piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Drugi rok naszego lotniska. Jak rozwija się Port Lotniczy Lublin?

Dodano: 17 grudnia 2014, 06:30

Pod znakiem otwarcia stałego przejścia granicznego i uruchamiania nowych połączeń, ale też likwidacji kilku z nich minął kończący się rok na lubelskim lotnisku. W środę PLL obchodzi drugie urodziny.

Na początku lutego w Targach Lublin odbyła się gala "Najlepsza Linia Lotnicza” organizowana przez branżowy portal Pasazer.com. Współorganizatorem wręczenia "lotniczych oskarów”, jako gospodarz najmłodszego lotniska w Polsce, był Port Lotniczy Lublin.

- Spotykamy się w mieście, które dopiero rozpoczyna swoją przygodę z lotnictwem pasażerskim, choć ma bogate tradycje lotnicze - mówił witając gości Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com.

Wkrótce rozpoczęło się uruchamianie nowych połączeń. 28 lutego do Mediolanu odleciał Eurolot. W czerwcu samoloty tych linii zaczęły latać do Wrocławia, a w listopadzie do Warszawy. W międzyczasie miał miejsce pierwszy lot do Rzymu z rumuńską firmą Carpatair, ale największym wydarzeniem była lipcowa inauguracja przez Lufthansę połączeń do Frankfurtu nad Menem, który jest jednym z największych portów przesiadkowych na świecie. Od 21 maja przyszłego roku z liniami Wizz Air będziemy mogli polecieć do Sztokholmu.

W tej beczce miodu jest też łyżka dziegciu. Z lotów do Wrocławia Eurolot zrezygnował już po trzech miesiącach. - Trasa ta zostanie zamknięta, bo jej wyniki znalazły się poniżej naszych oczekiwań oraz nie rokują poprawy w najbliższych miesiącach - tłumaczyła Karolina Bursa, rzeczniczka przewoźnika.

Wkrótce połączenia do Rzymu na okres zimowy zawiesił Carpatair. Na stronie internetowej firmy można kupować bilety na okres po 30 marca przyszłego roku. Najgłośniejszym echem odbiło się jednak marcowe skasowanie lotów do Dublina przez Ryanair. Jeszcze w 2013 roku te same linie zrezygnowały z połączeń do Liverpoolu, a to właśnie te dwa kierunki należały do najpopularniejszych wśród pasażerów lubelskiego lotniska.

Ważnym wydarzeniem było otwarcie na terenie portu stałego przejścia granicznego. Uruchomiono je 13 listopada po wielomiesięcznych staraniach. Dzięki temu na naszym lotnisku samoloty mogą lądować bez konieczności zgłaszania lotu z 48-godzinnym wyprzedzeniem. Istnienie takiego przejścia może też być dodatkowym atutem podczas rozmów z liniami lotniczymi w sprawie nowych stałych połączeń.

Kolejnym krokiem naprzód dla lubelskiego lotniska może być zapowiadane od dłuższego czasu powstanie terminala towarowego. Jak zapewniał kilka tygodni temu prezes PLL Krzysztof Wójtowicz, w tej sprawie trwają rozmowy z kilkoma zainteresowanymi partnerami.

Dziś władze lotniska podczas konferencji prasowej mają podsumować drugi rok działalności portu.

PLL: Liczba operacji lotniczych w 2014

Styczeń 146
Luty 140
Marzec 240
Kwiecień 274
Maj 302
Czerwiec   304
Lipiec   274
Sierpień   308
Wrzesień   320
Październik 440
Listopad   276

Źródło: PLL
Czytaj więcej o: lotnisko Lublin
pat
Gość
kokoloko
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

pat
pat (11 stycznia 2015 o 07:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

Dz.Wsch,6.11,art.pt.Lotnisko Lublin:Będą odprawiać przez całą dobę.Mnie na pewno nie poniosło(Panią).Pozdrawiam.Niestety linku nie mogę zamieścić,ale łatwo znależć-szok.

Rozwiń
Gość
Gość (18 grudnia 2014 o 07:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chcielibysmy powrotu kierunku Liverpool -Lublin
Rozwiń
kokoloko
kokoloko (17 grudnia 2014 o 23:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Typowy Polak cebulak. Na innym lotnisku kupię bilet 50zł taniej ale to że muszę do niego dojechać i zapłacić za paliwo 100zł to się nie liczy. Ważne że bilet od "tanich" linii

Rozwiń
ergon
ergon (17 grudnia 2014 o 23:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Rozwiń
DSLR
DSLR (17 grudnia 2014 o 15:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Taki mamy zarząd województwa. Karpackie podkupuje loty u Ryanaira, a wieśniaki z Lubelszczyzny nie mają nawet pojęcia jak się za to zabrać! Trzeba było dać więcej Ryanairowi to może utrzymałby Dublin i Liverpool. Patrząc po kasie, którą wkłada Rzeszów do kieszenie Ryanaira, można spokojnie przyjąć, że tańsze jest dotowanie Ryanaira niż utrzymywanie prawie pustego lotniska!!! Ale co tam, za wszystko zapłacą tępi ludzie.

A dlaczego zarząd województwa z moich podatków ma dopłacać do fundowania cebularni która tych podatków tu nie płaci  lotów do Dublina czy Liverpoolu. Nie zgadzam się. Jeździjcie sobie  po Modlinach i Rzeszowach, niech tam za was płacą.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!