Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 grudnia 2009 r.
19:38
Edytuj ten wpis

Drogowa rewolucja w Lublinie: Chcą wygonić kierowców z centrum

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 60 A A

W całym śródmieściu parkowanie ma być płatne. Ważniejsze od aut osobowych staną się autobusy: będą rządzić pracą sygnalizacji i mieć wydzielone pasy ruchu. Tak władze Lublina chcą nas zniechęcić do prywatnych aut.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Miasto miałoby być podzielone na trzy strefy. Im bliżej centrum, tym mniej swobody dla prywatnych aut. W strefie III ta swoboda będzie niemal nieograniczona.

W strefie II znajdą się tereny intensywnej zabudowy poza ścisłym centrum. Tu autobusy mają same wydłużać sobie zielone światło.

– Będą wyposażone w specjalne czujniki – wyjaśnia Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. – Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów.

W tej strefie z jezdni wydzielone mają być tzw. buspasy dostępne tylko dla autobusów lub trolejbusów i pozwalające im omijać korki. Tak ma być m.in. na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Jana Pawła II. Jeden buspas pobiegnie przez Jana Pawła II od przystanku "Bociania” do przystanku "Szmaragdowa”. Po drugim autobusy mknęłyby z Jana Pawła II do przystanku "Jutrzenki”.

Największe ograniczenia w ruchu aut osobowych pojawią się w strefie I, obejmującej ścisłe centrum. Jej granice wyznaczałyby: al. Unii Lubelskiej, al. Tysiąclecia, al. Solidarności, ul. Lubomelska, Wieniawska, Lipowa, al. Piłsudskiego i Al. Zygmuntowskie (patrz mapka).

Pomiędzy tymi ulicami płatny ma być postój na wszystkich miejscach przy drogach publicznych. Stanąć ma tu ponad setka parkometrów.

– Jeżeli ktoś mi zagwarantuje, że w takiej strefie rzeczywiście znajdę miejsce i że będzie blisko celu, to mogę płacić. Ale nie wtedy, jeśli będę krążył, szukając miejsca – komentuje Michał Dyrka, lubelski kierowca. – Buspasy też popieram, o ile nie będą wyznaczane kosztem innych kierowców, ale dobudowywane do jezdni.

Ratusz ma dwa pomysły na strefę. Pierwszy, że parkometry kupuje sam. Drugi, że kupi je firma, która później na nich zarobi. Dostawałaby ustalony z miastem procent od przychodu.
Podział Lublina na trzy strefy zakłada Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego uchwalony przez radnych. Wprowadzenie płatnej strefy wymagać będzie ich odrębnej zgody.

Decyzja w tej sprawie może zapaść w przyszłym roku.

Komentarze 60

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 21:02
Gość napisał:
Do autorów 3/4 postów w tym wątku:
-bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście)
-jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami.
-strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów
-wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru?
-Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy:


*100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m
*4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów?
Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta!
-nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych])


Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej...
Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)

" srali muchi bedzie wiosna...
rozwiń
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 20:48
Kilka pytań???
1. Czy istnieje w lublinie jakakolwiek rozsądna koncepcja organizacji ruchu drogowego???( obawiam się że nie ma)
2. Kto jest odpowiedzialny ( nazwisko) za przebudowę (czytaj: spie...enie)ul. Kunickiego????( korki niesamowite niezależnie od pory dnia )
3. Com da przedłużenie ul Krańcowej do Kunickiego bez połączenia z ul. Wrotkowską????? ( chyba tylko zablokowanie i tak już niewydolnej ul. Kunickiego i dodatkowe korki sięgające Abramowic) ???
Avatar
nikt / 22 grudnia 2009 o 20:36
Korki w miescie mozna rozladowac budujac duzy podziemny naziemny lub jakikolwiek darmowy parking,np tam gdzie jest teraz mały przy Lubomelskiej, chcesz jechac dalej i podjechac pod same drzwi ok wtedy plac kase za postoj - takie rozwiazanie ok ale nie tak jak zrobiono na Kunickiego gdzie zablokowano ruch w godzinach szczytu, nie platne parkowanie bo miasto nie ma kasy - nie bo ktos kurde ma koncepcje ale nie dorobiona wszystko kurde z glowa panowie z glowa bo ida wybory - -MOZE SZANOWNY DZIENNIKARZ ZADAŁ BY PYTANIE W I PUBLICZNIE WSKAZAL OSOBE ODPOWIEDZIALNA ZA TEN POMYSŁ CHCE WIEDZIEC.
Avatar
smiechu warte / 22 grudnia 2009 o 20:29
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmieściu są tylko pojedyncze pasy, stąd wniosek, że samochody lub ich właściciele mają nauczyć się latać. Proponuje zatem też wprowadzić taki system na zwężonej ulicy Kunickiego szczególnie po włączeniu do ruchu ul. Krańcowej. Drodzy inżynierowie ruchu kiedy w Lublinie przestaniecie partolić wszystko co tylko można, łącząc urbanistyczną myśl przewodnią rodem z PRL z nowoczesnymi rozwiązaniami z XXI wieku, to wszystko jak na razie doprowadza do totalnego paraliżu komunikacyjnego w godzinach szczytu.

co do płatnych parkingów, to wybudujcie więcej wielopoziomowych parkingów w newralgicznych miejscach

co do komunikacji, niech w końcu przestanie się spóźniać, niech ceny biletów przestaną ciągle rosnąć (to chyba jedyny pomysł na ratowanie zakładu w postaci MPK, po ciągłych wpadkach kolejnych dyrektorów i ich cudownych pomysłach na rozwój i poprawę firmy komunikacyjnej), drodzy urzędnicy popracujcie trochę w Wawie, Wrocławiu (nota bene tak się na nim chcecie ciągle wzorować), czy Poznaniu to może zmądrzejecie,

podsumowując po prostu nie ma siły już nawet płakać nad dokonaniami lubelskich inżynierów ruchu i władz miasta, jedyny wniosek to wynieść się z tego miasta jak najszybciej, już Rzeszów jest o wiele lepiej rządzony, choć nie lubię lewicy za kolejnych 15 lat, to właśnie tamto miasto będzie stolicą wschodniej Polski....
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmi... rozwiń
Avatar
gosciu / 22 grudnia 2009 o 18:29
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde bez biletow .Brac przyklad z miast poukladanych wprost proporcjonalnych do zarobkow .
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde be... rozwiń
Avatar
maikee / 22 grudnia 2009 o 18:09
A po co bus-pas na jpII? przecież tam prawie nie ma korków autobusy i tak tam długo nie stoją. A do centrum to powinni wprowadzić płatny wjazd żeby wjezdzaili tylko ci co muszą, oczywiście dla mieszkanców za free.
Avatar
Anna / 22 grudnia 2009 o 17:51
Z wydzielonymi pasami dla MPK zgodze sie, szkoda, ze dopiero teraz, gdy zapowiadaja kolejne podwyzki biletow i ludziom bardziej bedzie oplacac sie jezdzic wlasnym autem niz MPK, na pewno kierowcy ci nie beda zadowoleni z dodatkowych oplat za parkowanie.
Avatar
santamadonna / 22 grudnia 2009 o 15:35
Ok - pomysł kiepski, ale spróbujcie się wysilić na jakąś konstruktywną krytykę. Gdyby miasto stworzyło zabezpieczone lub monitorowane miejsca (np: wiaty) na rowery przy Uniwersytetach, conajmniej przez 6 miesiecy w roku byłoby znacznie luźniej. Ja na ten przykład codziennie parkuje swoje duże kombi na Akademickiej a z pewnoscia skorzystałbym z roweru gdybym tylko miał go gdzie bezpiecznie zostawić. Zdrowiej to i szybciej.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:19
Buspas na lipowej HEHEHE powodzenia! Na szczęscie w styczniu przeprowadzka do Szczecina.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:10
@gosc 'mały' bład:
nie 11500 a 1150m^2.
'maly' bo pomyłka o 0, to żadna pomyłka;)
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 21:02
Gość napisał:
Do autorów 3/4 postów w tym wątku:
-bus pas i jeden pas dla ruchu to często praktykowane rozwiązanie nawet w Pl(bus pas poza przyśpieszeniem KM ma zniechęcać do jazdy autem), zauważcie, że są takie miejsca gdzie mogą jeździć tylko autobusy(w Lbn proponowałbym krakowskie przedmieście)
-jazda na rowerze i mokry tyłek? jeśli ważysz ponad 100kg to na pewno może się zdarzyć, ale prędzej Ci się to zdarzy w samochodzie latem. Jakoś w Holandii w większości miast ponad 30% podróży odbywa się rowerami.
-strefa płatnego parkowania i 10zł/godz? czemu nie? płatne miejsca parkingowe mają służyć nie osobom codziennie dojeżdżającym do pracy, ale osobom sporadycznie jeżdżącym do centrum, np. do urzędu, czy szpitala, jak kogoś nie stać to ma KM. Nikt normalny nie pozwala na wykorzystywanie przestrzeni w centrum miasta poniżej ich realnej wartości(popytajcie jakie czynsze są w centrum, szczególnie w tych lepszych kamienicach, w końcu z tego co czytam liczycie na super parkingi). Wolę więcej zieleni w centrum niż więcej parkingów
-wielopoziomowe parkingi? przecież jedyny taki komercyjny-bigmar, miał być tylko parkingiem! Co robi się w środku? Luxmec, Fashion, jakaś drobnica i ma być tego coraz więcej a miejsc parkingowych coraz mniej... Ostatnio wystąpiono o zgodę na utworzenie parkingu w parku koło CK (tudzież DOKP jeśli ktoś nie wie gdzie w Lbn jest centrum kultury). Widzi ktoś w tym sens? A może w tym, że zaraz po otwarciu Bigmaru miasto w okolicy tego parkingu zrobiły ok. 50 nowych miejsc parkingowych. Abstrahując od tego, że cena na parkingu miejskim jest niższa niż w Bigmarze(mówię o cenie przy, której parkingowi nie opłacałoby się zamieniać w Luxmed). Na koniec tego punktu zagadka: kto wydał zgodę na zmianę przeznaczenia Bigmaru?
-Dlaczego KM powinna mieć pierwszeństwo przed autami osobowymi? Ponieważ 12 metrowy autobus(najnowszy mercedes w mpk: 628 CONECTO LF) zabiera 35 pasażerów(tylko miejsca siedzące) a auto 4 metrowe (~opel astra 2) zabiera STATYSTYCZNIE 1,4 osoby dodając 0,5 metra odstępu między samochodami w korku dla 140 osób mamy:


*100 samochodów(na które trzeba 100 miejsc parkingowych o wymiarach minimum(DzU nr 75, poz 690, 2002r) 5x2,3m co daje 11500m^2, czyli skwer z drzewami, ławką i fontanną 100x115m), długości 449,5m
*4 autobusy, bez wymaganych miejsc parkingowych(nie zatrzymują się w centrum na dłużej niż 2 minuty, więc teoretycznie nawet zatok przystankowych nie trzeba, bo nie wpłynie to znacząco na płynność ruchu, szczególnie jeśli jeżdżą same autobusy), długości... 50 metrów?
Więc jak widać, KM ma wiele większą efektywność(ponad to odpada nam czas na odśnieżanie, szukanie miejsca parkingowego[i opłata za nie], ba nawet nie musimy mieć auta!
-nowy tabor? no to niestety naturalna kolej rzeczy, że najpierw więcej ludzi zaczyna jeździć KM->większy wpływ z biletów->nowy tabor. Odwrotna kolejność choć notowana, to rzadko spotykana! (taki przykład z regionu i z pkp: czy wprowadzenie nowych autobusów szynowych, zwiększyło liczbę pasażerów? a jaki był powód ich wprowadzenia[podpowiedź: coraz mniej chętnych])


Taki krótki wywód, oczywiście wiem, że pewnie tych 3/4 nie przekonam, jednak jako osoba, która ma z racji studiów trochę styczności z wiedzą nt. rozwiązań komunikacyjnych, myślę, że mogę chociaż zasygnalizować co i jak. Oczywiście mam świadomość, czemu się denerwujecie, gdyby mi zamknęli sklep pod blokiem, też bym klął, że muszę dalej chodzić(pomimo, że ten sklep ma kosmiczne ceny, ale z lenistwa jest mi tam najbliżej). Co do władz? Cóż władze muszą widzieć to czego przeciętny obywatel nie dostrzega, a czego typowy kretyn nawet nie przyjmie do wiadomości(pewnie duża część ze sfrustrowanych 3/4 autorów). I jakoś muszą zrobić nam tu ten zachód, tą Holandię, te buspasy, trzeba, żeby najpierw było gorzej, żeby potem było lepiej...
Co by ukrócić ew dywagacje nie jestem ani zwolennikiem PO ani PIS, ani nawet JKM:)

" srali muchi bedzie wiosna...
rozwiń
Avatar
cdn / 22 grudnia 2009 o 20:48
Kilka pytań???
1. Czy istnieje w lublinie jakakolwiek rozsądna koncepcja organizacji ruchu drogowego???( obawiam się że nie ma)
2. Kto jest odpowiedzialny ( nazwisko) za przebudowę (czytaj: spie...enie)ul. Kunickiego????( korki niesamowite niezależnie od pory dnia )
3. Com da przedłużenie ul Krańcowej do Kunickiego bez połączenia z ul. Wrotkowską????? ( chyba tylko zablokowanie i tak już niewydolnej ul. Kunickiego i dodatkowe korki sięgające Abramowic) ???
Avatar
nikt / 22 grudnia 2009 o 20:36
Korki w miescie mozna rozladowac budujac duzy podziemny naziemny lub jakikolwiek darmowy parking,np tam gdzie jest teraz mały przy Lubomelskiej, chcesz jechac dalej i podjechac pod same drzwi ok wtedy plac kase za postoj - takie rozwiazanie ok ale nie tak jak zrobiono na Kunickiego gdzie zablokowano ruch w godzinach szczytu, nie platne parkowanie bo miasto nie ma kasy - nie bo ktos kurde ma koncepcje ale nie dorobiona wszystko kurde z glowa panowie z glowa bo ida wybory - -MOZE SZANOWNY DZIENNIKARZ ZADAŁ BY PYTANIE W I PUBLICZNIE WSKAZAL OSOBE ODPOWIEDZIALNA ZA TEN POMYSŁ CHCE WIEDZIEC.
Avatar
smiechu warte / 22 grudnia 2009 o 20:29
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmieściu są tylko pojedyncze pasy, stąd wniosek, że samochody lub ich właściciele mają nauczyć się latać. Proponuje zatem też wprowadzić taki system na zwężonej ulicy Kunickiego szczególnie po włączeniu do ruchu ul. Krańcowej. Drodzy inżynierowie ruchu kiedy w Lublinie przestaniecie partolić wszystko co tylko można, łącząc urbanistyczną myśl przewodnią rodem z PRL z nowoczesnymi rozwiązaniami z XXI wieku, to wszystko jak na razie doprowadza do totalnego paraliżu komunikacyjnego w godzinach szczytu.

co do płatnych parkingów, to wybudujcie więcej wielopoziomowych parkingów w newralgicznych miejscach

co do komunikacji, niech w końcu przestanie się spóźniać, niech ceny biletów przestaną ciągle rosnąć (to chyba jedyny pomysł na ratowanie zakładu w postaci MPK, po ciągłych wpadkach kolejnych dyrektorów i ich cudownych pomysłach na rozwój i poprawę firmy komunikacyjnej), drodzy urzędnicy popracujcie trochę w Wawie, Wrocławiu (nota bene tak się na nim chcecie ciągle wzorować), czy Poznaniu to może zmądrzejecie,

podsumowując po prostu nie ma siły już nawet płakać nad dokonaniami lubelskich inżynierów ruchu i władz miasta, jedyny wniosek to wynieść się z tego miasta jak najszybciej, już Rzeszów jest o wiele lepiej rządzony, choć nie lubię lewicy za kolejnych 15 lat, to właśnie tamto miasto będzie stolicą wschodniej Polski....
– Spóźniony autobus sam wydłuży sobie zielone światło. Jeśli na to samo skrzyżowanie zechcą wjechać naraz dwa spóźnione autobusy jadące z różnych stron, system da pierwszeństwo temu, który wiezie ludzi do pracy albo temu, który ma więcej pasażerów. .... Ciekawe jak te ostatnie słowa sygnalizacja będzie wcielać w życie bo przecież w szczycie jedni jadą do pracy na LSM drudzy na Czechów, a jak pasażerów będzie po równo

swoją drogą to gdzie oni chcą tworzyć te bus pasy, bo chyba tylko poza ścisłym centrum, przecież w śródmi... rozwiń
Avatar
gosciu / 22 grudnia 2009 o 18:29
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde bez biletow .Brac przyklad z miast poukladanych wprost proporcjonalnych do zarobkow .
W centrum Poznania tez nie zaparkujesz za darmo wiem ze Lublin jest biedniejszy 2 x ,ale kochani kazde placenie b. boli poniewaz nie ma na chleb sok czy piwo dlatego nalezy zalatwic sprawe i uciekac bo licznik bije 2 .W Poznaniu sa 3 strefy parkowania czerwona zolta i zielona i koszty sa zroznicowane .Nalezy budowac parkingi podziemnie np Plac Litewski dlaczego nie kto tam broni parkowania jacy radni i wcentrum scislym ruch jednokierunkowy .Zrobic eksperyment na 3 ulicach 3 pasmowych jak to zdaje egzamin .W prowadzic wyzsze kary za jazde be... rozwiń
Avatar
maikee / 22 grudnia 2009 o 18:09
A po co bus-pas na jpII? przecież tam prawie nie ma korków autobusy i tak tam długo nie stoją. A do centrum to powinni wprowadzić płatny wjazd żeby wjezdzaili tylko ci co muszą, oczywiście dla mieszkanców za free.
Avatar
Anna / 22 grudnia 2009 o 17:51
Z wydzielonymi pasami dla MPK zgodze sie, szkoda, ze dopiero teraz, gdy zapowiadaja kolejne podwyzki biletow i ludziom bardziej bedzie oplacac sie jezdzic wlasnym autem niz MPK, na pewno kierowcy ci nie beda zadowoleni z dodatkowych oplat za parkowanie.
Avatar
santamadonna / 22 grudnia 2009 o 15:35
Ok - pomysł kiepski, ale spróbujcie się wysilić na jakąś konstruktywną krytykę. Gdyby miasto stworzyło zabezpieczone lub monitorowane miejsca (np: wiaty) na rowery przy Uniwersytetach, conajmniej przez 6 miesiecy w roku byłoby znacznie luźniej. Ja na ten przykład codziennie parkuje swoje duże kombi na Akademickiej a z pewnoscia skorzystałbym z roweru gdybym tylko miał go gdzie bezpiecznie zostawić. Zdrowiej to i szybciej.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:19
Buspas na lipowej HEHEHE powodzenia! Na szczęscie w styczniu przeprowadzka do Szczecina.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2009 o 15:10
@gosc 'mały' bład:
nie 11500 a 1150m^2.
'maly' bo pomyłka o 0, to żadna pomyłka;)
Zobacz wszystkie komentarze 60

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Giełda Minerałów i Biżuterii w Lublinie
26 maja 2018, 10:00

Giełda Minerałów i Biżuterii w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 26-27 maja w Lublinie przy ulicy Akademickiej 15 odbędzie się 49 edycja Giełdy Minerałów i Biżuterii Skarby Ziemi. Start w sobotę o godz. 10.

Pijany 14-latek na rowerze wjechał w samochód. Pisał SMS-a

Pijany 14-latek na rowerze wjechał w samochód. Pisał SMS-a 16 3

14-latek na rowerze wjechał w samochód. Tłumaczył, że nie zauważył auta bo pisał SMS-a. Miał promil alkoholu w organizmie.

Wjechał w ciężarówkę, która cofała. 19-latek w szpitalu

Wjechał w ciężarówkę, która cofała. 19-latek w szpitalu 3 2

Do groźnie wyglądającego wypadku doszło na trasie Chełm - Rejowiec. Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Focus uderzył w cofający na drodze samochód ciężarowy marki Daf.

Noc Muzeów w Puławach: Gwardziści zatańczyli na dziedzińcu [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Noc Muzeów w Puławach: Gwardziści zatańczyli na dziedzińcu [zdjęcia, wideo] 9 2

W sobotę do północy, za darmo można było zwiedzać sale wystawowe Pałacu Czartoryskich, Świątynię Sybilli, czy Domek Aleksandryjski. Z tej możliwości skorzystały setki mieszkańców miasta i regionu. Na dziedzińcu cztery spektakle pokazała wrocławska Gwardia Gryfa.

Sezon na młode ziemniaki. Które wybrać? Co ugotować? [przepisy]
galeria

Sezon na młode ziemniaki. Które wybrać? Co ugotować? [przepisy] 2 1

Nie ma lepszej rzeczy niż młode ziemniaki z masłem, koperkiem i kwaśnym mlekiem. Czy na pewno? Młode ziemniaki można zapiec w ziołach na patelni. Albo zasmażyć z młodymi listkami szpinaku. W dodatku wcale nie trzeba ich obierać. Z młodych ziemniaków udają się także świetne zapiekanki.

Żyrzyn świętuje dwustulecie swojej oświaty
galeria

Żyrzyn świętuje dwustulecie swojej oświaty 3 1

Pierwsza izba szkolna w Żyrzynie zaczęła działać już w 1818 roku, co oznacza, że była jedną z pierwszych szkół w powiecie. W piątkowych uroczystościach rocznicowych wzięli udział obecni i byli pracownicy placówki im. Adama Mickiewicza oraz samorządowcy wszystkich szczebli.

"Lewiatan" w Miasto movie
30 maja 2018, 19:00

"Lewiatan" w Miasto movie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatni majowy pokaz filmowy w ramach cyklu Miasto movie w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 30 maja o godz. 19 zobaczymy film Lewiatan.

Pierwsze grzyby w Lasach Kozłowieckich

Pierwsze grzyby w Lasach Kozłowieckich 15 1

- Informuję, że po majowych deszczach pojawiły się już pierwsze grzyby w Lasach Kozłowieckich - napisał Czytelnik Bernard i przysłał zdjęcie pięknych okazów.

Koniec darmowego biegania na stadionie. Jakie będą ceny?

Koniec darmowego biegania na stadionie. Jakie będą ceny? 2 14

Niebawem, żeby skorzystać z akcji „Biegaj z MOSiR-em” puławscy biegacze będą musieli płacić. To efekt nowej uchwały, która ma pozwolić uchronić miasto przed koniecznością zwrotu 13 mln złotych.

Na kilka godzin zamkną Al. Zygmuntowskie. Przez mecz

Na kilka godzin zamkną Al. Zygmuntowskie. Przez mecz 25 10

W niedzielę od godz. 17.30 do 22 zamknięte mają być Al. Zygmuntowskie z powodu meczu żużlowego na pobliskim stadionie.

Tak ma wyglądać pomnik rektora KUL

Tak ma wyglądać pomnik rektora KUL 0 6

Od zgody radnych zależy to, czy obok Al. Racławickich stanie pomnik pierwszego rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, ks. Idziego Radziszewskiego. Projekt jest już gotowy, jego opracowanie zleciła uczelnia, która w tym roku obchodzi 100-lecie swojego powstania.

Festiwal w Cannes. Paweł Pawlikowski najlepszym reżyserem
film

Festiwal w Cannes. Paweł Pawlikowski najlepszym reżyserem 0 2

Cannes, Francja. W sobotni (19.05) wieczór zakończył się 71. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Paweł Pawlikowski jako pierwszy Polak w historii otrzymał nagrodę za najlepszą reżyserię.

Noc Muzeów 2018 w Lublinie. Ile osób odwiedziło muzea? Co było hitem? [zdjęcia]
galeria

Noc Muzeów 2018 w Lublinie. Ile osób odwiedziło muzea? Co było hitem? [zdjęcia] 4 3

Tegoroczny hit frekwencyjny – donżon na Zamkowym Wzgórzu. Noc Muzeów była zdecydowanie mniej popularna niż Noc Kultury. – Pewnie duży wpływ miała pogoda – oceniają muzealnicy.  Ale żeby zobaczyć freski w Kaplicy Trójcy Świętej przynajmniej 40 minut w kolejce trzeba było postać

19-latek w audi czołowo zderzył się z ciężarówką. Zginął na miejscu [zdjęcia]
aktualizacja
galeria

19-latek w audi czołowo zderzył się z ciężarówką. Zginął na miejscu [zdjęcia] 20 10

W niedzielę po północy doszło do tragicznego wypadku w miejscowości Paszki Małe (pow. radzyński). Zginął młody kierowca.

Stal Kraśnik wygrała z Ładą Biłgoraj 4:0 i zapewniła sobie awans do III ligi!

Stal Kraśnik wygrała z Ładą Biłgoraj 4:0 i zapewniła sobie awans do III ligi! 13 4

Przed sobotnim meczem z Ładą Stal Kraśnik potrzebowała zwycięstwa, żeby zapewnić sobie awans do III ligi. I podopieczni grającego trenera Daniela Szewca plan zrealizowali w stu procentach. Pokonali ekipę z Biłgoraja 4:0, a po zakończeniu spotkania rozpoczęła się feta

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.