niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Do Warszawy bez przedziałów, do Zamościa tylko z Krakowa

Dodano: 11 stycznia 2011, 18:31
Autor: drs

PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )
PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )

Wiemy już, jakie poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy chcą wprowadzić przewoźnicy. Z naszych informacji wynika, że od 1 marca Lublin straci dwa połączenia z Warszawą i z powrotem obsługiwane pociągami TLK. Likwidację kursów proponuje obsługująca te połączenia spółka PKP Intercity.

– Złożyliśmy wniosek do rozkładu jazdy, czekamy na jego akceptację i dopiero po niej możemy powiedzieć, które połączenia będą likwidowane – stwierdza Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

W zamian za pociągi TLK na trasie do Warszawy pojechałyby pociągi interREGIO uruchamiane przez spółkę Przewozy Regionalne. Choć przejazdy nimi są tańsze niż TLK, to komfort podróży jest w nich o wiele gorszy. Połączenie do stolicy obsługiwałyby tzw. elektryczne zespoły trakcyjne – czyli składy z wagonami bez przedziałów. Takie same, jak kursujące między innymi jako osobowe pociągi do Chełma.

W rozkładzie jazdy znaleźć ma się również połączenie Zamościa z Krakowem. Chce je uruchomić spółka PKP Intercity. Z naszych informacji wynika, że skład jako samodzielny pociąg może jechać tylko do Rzeszowa, a tam wagony byłyby doczepiane do innego pociągu.

Na tym połączeniu szczególnie zależało samorządowcom z Zamojszczyzny, którzy podkreślali, że z ich rejonu do Krakowa dojeżdża wielu studentów.

Spełniły się za to obawy tych, którzy sądzili, że Przewozy Regionalne i Intercity będą jedynie oglądać się na siebie, ale żadna z tych spółek nie zgłosi do rozkładu pociągu z Lublina do Zamościa. Na jego uruchomienie liczyła m.in. spółka Polskie Linie Kolejowe, która wyremontowała linię.

Po modernizacji od Adampola do Rejowca składy mogą jechać 120 km/h, a między Rejowcem a Zawadą 80 km/h, zaś miejscami również 120 km/h.

Czytaj więcej o:
MARYJAN ARCYBISKUP
aron mędrzec parczewski
Bartek MK
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

MARYJAN ARCYBISKUP
MARYJAN ARCYBISKUP (18 stycznia 2011 o 11:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Aron' timestamp='1294846933' post='421479']
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
[/quote]

cyrk będzie jak jaruś zacznie wsadzać busiarzy za łamanie prawa w konstrukcji busów...
Rozwiń
aron mędrzec parczewski
aron mędrzec parczewski (13 stycznia 2011 o 16:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
OK to ułóż rozkład jaki powinien być i zaprezentuj go tutaj, skoro jesteś taki mądry.

Nieoplacalnosc pociagow w woj. lubelskim wynika z
1. stosunkowo niskiej gestosci zaludnienia, przez co pociag traci przewage czasowa
2. niekorzystnie polozonych dworcow PKP ( poza centrami miast)
3. mentalnosci mieszkancow, ktorzy nie lubią dlugo czekac na polaczenie.

Dlatego uwazam, ze pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nalezy zlikwidowac, poniewaz przynosza one tylko straty. Pociagi towarowe popieram. Aj waj szalom.
Rozwiń
Bartek MK
Bartek MK (12 stycznia 2011 o 23:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
GOŚĆ ARON JESTEŚ ZAJEBISTY TY I TE TWOJE BUSY KOLEGO ARON JECHAŁEŚ KIEDYŚ POCIĄGIEM????????? BO MAM WRAZENIE ZE TY POCIĄGU NIGDY NA OCZY NIE WIDZIAŁEŚ ,TY TYLKO WIDZISZ ŻYDOWSKI CONTBUS POPATRZ PRZEJEDŻ SIĘ KOLEJĄ TO POGADAMY
Rozwiń
Kamil Oroń
Kamil Oroń (12 stycznia 2011 o 23:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do potrzeb pasażerów!!!!! Kiedyś do Chełma dojeżdżały pośpiechy z Wawy, Zielonej Góry i Bydgoszczy. Teraz-tylko osobowe z Lublina. To że teraz do Chełma nie dojeżdża żaden pośpiech to efekt tego że IC przejęło pośpiechy co było WIELKIM BŁĘDEM!!!!! oraz to że ten zakichany InterSyf wszędzie chce kasować połączenia!!!!!! Aha i jeszcze do Ciebie aron-jeśli chcesz coś napisać nt kolei to najpierw dobrze się zastanów i zasięgnij wiedzy FACHOWEJ!!!! Bo takimi bzdetami jak powyższe tylko się poniżasz.
Rozwiń
Artus
Artus (12 stycznia 2011 o 22:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądinąd składy Intercity w naszym regionie pozostawiają dużo do życzenia - większość z nich wygląda jakby została cofnięta z zasłużonej emerytury.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!