sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Droższe parkowanie w Lublinie. Nowy cennik, mapa rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania

Dodano: 10 listopada 2015, 10:08
Autor: Dominik Smaga

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie ma być większa i podzielona na część droższą i tańszą
Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie ma być większa i podzielona na część droższą i tańszą

Strefa parkowania ma być większa i podzielona na część droższą i tańszą. Opłatom nie podlegałyby auta elektryczne i wybrane hybrydy. Zmaleć miałaby kara dla osób, które nie zdążyły odjechać w opłaconym czasie. Takie są propozycje prezydenta. O ich losie radni zdecydują 19 listopada.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Tu, gdzie już teraz trzeba płacić, postój miałby być droższy, bo obecna Strefa Płatnego Parkowania ma się stać Podstrefą A (na mapie oznaczona kolorem czerwonym). Niższe stawki obowiązywałyby na dwóch obszarach zaliczonych do Podstrefy B (kolor zielony). Teraz nie płaci się tu wcale, a po zmianach płaciłoby się tyle, ile teraz kosztuje postój w centrum.

Z biletem na droższą podstrefę można byłoby zaparkować w tańszej. Ale nie na odwrót. Kierowca przyłapany w droższej strefie na postoju z tańszym biletem byłby traktowany jak gapowicz. Kara wynosić ma 50 zł.

Podstrefy różniłyby się nie tylko cenami biletów jednorazowych, ale i abonamentów. W droższej bilet miesięczny kosztowałby 200 zł, w tańszej o 50 zł mniej. W przypadku abonamentu rocznego różnica wynosiłaby już 300 zł. Pełną listę proponowanych przez prezydenta stawek znajdziecie obok.

Efektem zmiany granic byłoby zwiększenie liczby płatnych miejsc z 1700 do 2400, oczywiście kosztem tych darmowych. Więcej trzeba byłoby też parkomatów, które będzie musiał ustawić nowy operator.

– Umowę z nim zamierzamy podpisać na cztery lata – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Nowy operator zostanie wybrany w przetargu. Umowa z obecnym wygaśnie z końcem czerwca.
Parkomaty mają przyjmować monety o nominałach 10, 20 i 50 gr oraz 1, 2 i 5 zł. Najkrótszym czasem, za który będzie można zapłacić pozostanie kwadrans, a w tym przypadku opłata ma być zaokrąglana do dziesiątek groszy. Na zakup biletu będziemy mieć nie więcej niż pięć minut od zajęcia miejsca.

Z opłat za parkowanie zwolnieni mają być użytkownicy samochodów z napędem elektrycznym. A także aut z napędem hybrydowym, o ile w ich świadectwie homologacji lub świadectwie zgodności WE widnieje adnotacja o emisji CO2 poniżej 100 g/km. W Lublinie zarejestrowane są łącznie 42 pojazdy, które byłyby zwolnione z opłat. Oczywiście nie licząc trolejbusów.

Kolejną nowością jest to, że kierowca, który przekroczy opłacony czas parkowania nie będzie musiał płacić całej 50-złotowej kary. W ciągu siedmiu dni od wystawienia wezwania będzie mógł liczyć na łagodniejsze potraktowanie i karę w wysokości 30 zł. Taka taryfa ulgowa nie będzie dotyczyć tych, którzy za postój nie zapłacą wcale.

Zmiany dotyczą też abonamentów N dla osób niepełnosprawnych: zamiast rocznych mają być miesięczne w cenie 4 zł, ważne w obu podstrefach. Ratusz tłumaczy, że kierowcy nie będą musieli co miesiąc kupować abonamentu N, bo możliwy ma być zakup na zapas, ale maksymalnie na 18 miesięcy i na okres nie dłuższy od ważności orzeczenia i karty parkingowej.

Nowe zasady, granice i stawki miałyby obowiązywać od 1 lipca.

Obecna strefa w liczbach

Wybrane dane od początku działalności (1 października 2012 r.) do końca października 2015 r.

• Przychód: 15,9 miliona zł,
liczba wystawionych wezwań: 81 272,
sprzedanych abonamentów miesięcznych: 10 023,
półrocznych: 411,
rocznych: 271,
abonamentów dla mieszkańców: 3079,

• abonamentów dla niepełnosprawnych: 1232

• Najbardziej dochodowe parkomaty: pl. Zamkowy, Sądowa, Krakowskie Przedmieście, Świętoduska, Hipoteczna, Radziwiłłowska

Strefa Płatnego Parkowania w Lublinie - nowy planowany cennik

Planowany Cennik Podstrefy A

• Pierwsza godzina: 3 zł, druga: 3,60 zł, trzecia: 4,30 zł, każda następna: 3 zł, bilet 24-godzinny: 20 zł.
• Abonament A miesięczny: 200 zł, abonament B półroczny: 900 zł, roczny: 1600 zł.
• Abonament M dla mieszkańca, ważny do 12 miesięcy na trzech wskazanych ulicach: 100 zł.
• Abonament N dla osoby niepełnosprawnej miesięczny: 4 zł (na obie podstrefy)
• Koperta: 800 zł miesięcznie

Planowany Cennik Podstrefy B

• Pierwsza godzina: 2 zł, druga: 2,40 zł, trzecia: 2,80 zł, każda następna: 1 zł, bilet 24-godzinny: 15 zł.
• Abonament A miesięczny: 150 zł, abonament B półroczny: 750 zł, roczny: 1300 zł.
• Abonament M dla mieszkańca, ważny do 12 miesięcy na trzech wskazanych ulicach: 100 zł.
• Abonament N dla osoby niepełnosprawnej miesięczny: 4 zł (na obie podstrefy)
• Koperta: 600 zł miesięcznie

SONDA
Liczba głosów: 746

Co sądzisz o powiększeniu Strefy Płatnego Parkowania?

23.46 %
Dobry pomysł
73.99 %
Zły pomysł
2.55 %
Nie mam zdania
Gość
Gość
coNato św.Krzysiek ?
(73) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (23 listopada 2015 o 11:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przydałaby się lepsza MAPKA, bo teraz to trochę trzeba się domyślać.
Rozwiń
Gość
Gość (15 listopada 2015 o 21:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czemóż to nasze wspaniałe urządzenia drukujące bilety parkingowe są tak skonfigurowane by nie wydawały reszty? Przecież nie zawsze mamy potrzebną kwotę w bilonie. No chyba, że Ratusz wychodzi z założenia, że pobieranie opłat za niewykorzystany czas jest czymś naturalnym, poprawia współczynnik wykorzystania miejsc parkingowych i jest parametrem pożądanym. Skoro za przekroczenie czasu przewidziano kary to może warto pomyśleć również o uczciwości w drugą stronę i sprawić by automaty zwracały pieniądze za niewykorzystany czas parkowania skoro złodziejska konfiguracja urządzeń nie pozwala na wydawanie reszty i określenia czasu na jaki chcemy wykupić bilet!
Rozwiń
coNato św.Krzysiek ?
coNato św.Krzysiek ? (13 listopada 2015 o 19:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Powiem tak, trochę z innej beczki: jechałem dziś (pierwszy raz zresztą w dzień roboczy) późnym popołudniem od strony Lubartowa do Lublina. To, co widziałem, to "nóż się w kieszeni otwiera" !!! Przez prawie całą trasę (od Lubartowa do Lublina -obwodnicy) jeden wielki, długi korek !  Ludzie: kiedy Wy wreszcie zmądrzejecie i przestaniecie marzyć, że wyjeżdżając każdy swoim autem "macie złudzenie", że swoim autem dojedziecie szybciej niż autobusem lub pociągiem ??? Gdyby tak ponad 70%  Was przesiadło się na autobus, bus, pociąg -to dojechali byście dużo szybciej niż "kiśniecie" w Mega-Korku... Macie takie głupie złudzenia -i tego się trzymacie -i "za Chiny Ruskie" nie chcecie odpuścić... Podobnie jest z wjazdem do Centrum Lublina. Tylko niewielu z Was chce się "zhańbić" wsiadając do Komunikacji Miejskiej -większość z Was woli "słono zabulić" i Jak Panisko pojechać autem do płatnego Centrum -a koszt biletu parkingowego "nieważny"...

Rozwiń
Gość
Gość (12 listopada 2015 o 21:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dlaczego z opłat mają być zwolnione tylko auta elektryczne i hybrydowe, a nie wszystkie mieszczące się w normie emisji do 100g/km?
Rozwiń
Marek
Marek (11 listopada 2015 o 17:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To  jest  efekt  monstrualnego  zadłużenia  Lublina,  bo  przecież  kredyty same  się  nie  spłacą. 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (73)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!