sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Drogowa rewolucja w centrum Lublina. Projekt organizacji ruchu (PDF)

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Drogowa rewolucja w centrum Lublina - na czerwono zaznaczono ulice bez samochodów (propozycja) (Źród
Drogowa rewolucja w centrum Lublina - na czerwono zaznaczono ulice bez samochodów (propozycja) (Źród

Al. Solidarności – zwężona, Narutowicza – jednokierunkowa, 3 Maja – zamknięta. Taki projekt organizacji ruchu w centrum opracowała wynajęta przez Ratusz firma.

W czwartek każdy będzie mógł powiedzieć, co myśli o propozycjach warszawskiej firmy TransEko. Wystarczy przyjść do Ratusza o godz. 16. Wtedy zacznie się debata z udziałem ekspertów firmy.

– Chcemy poznać zdanie lublinian. Czy popierają te rozwiązania, krytykują je, a może mają własne – mówi Andrzej Brzeziński z TransEko.

Ci, którzy spojrzą na mapę, mogą nie poznać własnego miasta. Co proponują wynajęci przez Ratusz eksperci?

Plac Zamkowy tylko dla pieszych i rowerów, Krakowskie Przedmieście jednokierunkowe od Lipowej do Chopina, a dalej… zakaz ruchu nie dotyczący komunikacji miejskiej.

Taki sam zakaz na Królewskiej, Bernardyńskiej, Kołłątaja, Hempla i części ul. 3 Maja. Do tego jednokierunkowa ul. Narutowicza od Lipowej do Mościckiego, pasy dla autobusów, m.in. na Lipowej i komunikacja miejska przez Wieniawską i Jasną.

To tylko niektóre z pomysłów z pierwszego wariantu zmian.

– Daje on większe przywileje komunikacji miejskiej, rowerzystom i pieszym. Drugi wariant jest mniej uciążliwy dla ruchu samochodowego – podkreśla Brzeziński. – Nie jest to plan na dwa-trzy lata, ale propozycja tego, jak miasto ma wyglądać za jakiś czas.

TransEko proponuje też budowę nowych ścieżek rowerowych, czy choćby nowego mostu na przedłużeniu ul. Wesołej, która docierałaby do Al. Zygmuntowskich.

W centrum obowiązywałoby ograniczenie prędkości do 30 km/h, a większość ruchu miałyby przejąć ulice wokół Śródmieścia. O wszystkim tym będzie można porozmawiać w czwartek. Będą na to trzy godziny.

– Po konsultacjach nie będzie już dwóch wariantów, ale jeden. Nie jest powiedziane, że będzie to pierwsza lub druga wersja. Może to być rozwiązanie pośrednie – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Ostateczna wersja dokumentu powstanie do 20 października.

Koncepcja organizacji ruchu w centrum Lublina - pobierz PDF

Więcej na ten temat – w piątkowym Magazynie Dziennika Wschodniego
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
KRZYSZTOF
Gość
(92) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (19 listopada 2012 o 08:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
NIestety ale ograniczanie ruchu w ścisłym centrum jest nieuniknione i jest już standardem w większych miastach, choć myślę, że w tym przypadku może chodzić o coś innego... a jak niewiadomo o co chodzi to ...wiadomo o co chodzi

[url="http://inżynieriaruchu.pl"]Projekty organizacji ruchu.[/url]
Rozwiń
KRZYSZTOF
KRZYSZTOF (12 października 2012 o 20:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pomijam kwestię wydatku UM na zgoszone koncepcje. Najwazniejsze jest to, Ze przez wiele lat Ratusz starał sie uporządkować parkowanie w centrum miasta. Teraz kiedy kosztem wielu milionów złotych wprowadzono strefę płatnego parkowania . W tydzień po tym "doniosłym " wydarzeniu Ratusz chce zamknąć centrum miasta dla samochodów osobowych, które to po wprowadzeniu parkometrów miały przynieść znaczące wpływy do kasy miejskiej. Zastanawiam się czy przydent a szczególnie setki jego pracowników to ludzie mający jkiś szacunek dla pieniędzy podatników . Przecież to zakrawa na jakiś marny żart.......

KRZYSZTOF
Rozwiń
Gość
Gość (9 października 2012 o 21:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Hermann Brunner' timestamp='1349731806' post='682037']
A od kiedy w Warszawie chociażby parkomaty;
1.wydają resztę?
2.można płacić banknotami?
Chyba się z Plazą pomyliło...
[/quote]


Ulica Mokotowska mój Panie
Rozwiń
Gość
Gość (9 października 2012 o 21:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Najśmieszniejsze jest to ,że więkoszość mieszkańców centrum to starsi ludzie,
którzy chcą dożyć w swoich mieszkaniach końca swoich dni ,mimo uwolnienia czynszów płacąc "krocie" od tego roku za czynsz,lub ludzie biedni mieszkający w komunalnych kamienicach opalanych węglem,których nie stać na mieszkanie i darmowy parking w fajnej dzielnicy.Do takiej staruszki nie dojedzie rodzina ,żeby pojechać z nią do lekarza bo muszą mieć "wjazdówkę"która można tylko dostac ,kiedy jest się mieszkańcem lub inna droga tylko np.sądowe ustanowienie opiekuna.Wtedy istnieje szansa,wiem to z autopsji-opiekuję się chorą starszą byłą sąsiadką(bezinteresownie)dostałam mandat za brak biletu parkingowego w trakcie "pakowania"staruszki do auta.Powinnam zapłacić 150 zł za rok z góry abonamentu ale pod warunkiem opieki sądowej ponieważ nie jestem już mieszkańcem tej ulicy. Więc pytam się jak Ci ludzie mają się bronić ?Ich statystyka jest niska ,nie mieszkaja w wieżowcach tylko kamienicach co najwyżej 3-pietrowych i mieszkańców centrum jest tyle w sumie co wieżowca "łamańca" na Czechowie.A co z biznesami? Już nie mówię o restaurachach czy kościółkach ,gdzie wchodzimy i wychodzimy najczęściej z nich bez "zakupów" ale co ma zrobić właściciel sklepu metalowego lub kwiaciarni?!nikt do nich nie przyjdzie i nie kupi 10 kg drutu ani wieńca pogrzebowego bo nie będzie tego tachał przez pół miasta do parkingu,Prezydent miasta powinien przeczytać nasze opinie i przedłużyc termin zatwierdzenia koszmarnego planu ale z naniesionymi poprawkami!
Rozwiń
Gość
Gość (9 października 2012 o 20:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='fuhfuhfs' timestamp='1349771733' post='682199']
Generalnie kierunek koncepcji jest słuszny. Jedyne "ale" jest takie, że oprócz wyrugowania ruchu aut z centrum konieczna jest "instalacja" urzędów na obrzeżach miasta lub poza jego ścisłym śródmieściem - jak np. uczyniono z izbą skarbową. Duży ruch generowany jest przez duże instytucje, a nie sklepiki, ogródki piwne czy małe kościółki.

Niektórzy w Lublinie rzeczywiście przeginają z narzekaniem, dojeżdżając raptem kilometr do pracy.
[/quote]


Ja dojeżdżam 300 metrów bo mój zawód to kierowca ....Mieszkam w centrum płacę abonament postojowy nie tak pewnie jak ty mieszkając na jakimś osiedlu i mając do dyspozycji darmowy parking!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (92)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!