niedziela, 18 lutego 2018 r.

Lublin

Duże zmiany na dworcu kolejowym w Lublinie. Jak dotrzeć na peron tymczasowy?

Dodano: 14 lutego 2018, 18:35
Autor: Dominik Smaga

Szykują się spore zmiany w odprawie podróżnych z Dworca Głównego PKP. Od 1 marca część pociągów ma odjeżdżać z tymczasowego peronu dostępnego tylko od strony ul. Kunickiego. Pasażerowie idący z peronu na peron będą skazani na spacer przez Pocztową.

Wszystkie te zmiany to skutek uboczny przebudowy linii kolejowej z Lublina do Otwocka. Prace obejmują również stację Lublin. Także tu wszystkie perony będą rozebrane i zbudowane od podstaw. Całkowicie rozebrano już peron nr 3. Jego rolę przejmie od 1 marca tymczasowy peron nr 4 urządzony na wiadukcie nad ul. Kunickiego. Odjadą stąd pociągi regionalne do Chełma, Stalowej Woli i Zamościa.

Jednak to nie zmiana peronu będzie największym utrudnieniem, tylko dotarcie do tego miejsca. Na tymczasowy peron nr 4 będzie można się dostać wyłącznie od strony ul. Kunickiego, bo z powodu przebudowy zamknięte będzie przejście podziemne, które teraz łączy perony. – Nie ma modernizacji i remontów bez utrudnień – przyznaje wojewoda Przemysław Czarnek.

Podróżni będą musieli wyjść z budynku dworca, a następnie przejść naokoło ul. Pocztową i Kunickiego do nowego placu i wejść na wiadukt. Droga do peronu 4 (i z powrotem do dworca) została już oznakowana. – Może to nie jest droga najbardziej oczekiwana – mówi Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. – Zdajemy sobie sprawę i przepraszamy za utrudnienia.

Samo przejście z peronu 1 na peron 4 może zajmować około siedmiu minut. Będą musieli się z tym liczyć podróżni, którzy będą się przesiadać z pociągów dalekobieżnych do regionalnych. – Czas dojścia tutaj jest uwzględniony w rozkładzie, który będzie obowiązywać od 1 marca – zapewnia Ogłoblin.

Sam peron jest oświetlony, ma wiatę chroniącą pasażerów przed deszczem, dostępny jest także dla osób poruszających się na wózkach i tych z wózkami dziecięcymi. Z chwilą przeniesienia tutaj części odjazdów zacznie się rozbiórka połowy peronu nr 2.

Dlaczego równocześnie zamknięte będzie przejście podziemne? Bo ono też ma być zmodernizowane. Projekt przewiduje budowę wind prowadzących z tunelu na każdy z peronów, dzięki czemu osoby na wózkach nie będą już musiały prosić nikogo o przeprowadzenie ich przez tory.

Tymczasowy peron ma istnieć do grudnia. Wtedy też powinno być wznowione kursowanie pociągów z Lublina przez Nałęczów, Puławy i Dęblin. Nie będzie to jeszcze oznaczać końca utrudnień, bo prace na stacji Lublin zakończą się w 2019 r.

Nowe prace w drodze

Kolej ogłosiła już przetarg na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy linii między Lubartowem a Parczewem. Ten odcinek ma 26,5 km długości. Z oficjalnego harmonogramu zamykania torów wynika, że fragment ten będzie niedostępny dla pociągów od maja przyszłego roku przez sześć miesięcy i w tym czasie będzie tu kursować komunikacja zastępcza.

Program Inwestycji Dworcowych w woj. lubelskim

QUIZ

Co wiesz o lubelskim lotnisku? [QUIZ]

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (3 dni temu o 09:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale się czerniak lansuje, jak na razie spija śmietankę z inwestycji przygotowanych przez poprzedników. Póki co nie przygotował żadnej nowej.
Rozwiń
Gość
Gość (3 dni temu o 07:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kto jeszcze jeździ koleją ? To tak jakby jechać koniem i nie wiadomo czy się dotrze do celu.
Rozwiń
Gość
Gość (3 dni temu o 05:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Sporo tu ludzi narzeka. Przecież samo się nie zrobi! To nie laptop, tu nie można kliknąć i jest. Trochę wyobraźni i wyrozumiałości.
Rozwiń
Gość
Gość (4 dni temu o 23:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A niechby Pan Wojewoda jeszcze zadaszenie peronów na dworcu w Łęcznej sfinansował. I ścieżkę rowerową nad jeziora. I jeszcze, najbardziej żeby w końcu to Lubelskie PKP sprzedał do Deutsche Bahn.
Rozwiń
Gość
Gość (4 dni temu o 22:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ależ ta kolej łaskawa - postawili wiatę. Ile się tam zmieści osób z bagażami? Zdaje się że nie za dużo ale co to interesuje przewoźnika państwowego? Najlepiej niech zamkną w całości wszystko dookoła po co ludzie wogóle mają im przeszkadzać.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!