sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Do Warszawy w 1,5 godziny? Są chętni do modernizacji torów

Dodano: 26 kwietnia 2016, 08:14
Autor: drs

Są chętni do modernizacji linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Wczoraj w centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe nastąpiło otwarcie złożonych przez zainteresowane firmy wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu. Łącznie wpłynęły 22 wnioski.

– Jest to pierwszy etap postępowania w przetargu ograniczonym – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. – Dalszym działaniem będzie badanie i ocena wniosków pod kątem spełnienia warunków postępowania – dodaje. Wykonawcy prac zostaną wyłonieni w drugim etapie spośród firm z największym doświadczeniem. Modernizacja planowana jest na lata 2017-20 i ma skutkować skróceniem do 90 minut podróży z Lublina do Warszawy dzięki zwiększeniu do 160 km/h maksymalnej prędkości, którą będą mogły rozwijać składy pasażerskie. W samym Lublinie powstanie dodatkowy przystanek kolejowy Lublin Zachód – obok os. Poręba.

Czytaj więcej o: Lublin inwestycje kolej
Gość
Łukasz
Łukasz
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (26 kwietnia 2016 o 15:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
czemu nie 220 km/h ? i czemu nie aż to Rzeszowa Nowa trasa Pedolino: Wawa-Lublin-Rzeszów-Kraków-Wawa
Rozwiń
Łukasz
Łukasz (26 kwietnia 2016 o 12:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

1.a) Lublin będzie musiał tylko dobudować drogę dojazdową do nowego przystanku kolejowego w rejonie Czubów.

2.a) Nie sugerujcie się podawaną wartością inwestycji, czyli "prawie 4 mld zł". Złożone oferty firm będą pewnie opiewać na ok. 50% tej kwoty.

Rozwiń
Łukasz
Łukasz (26 kwietnia 2016 o 12:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.

1. To inwestycja państwowa, a nie miasta Lublin.

2. Dostosowanie do prędkości 160 km/h to dobry kompromis między osiągniętym efektem a poniesionymi wydatkami.

3. Dostosowanie do 200 km/h wymusza likwidację wszystkich przejazdów (czyli trzeba by ponad 100 przejazdów przebudować na wiadukty nad/pod torami lub je w ogóle usunąć), a ponadto wg obecnych przepisów wymusza obecność 2 mechaników/maszynistów prowadzących pociąg.

4. Największy zysk czasowy będzie wynikiem dobudowy drugiego toru między Pilawą a Otwockiem oraz wymiana wszystkich zwrotnic, które będą dostosowane do szybkiego przejazdu przez nie, bo teraz często widzimy, że pociąg musi jechać 20-30 km/h w obrębie stacji. Teraz już nie powinno tego być. Prędkość maksymalna szlakowa nie ma takiego znaczenia, bo już teraz pociągi pomykały po 130 km/h

Rozwiń
TylkoLublin
TylkoLublin (26 kwietnia 2016 o 11:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Osobiscie nie widze sensu inwestycji w przebudowe, aby pociągi rozwijały prędkość 160km/h. Wiadomo, ze miasto chce po prostu wydać pieniadze aby ktoś zarobił. Taka inwestycja, jest czesto na dzieciolecia. Jak robic, to robic to dobrze. Przygotujmy trase na prędkości rzędu 200+ km/h.
Rozwiń
Gość
Gość (26 kwietnia 2016 o 09:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W Chinach pociągi z Szanghaju do Pekinu 1400 km pokonują w 4h i 40min czyli z Lublina do W-wy powinny jechać 35min.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!