niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

Do Warszawy w mniej niż dwie godziny. Po remoncie torów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 sierpnia 2012, 18:04
Autor: Dominik Smaga

Prace pochłoną 7 milionów złotych. (Jacek Świerczyński / Archiwum)
Prace pochłoną 7 milionów złotych. (Jacek Świerczyński / Archiwum)

Kolejarze zabierają się za kolejne remonty torów. Dzięki temu od grudnia pociągi będą mogły jechać do stolicy znacznie szybciej.

Wczoraj podpisana została umowa na remont kolejnego odcinka linii prowadzącej z Lublina do stolicy. Tym razem poprawiany ma być szlak między Pilawą a Dęblinem.

– Dzięki temu na całym tym odcinku pociągi będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. Teraz miejscami muszą zwalniać nawet do 80 km/h – informuje Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, będącego częścią spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Szlak był w niektórych miejscach tak wysłużony, że konieczne było wprowadzenie następnych ograniczeń prędkości, m.in. na stacjach Ruda Talubska i Łaskarzew, które mają być teraz przebudowane. Umowa obejmuje też przebudowę części rozjazdów, wymianę części szyn i 4 tys. podkładów. – Prace pochłoną 7 milionów złotych, pieniądze dostaliśmy z centrali naszej spółki – mówi Grzechulski.

Dalszy odcinek od Pilawy (w tym jednotorowy do Otwocka) będzie musiał czekać na planowaną za kilka lat modernizację linii. Ale pociągi omijające Otwock będą mogły jeszcze bardziej przyspieszyć. Siedleccy kolejarze remontują szlak na odcinku Stojadła–Warszawa, tak by pociągi rozwijały prędkość 160 km/h.

Roboty pod Warszawą mają zakończyć się jesienią, w tym samym czasie wyremontowane będą tory między Pilawą a Dęblinem. Wtedy też pociągi z Lublina do Warszawy będą mogły pokonywać trasę w czasie poniżej dwóch godzin. Ale to, czy właśnie tak zostanie ułożony rozkład zależy już od przewoźników.

– Nam się to podoba, pasażerom pewnie też – mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity, spółki obsługującej połączenia dalekobieżne m.in. pod szyldem TLK. – Nie wiadomo jeszcze, czy przewoźnik zdecyduje się doczepiać do naszych składów lepsze lokomotywy, mogące w pełni wykorzystać nowe możliwości: czyli 160 km/h pod Warszawą i 140 km/h osiągalne na dwóch odcinkach na terenie woj. lubelskiego. – Na pewno to przeanalizujemy – dodaje Czemerajda. Na razie spółka zakłada, że w grudniu pociągi będą jechać do stolicy 2 godziny i 20 min. Na skrócenie czasu przejazdu kolejarze nie muszą czekać do nowego rozkładu jazdy, korekta jest możliwa jeszcze w trakcie obowiązywania aktualnego.

– Nie jeżdżę zbyt często do Warszawy, ale jeśli kolej wykorzysta te możliwości i skróci czas przejazdu, to dla mnie wybór jest oczywisty: pociąg – mówi pan Krzysztof z Lublina. – Gdyby jeszcze na tych trasach pojawiły się nowe i czyste wagony…
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kierowca
kierowca
kolejarz
(41) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kierowca
kierowca (27 września 2012 o 15:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='aron' timestamp='1345952096' post='667626']
Zamiast zbudować drogę ekspresową po której Contbus dojechałby do Warszawy w 1,5 godziny to się nam każe podniecać skróceniem czasu jazdy pociągu o 5 minut. No ale cóz, kasa idzie na warsiafkę, gdańsk czy Poznań, a chamy lubelasy niech giną na dziurawych drogach. Taka jest polityka PO i Tuska
[/quote]W 1,5 godziny to ludzie nie zechcą jechac,żeby życia nie stracili .
Rozwiń
kierowca
kierowca (27 września 2012 o 15:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='aron' timestamp='1346242692' post='668599']
Bo ja mówię prawdę. W czasie rządów PO jesteśmy kolonią Gdańska i Warsiafki. Pobiera się od nas podatki żeby inwestować w drogi na Mazowszu i Kaszubach, a nam się rzuca ochłap w postaci szynobusa.

Woj. wschodnie generują ok. 10% wpływów do budżetu z podatków, a dostają 2% inwestycji centralnych ( za komuny dostawały 1%).
[/quote]Jaki ochłap a droga 17 i obwodnica Lublina to ochłap.Ślepiów nie masz i nie widzisz,że się buduje.
Rozwiń
kolejarz
kolejarz (27 września 2012 o 15:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='J-23 NADAJE' timestamp='1345611199' post='666473']
w dniu w którym pociąg osobowy relacji Lublin - Warszawa , pokona zadaną trasę w mniej jak dwie godziny , posypię głowę popiołem i znikne z tego forum.
Sądzę że nawet autor tego tekstu nie wierzy do końca w te bzdury , które wypisuje
[/quote]osobowy to w 2 godziny nie dojedzie jako,że musi się zatrzymywać na każdym przystanku i stacjach.
Rozwiń
...
... (29 sierpnia 2012 o 16:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='J-23 NADAJE' timestamp='1345611199' post='666473']
w dniu w którym pociąg osobowy relacji Lublin - Warszawa , pokona zadaną trasę w mniej jak dwie godziny , posypię głowę popiołem i znikne z tego forum.
Sądzę że nawet autor tego tekstu nie wierzy do końca w te bzdury , które wypisuje
[/quote]

To już teraz Ci niewiele brakuje. Nie wiem jak w tym momencie, ale przed wakacjami wielokrotnie jechałem do Warszawy z Lbn pociągiem, który zgodnie z rozkładem przejeżdżał 2h15min. Jedyny fragment ze zwolnieniem do 20km/h był za Puławami w okolicach mostu nad Wieprzem.
Rozwiń
aron
aron (29 sierpnia 2012 o 14:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bo ja mówię prawdę. W czasie rządów PO jesteśmy kolonią Gdańska i Warsiafki. Pobiera się od nas podatki żeby inwestować w drogi na Mazowszu i Kaszubach, a nam się rzuca ochłap w postaci szynobusa.

Woj. wschodnie generują ok. 10% wpływów do budżetu z podatków, a dostają 2% inwestycji centralnych ( za komuny dostawały 1%).
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (41)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!