Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 kwietnia 2016 r.
8:14

Do Warszawy w 1,5 godziny? Są chętni do modernizacji torów

Autor: Zdjęcie autora drs
0 6 A A

Są chętni do modernizacji linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Wczoraj w centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe nastąpiło otwarcie złożonych przez zainteresowane firmy wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu. Łącznie wpłynęły 22 wnioski.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Jest to pierwszy etap postępowania w przetargu ograniczonym – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. – Dalszym działaniem będzie badanie i ocena wniosków pod kątem spełnienia warunków postępowania – dodaje. Wykonawcy prac zostaną wyłonieni w drugim etapie spośród firm z największym doświadczeniem. Modernizacja planowana jest na lata 2017-20 i ma skutkować skróceniem do 90 minut podróży z Lublina do Warszawy dzięki zwiększeniu do 160 km/h maksymalnej prędkości, którą będą mogły rozwijać składy pasażerskie. W samym Lublinie powstanie dodatkowy przystanek kolejowy Lublin Zachód – obok os. Poręba.

Komentarze 6

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 15:12
czemu nie 220 km/h ? i czemu nie aż to Rzeszowa Nowa trasa Pedolino: Wawa-Lublin-Rzeszów-Kraków-Wawa
Avatar
Łukasz / 26 kwietnia 2016 o 12:45

1.a) Lublin będzie musiał tylko dobudować drogę dojazdową do nowego przystanku kolejowego w rejonie Czubów.

2.a) Nie sugerujcie się podawaną wartością inwestycji, czyli "prawie 4 mld zł". Złożone oferty firm będą pewnie opiewać na ok. 50% tej kwoty.

Avatar
Łukasz / 26 kwietnia 2016 o 12:35

Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.

1. To inwestycja państwowa, a nie miasta Lublin.

2. Dostosowanie do prędkości 160 km/h to dobry kompromis między osiągniętym efektem a poniesionymi wydatkami.

3. Dostosowanie do 200 km/h wymusza likwidację wszystkich przejazdów (czyli trzeba by ponad 100 przejazdów przebudować na wiadukty nad/pod torami lub je w ogóle usunąć), a ponadto wg obecnych przepisów wymusza obecność 2 mechaników/maszynistów prowadzących pociąg.

4. Największy zysk czasowy będzie wynikiem dobudowy drugiego toru między Pilawą a Otwockiem oraz wymiana wszystkich zwrotnic, które będą dostosowane do szybkiego przejazdu przez nie, bo teraz często widzimy, że pociąg musi jechać 20-30 km/h w obrębie stacji. Teraz już nie powinno tego być. Prędkość maksymalna szlakowa nie ma takiego znaczenia, bo już teraz pociągi pomykały po 130 km/h

1. To inwestycja państwowa, a nie miasta Lublin.

2. Dostosowanie do prędkości 160 km/h to dobry kompromis między osiągniętym efektem a poniesionymi wydatkami.

3. Dostosowanie do 200 km/h wymusza likwidację wszystkich przejazdów (czyli trzeba by ponad 100 przejazdów przebudować na wiadukty nad/pod torami lub je w ogóle usunąć), a ponadto wg obecnych przepisów wymusza obecność 2 mechaników/maszynistów prowadzących pociąg.

4. Największy zysk czasowy będzie wynikiem dobudowy drugiego toru między Pilawą a Otw... rozwiń

Avatar
TylkoLublin / 26 kwietnia 2016 o 11:00
Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 09:57
W Chinach pociągi z Szanghaju do Pekinu 1400 km pokonują w 4h i 40min czyli z Lublina do W-wy powinny jechać 35min.
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 09:46
W samym Lublinie to przydałyby się jeszcze trzy przystanki na tej linii: w okolicach ul.ul. Diamentowej/Janowskiej pomiędzy wiaduktami, na wysokości przejazdu w ciągu ul. Kasprowicza oraz pod wiaduktem na Metalurgicznej lub dalej, w pobliżu ul. Brzegowej. Z tym, że to już chyba Świdnik jest. Do tego przystanek pomiędzy Stasinem a Motyczem np. w okolicy widauktu pod DK19, ale to już gmina Konopnica. Ponad to likwidacja Lublina Północnego i zamiast niego wybudowanie przystanków tuż za zjazdem na Tatary (okolice ul. Chemicznej) i dalej za wiaduktem nad ul. Mełgiewską. W momencie likwidacji przejścia podziemnego na tereny dawnego FSC, ten dworzec przestał spełniać swoją rolę.
W samym Lublinie to przydałyby się jeszcze trzy przystanki na tej linii: w okolicach ul.ul. Diamentowej/Janowskiej pomiędzy wiaduktami, na wysokości przejazdu w ciągu ul. Kasprowicza oraz pod wiaduktem na Metalurgicznej lub dalej, w pobliżu ul. Brzegowej. Z tym, że to już chyba Świdnik jest. Do tego przystanek pomiędzy Stasinem a Motyczem np. w okolicy widauktu pod DK19, ale to już gmina Konopnica. Ponad to likwidacja Lublina Północnego i zamiast niego wybudowanie przystanków tuż za zjazdem na Tatary (okolice ul. Chemicznej) i dalej za wi... rozwiń
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 15:12
czemu nie 220 km/h ? i czemu nie aż to Rzeszowa Nowa trasa Pedolino: Wawa-Lublin-Rzeszów-Kraków-Wawa
Avatar
Łukasz / 26 kwietnia 2016 o 12:45

1.a) Lublin będzie musiał tylko dobudować drogę dojazdową do nowego przystanku kolejowego w rejonie Czubów.

2.a) Nie sugerujcie się podawaną wartością inwestycji, czyli "prawie 4 mld zł". Złożone oferty firm będą pewnie opiewać na ok. 50% tej kwoty.

Avatar
Łukasz / 26 kwietnia 2016 o 12:35

Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.

1. To inwestycja państwowa, a nie miasta Lublin.

2. Dostosowanie do prędkości 160 km/h to dobry kompromis między osiągniętym efektem a poniesionymi wydatkami.

3. Dostosowanie do 200 km/h wymusza likwidację wszystkich przejazdów (czyli trzeba by ponad 100 przejazdów przebudować na wiadukty nad/pod torami lub je w ogóle usunąć), a ponadto wg obecnych przepisów wymusza obecność 2 mechaników/maszynistów prowadzących pociąg.

4. Największy zysk czasowy będzie wynikiem dobudowy drugiego toru między Pilawą a Otwockiem oraz wymiana wszystkich zwrotnic, które będą dostosowane do szybkiego przejazdu przez nie, bo teraz często widzimy, że pociąg musi jechać 20-30 km/h w obrębie stacji. Teraz już nie powinno tego być. Prędkość maksymalna szlakowa nie ma takiego znaczenia, bo już teraz pociągi pomykały po 130 km/h

1. To inwestycja państwowa, a nie miasta Lublin.

2. Dostosowanie do prędkości 160 km/h to dobry kompromis między osiągniętym efektem a poniesionymi wydatkami.

3. Dostosowanie do 200 km/h wymusza likwidację wszystkich przejazdów (czyli trzeba by ponad 100 przejazdów przebudować na wiadukty nad/pod torami lub je w ogóle usunąć), a ponadto wg obecnych przepisów wymusza obecność 2 mechaników/maszynistów prowadzących pociąg.

4. Największy zysk czasowy będzie wynikiem dobudowy drugiego toru między Pilawą a Otw... rozwiń

Avatar
TylkoLublin / 26 kwietnia 2016 o 11:00
Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 09:57
W Chinach pociągi z Szanghaju do Pekinu 1400 km pokonują w 4h i 40min czyli z Lublina do W-wy powinny jechać 35min.
Avatar
Gość / 26 kwietnia 2016 o 09:46
W samym Lublinie to przydałyby się jeszcze trzy przystanki na tej linii: w okolicach ul.ul. Diamentowej/Janowskiej pomiędzy wiaduktami, na wysokości przejazdu w ciągu ul. Kasprowicza oraz pod wiaduktem na Metalurgicznej lub dalej, w pobliżu ul. Brzegowej. Z tym, że to już chyba Świdnik jest. Do tego przystanek pomiędzy Stasinem a Motyczem np. w okolicy widauktu pod DK19, ale to już gmina Konopnica. Ponad to likwidacja Lublina Północnego i zamiast niego wybudowanie przystanków tuż za zjazdem na Tatary (okolice ul. Chemicznej) i dalej za wiaduktem nad ul. Mełgiewską. W momencie likwidacji przejścia podziemnego na tereny dawnego FSC, ten dworzec przestał spełniać swoją rolę.
W samym Lublinie to przydałyby się jeszcze trzy przystanki na tej linii: w okolicach ul.ul. Diamentowej/Janowskiej pomiędzy wiaduktami, na wysokości przejazdu w ciągu ul. Kasprowicza oraz pod wiaduktem na Metalurgicznej lub dalej, w pobliżu ul. Brzegowej. Z tym, że to już chyba Świdnik jest. Do tego przystanek pomiędzy Stasinem a Motyczem np. w okolicy widauktu pod DK19, ale to już gmina Konopnica. Ponad to likwidacja Lublina Północnego i zamiast niego wybudowanie przystanków tuż za zjazdem na Tatary (okolice ul. Chemicznej) i dalej za wi... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 6

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem"

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem" 3 12

To jest igranie z panem Bogiem. To komentarz jednego z kraśnickich radnych odnośnie odległości, w jakiej mają być usytuowane punkty sprzedaży i podawania alkoholu od kościołów. W Kraśniku odległość ta musi być co najmniej 20-metrowa. Dyskusja w temacie sprzedaży alkoholu w mieście i ewentualnego nocnego ograniczenia tej sprzedaży była burzliwa. Ostatecznie żadne decyzje nie zapadły. 

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent 85 44

Nowa droga na przedłużeniu ul. Bohaterów Monte Cassino otrzyma imię Tadeusza Mazowieckiego. W Lublinie będzie też skwer Władysława Bartoszewskiego

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie
galeria

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie 0 1

Był 9 września 1939 r., gdy na Lublin posypały się niemieckie bomby, jedna z nich wpadła do Ratusza i nie wybuchła. Ratuszowy woźny wyniósł ją z budynku i zmarł z wysiłku przed schodami. Jego imię nosi od wczoraj uliczka stykająca się z deptakiem. Tabliczkę z nazwą odsłaniała wzruszona rodzina

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję
galeria
film

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję 367 25

Jest zgoda na pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich obok Centrum Kultury. Na jego budowę zgodziła się dziś Rada Miasta. Nie pozwoliła jednak, by wykonać go według wizji radnej PiS, Małgorzaty Suchanowskiej. Większość rady zdecydowała, że projekt będzie wybrany w konkursie. Nalegali na to radni Wspólnego Lublina

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach
galeria

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach 17 15

Od 36 do 53 tys. złotych miesięcznie – tyle średnio zarabiali w państwowych spółkach trzej radni wojewódzcy PiS. Chodzi o Andrzeja Pruszkowskiego, Jana Franię i Grzegorza Muszyńskiego. Tak wynika z ich oświadczeń majątkowych za 2017 rok.

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta
wiersze między newsami

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta 0 1

Lektura obowiązkowa dla feministek. W końcu ktoś wyliczył, jakie obowiązki mają gospodynie domowe i określił miejsce poezji w ich życiu

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami
film

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami 215 46

W piątek ma dojść do decydujących rozmów w szpitalu przy alei Kraśnickiej w Lublinie. W czwartek już 130 pielęgniarek było na L4.

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami 7 17

- Polsko-ukraińskich relacji po prostu nie ma - w taki sposób przewodniczący PO podsumował relacje Polski z Ukrainą.

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia)
galeria

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia) 2 1

Otwarte jest już nowe centrum rehabilitacyjno-fizjoterapeutyczne "Werandki" w Nałęczowie. - To pierwszy tak nowoczesny ośrodek po wschodniej stronie Wisły. Wychodzimy na przeciw potrzebom pacjentów z całej Polski - tłumaczy jego dyrekcja. Będą tam mogli skorzystać z czterech "stref": kardiologii, ortopedii, treningu i diagnostyki.

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym
26 maja 2018, 16:00

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym 1 0

Co Gdzie Kiedy. Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki (ul. Lubelska 12) zaprasza na kolejną odsłonę Soboty Literackiej. 26 maja o godz. 16 odbędzie się spotkanie poświęcone Balladzie o pewnej panience Szczepana Twardocha.

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie 3 0

Gmina Biała Podlaska musi powtarzać przetargi na roboty drogowe. Wszystko dlatego, że wykonawcy swoją pracę wyceniają coraz drożej.

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie 0 17

Śledztwo w sprawie niegospodarności w stadninie koni w Janowie Podlaskim jest sztucznie przedłużane. Prokuratura powinna się zająć osobami, które obecnie tam rządzą, a dawny prezes Marek Trela powinien wrócić do pracy – przekonuje posłanka PO Joanna Mucha

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego
galeria

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego 0 2

We wtorek i środę odbyły się Juwenalia Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS 0 4

Brianna Joelle Kiesel zasiliła szeregi Pszczółki Polski AZS UMCS Lublin. 24-letnia Amerykanka ma na swoim koncie występy w najlepszej lidze świata, WNBA. Ostatnio reprezentowała szwedzkie Umea Udominate

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł 0 16

Nie będzie w Lublinie ograniczeń nocnej sprzedaży alkoholu. Ich wprowadzenia chcieli radni PiS, ale większość Rady Miasta była temu przeciwna. W czwartek uchwalony został za to zakaz sprzedaży trunków m.in. obok szkół i kościołów. Radni ustalili też maksymalną liczbę zezwoleń dla sklepów i lokali gastronomicznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.