec. Zapowiada, że w pierwszym kwartale przyszłego roku ogłosi przetarg na 15 nowych trolejbusów. Mają to być pojazdy przegubowe, wyposażone w baterie, które umożliwią przejechanie pewnych odcinków bez zasilania z sieci trakcyjnej. ZTM zastrzega, że to dopiero pierwszy z serii takich zakupów.

Przyda się pętla

Miasto rozważa wstępnie budowę nowej pętli przy ul. Jana Pawła II obok ul. Wróblej. Pozwoliłaby ona nieco uporządkować komunikację w tym rejonie. Roli tej nie może pełnić pętla na Węglinie, bo nie da się wysłać stąd żadnej linii tak, by skręcała w lewo i jechała w stronę centrum przez ul. Jana Pawła II. Powód jest prosty: po przebudowie al. Kraśnickiej niemożliwy jest skręt z pętli na Węglinie w lewo.

pt2000
Jaj
riss
(33) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

pt2000
pt2000 (18 grudnia 2016 o 19:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesniej nowej "11", przez Nowy Swiat, niech zajezdza- w obie strony pod dworzec PKP, bo jesli miasto sie wycofuje lub niespecjalnie "pali" do uruchomienia nowej "11" to przynajmniej tak mozna by czesciowo to zrekompensowac.
Rozwiń
Jaj
Jaj (16 grudnia 2016 o 20:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie.
Rozwiń
riss
riss (16 grudnia 2016 o 14:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D
Rozwiń
Gość
Gość (16 grudnia 2016 o 14:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Rozwiń
Mecenas
Mecenas (16 grudnia 2016 o 13:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
gd napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"mamy prawo oddychać powietrzem,nie ołowiem" - doucz się lewacki tłuczku co jest od wielu lat dodatkiem antystukowym do paliwa.
Z takimi ludźmi nie ma rozmowy. I tak nie zrozumieja
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (33)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!