piątek, 24 listopada 2017 r.

Lublin

Drogowe plany Lublina: Gdzie i kiedy pojedziemy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 kwietnia 2012, 18:00

Łącznie na remonty miasto wyda w tym roku 28 mln zł. (Archiwum)
Łącznie na remonty miasto wyda w tym roku 28 mln zł. (Archiwum)

Zjeżdżamy z obwodnicy w węźle Jakubowice, jedziemy szeroką ul. Poligonową, potem błyskawicznie przez nowe skrzyżowanie z al. Solidarności, Poniatowskiego w górę do Al. Racławickich, dalej estakadą nad ul. Głęboką wjeżdżamy w nową Trasę Zieloną i już jesteśmy przy nowym stadionie przy ul. Krochmalnej. Tak ma się jeździć po Lublinie za kilka lat.

– Wyznaczyliśmy priorytety dotyczące remontów ulic i drogowych inwestycji w mieście – mówił w środę wiceprezydent Lublina Stanisław Kalinowski na specjalnej konferencji prasowej.

– To materiał wstępny, oparty na dotychczasowych materiałach studyjnych i przemyśleniach Zarządu Dróg i Mostów – zaznacza Mariusz Kawa, wicedyrektor zarządy odpowiedzialny za inwestycje.

Materiał wstępny, ale – jak podkreślają urzędnicy – będzie on podstawą do planowania i realizacji najważniejszych drogowych inwestycji w mieście. Wszystko po to, żeby udrożnić ruch. Który na razie – o czym nie trzeba przekonywać żadnego kierowcy – jest fatalny.

– Cztery główne wjazdy do miasta: al. Warszawska, al. Kraśnicka, al. Spółdzielczości Pracy i al. Witosa są obciążone ruchem, który przekracza 20 tys. pojazdów na dobę. To samochody wjeżdżające do Lublina – podkreśla Kawa. – Od 2004 r. ponad dwukrotnie wzrosła liczba aut zarejestrowanych w mieście (od 83 tys. w 2004 r. do 198 tys. w 2011 r.). To bardzo dużo.

– Podstawowy cel to połączenie z obwodnicą kilku tras wylotowych – mówi Kalinowski. – Ul. Mełgiewską kończymy w tym roku. Al. Solidarności należy połączyć z węzłem Dąbrowica. Ten sam węzeł z al. Kraśnicką przez węzeł Sławin. A węzeł Jakubowie przez ul. Poligonową.

Druga kwestia, to jak udrożnić ruch w samym mieście. – Kluczowa jest ul. Filaretów i Sowińskiego, czyli kładka nad ul. Głęboką. W dalszej kolejności także tunel pod Al. Racławickimi – dodaje Kalinowski. – Istotne jest też połączenie przebudowanej ul. Głębokiej z nową ul. Muzyczną i rozbudowaną Trasą Zieloną. Te zadania są priorytetowe.
Wszystkie inwestycje zostały zapisane w wieloletniej prognozie finansowej miasta (do roku 2025). Większość z nich ma już konkretne daty realizacji. Niektóre – już w tym roku.

Inne kluczowe inwestycje

• Przebudowa ul. Łęczyńskiej i Głuskiej • budowa połączenia ul. Kunickiego z Wronkowską • połączenie al. Kraśnickiej z węzłem Sławin • rozbudowa ul. Grygowej • połączenie al. Spółdzielczości Pracy przez Choiny z ul. Poligonową.
• Cały szereg ulic czekają też zmiany przy okazji rozbudowy sieci trakcji trolejbusowej w mieście.

Zarządzanie korkami

Sytuację drogową w mieście ma też poprawić zintegrowany system zarządzania ruchem, który będzie wprowadzony do połowy 2014 r. – W maju mamy dostać ostateczną koncepcję potrzebną do realizacji tego projektu – zapowiada Kazimierz Pidek, dyrektor ZDiM. Z jednego miejsca (przy ul. Lipowej 27) komputerowo będzie można sterować sygnalizację na 61 ze 109 skrzyżowań, na których są światła.

Remonty już

Zarząd Dróg i Mostów przedstawił też listę ulic, które w tym roku czeka remont. Są na niej m.in. Diamentowa, Długa, Dolna 3 Maja (razem z dokończeniem remontu ul. 3 Maja), Lwowska, Solidarności (od Kompozytorów Polskich do Prusa), Furmańska, Tulipanowa, Paderewskiego, Harnasie, Zakopiańska, Symfoniczna, Urmowskiego, Mieszka I, Koncertowa, Zemborzycka, Diamentowa, wiadukt na ul. Smorawińskiego, a także chodniki m.in. na ul. Lubartowskiej (od Solidarności do Unickiej) czy Romera.

W tym roku powstanie też dokumentacja do remontu wiaduktów na ul. Filaretów i Armii Krajowej oraz ul. Mickiewicza.

Szczegółowa mapa dostępna w papierowym wydaniu Dziennika Wschodniego, oraz e-wydaniu w czwartek, 12 kwietnia.

Dziennik Wschodni Czytaj e-wydanie » Kup online





  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
tory burch outlet
Karol
Janek z działek do Cogito
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

tory burch outlet
tory burch outlet (14 kwietnia 2012 o 06:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zhushunxing20120414
Finding [url=http://www.mylouisvuittonstoreonline.com/]Louis Vuitton Sale[/url] inspiration is essential for [url=http://www.toplouisvuittonsales.com/]Louis Vuitton outlet[/url] success, in both [url=http://www.mycoachfactoryoutletstore.com/]######[/url] personal and business life. Once [url=http://www.mycoachfactoryoutletstore.com/]coach factory handbag outlet store[/url] make the decision to, "go for it," and [url=http://www.2012toryburchus.com/]tory burch shoes[/url] the commitment it's inspiration that keeps [url=http://www.hothermesbags.com/]hermes outlet[/url] moving through the challenges. As a successful female entrepreneur [url=http://www.2012hermesbagsoutlet.com/]hermes[/url] must tap into [url=http://www.myburberryoutletonline.com/]burberry bags[/url] inspiration. Inspired women entrepreneurs achieve success by taping [url=http://www.myburberryoutletonline.com/]burberry sale[/url] their "true self," and use inspiration to live their "life wi[url=http://www.mycoachfactoryoutletstore.com/]###### coupons[/url] limits."
I left my coorperate job because [url=http://www.mylouisvuittonstoreonline.com/]Louis Vuitton[/url] was super frustrated with the lack of [url=http://www.myburberryoutletonline.com/]burberry outlet[/url] I had over my time. I knew what I didn't want. I didn't want someone else telling [url=http://www.toplouisvuittonsales.com/]lv bags[/url] what I could and [url=http://www.buylouisvuittononline2012.com/]louis vuitton handbags on sale[/url] not do. It was time for me to [url=http://www.mylouisvuittonsale.com/]Louis Vuitton outlet[/url] for myself. So [url=http://www.cheaptoryburchonlines.com/]tory burch boots[/url] knew what [url=http://www.2012burberryoutletus.com/]burberry scarf[/url] didn't want but [url=http://www.mylouisvuittonsale.com/]Louis Vuitton[/url] didn't stop to think of what [url=http://www.2012coachpursesoutlet.com/]coach outlet[/url] really did want. So [url=http://www.2012coachpursesoutlet.com/]Coach purses[/url] jumped into a new business all excited and motivated to build a new life. Then as time went by [url=http://www.2012hermesbagsoutlet.com/]hermes scarf[/url] had slowly become disappointed with what [url=http://www.cheaptoryburchonlines.com/]tory burch outlet[/url] had built. [url=http://www.mycoachfactoryoutletstore.com/]Coach Factory[/url] was still missing something. A piece of the [url=http://www.2012hermesbagsoutlet.com/]hermes birkin[/url] was just not fitting. What [url=http://www.mylouisvuittonstoreonline.com/]louis vuitton handbags[/url] realized was that missing [url=http://www.2012coachpursesoutlet.com/]Coach purses outlet[/url] was inspiration.
Let me explain, as a women in business, what [url=http://www.cheaptoryburchonlines.com/]tory burch shoes[/url] hadn't done was ask myself some very important questions. [url=http://www.2012burberryoutletus.com/]burberry[/url] see [url=http://www.myburberryoutletonline.com/]burberry[/url] knew what [url=http://www.hothermesbags.com/]hermes[/url] didn't want, no boss, no one else deciding how [url=http://www.toplouisvuittonsales.com/]Louis Vuitton[/url] spent my time, but [url=http://www.2012toryburchus.com/]tory burch handbags[/url] didn't figure out what [url=http://www.mylouisvuittonsale.com/]louis vuitton purses[/url] really wanted. Some essential questions still needed to be answered. The questions that would [url=http://www.buylouisvuittononline2012.com/]louis vuitton handbags[/url] me to be more in tune with my authentic self. It is these types of questions that [url=http://www.2012toryburchus.com/]tory burch outlet[/url] needed to ask [url=http://www.2012burberryoutletus.com/]burberry outlet[/url] to get on a more authentic journey.
Rozwiń
Karol
Karol (12 kwietnia 2012 o 20:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po co wypisywać takie bajki.
Taki klituś -bajduś.
Bajki ciągle słysze juz od 30 lat, gdzie to jake drogi będą.
Minęło tyle lat i policzyć mozna na palcach jednej ręki.
Wykonano to co najłatwiejsze czyli drogi nowe w dziwiczych terenach.
Z przebudów w środku miasta to jedynie trasa na klinie a i to wielki niewypał bo pl. Bychawski dalej stoi w korkach.
Najwazniejsza jest obwodnica i ten brakujący kawałek od Dąbrowicy do Konopnicy.
Bez tego kawałka dalej ruch Białystok-Rzeszów bedzie jechał przez Sikorskiego-Krasnicką.
Karol
Rozwiń
Janek z działek do Cogito
Janek z działek do Cogito (12 kwietnia 2012 o 11:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
(...)budowa połączenia ul. Kunickiego z Wronkowską(...) , czy tu też przesadzam , Pismaki powinni zdawać egzamin z topografi miasta podobnie jak taksówkarze
Rozwiń
Eleonora
Eleonora (12 kwietnia 2012 o 11:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
...W dalszej kolejności także tunel pod Al. Racławickimi – dodaje Kalinowski. – Istotne jest też połączenie przebudowanej ul. Głębokiej z nową ul. Muzyczną i rozbudowaną Trasą Zieloną. Te zadania są priorytetowe.

Tunel jak najbardziej OK, ale po jakiego ... łączyć TZ przez Muzyczną z Głęboką.
Duże ciekawszym rązwiązaniem byłoby połączenie TZ z Zana na wysokości skrzyżowania z Nadbystrzycką i "w przyszłości" Sowińskiego.
Rozwiń
Cogito
Cogito (12 kwietnia 2012 o 09:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Janek z działek' timestamp='1334202874' post='620222']
hehe , a gdzie jest ten Jakubów ?
[/quote]
Janku z dziale, nie podniecaj sie tak . Chodzi o Jakubowice.
Redakcjo, popraw to prosze.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!