Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 lutego 2012 r.
20:53
Edytuj ten wpis

Dworzec Główny PKP w Lublinie na 2. miejscu w Polsce

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 16 A A
To właśnie w Lublinie najlepiej oceniono pracowników dworca i ich skuteczność (Maciej Kaczanowski)

Lepiej wypadł tylko obiekt w Białymstoku. Dworce kolejowe oceniali sami podróżni.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sondaż prowadził Dom Badawczy Maison z Warszawy, który wziął pod lupę osiem polskich dworców: Warszawa Centralna, Gdańsk Główny, Bydgoszcz Główna, Szczecin Główny, Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Lublin i Białystok. I tylko dwa ostatnie otrzymały pozytywną ocenę. Pozostałe miały więcej wad, niż zalet. Ankieterzy przepytali 687 podróżnych w całym kraju.

Pozytywną ocenę lubelski dworzec dostał za wystrój miejsc obsługi podróżnych, bezpieczeństwo i oznaczenia wyjść z budynku. Podróżni chwalili też dworzec za aktualność i informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów, za fachowość obsługi i możliwość załatwienia wszystkiego w jednym okienku. Nie narzekali na połączenia komunikacji miejskiej i skomunikowanie z centrum. Chwalili łatwość dojazdu i obecność taksówek. Negatywną ocenę Lublin otrzymał tylko za dostępność (a raczej jej brak) miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie dworca.
To właśnie w Lublinie najlepiej oceniono pracowników dworca i ich skuteczność. Ogółem lubelski obiekt uzyskał 73 punkty, podczas gdy białostocki nie miał żadnej oceny negatywnej i zdobył aż 85 punktów.

Najgorzej (4 punkty) wypadł Szczecin Główny, który dostał tylko jedną pozytywną ocenę – za obecność taksówek. A najwięcej ocen negatywnych uzyskał dworzec Łódź Fabryczna. Centralnemu oberwało się m.in. za słabe oznaczenie wyjść z dworca.

Nie pierwszy raz lubelski dworzec dostaje pochwały. Podobnie było jesienią 2008 r., kiedy to ukazał się raport Najwyższej Izby Kontroli, która zbadała 200 tego typu obiektów w całym kraju. W dokumencie nie było ani jednego złego słowa o dworcu w Lublinie. Był za to – obok białostockiego – chwalony za dobre zorganizowanie obsługi niepełnosprawnych.

Dla porównania: w Katowicach osoby na wózkach były wówczas (od 9 lat) odprawiane jako bagaż, na jednym z dworców w Łodzi dopiero inspektorzy NIK skłonili administratora do uprzątnięcia… odchodów z blatu przed okienkiem kasy biletowej, a w Nasielsku podróżnych witał widok martwego psa leżącego w kałuży krwi.

Indeks zadowolenia z dworca - ranking i liczba punktów

Białystok 85

No dla mnie napewno lepszy dworzec w sosnowcu jak w lublinie
to-to / 9 lutego 2012 o 18:50
[/quote]
Przemyślanie mają piękny dworzec -właśnie niedawno zakończył się jego remont. Dodatkowo: w latach 90-tych przez 4 lata mieszkałem w Przemyślu,a że jestem miłośnikiem kolei,to ten dworzec dość dobrze znam.
Pół roku temu przyjechał do mnie kolega z Chełma -nie widziałem go przez 15 lat. Wysiadł z pociągu i poszliśmy na przystanek na autobus linii 13. Jako "piękna wizytówka Lublina & dworca" przywitał nas leżący na ławce na przystanku Pan Żul -a pod nim kałuża moczu
kj / 9 lutego 2012 o 13:38
Mati / 8 lutego 2012 o 11:25
To koleżanko malo widziałaś. podjezdzasz i placisz zulkowi albo kupujesz nowe szyby lub nowe opony:))
kyuss / 8 lutego 2012 o 11:22
Propaganda sukcesu pewnie na zlecenie Bukietowej - wielbicielki Grabarza albo innej Muchy.
Zawsze jak jestem na tym dworcu czuję się nieswojo z powodu bezdomnych i dresorecydywy, która tam się kręci. Mniejsza z tym, dworzec jako tako się trzyma, ale tak naprawdę kogo to obchodzi, skoro PKP to firma trup i nikt prawie już tym nie jeździ, bo komfort bardzo słaby, nie mówiąc już o solidności tej firmy.
Po co więc tak naprawdę ten idiotyczny plebiscyt?
chryzelefantynowany / 8 lutego 2012 o 10:23
Jakiś czas temu, kiedy nie było jeszcze tak zimno, tuż przy kasach leżał bez ruchu nieładnie pachnąc Pan żul. Obok stało dwóch SOKistów i dwóch ochroniarzy. Podszedłem do niech, zwróciłem uwagę, żeby sprawdzili czy człowiek żyje i kazali mu przejść chociaż w jakieś mniej eksponowane miejsce dworca. Panowie popatrzy na mnie, ironicznie uśmiechnęli się, pokiwali głowami i... to była ich reakcja. Sam sprawdzałem, czy gość oddycha, a oni się patrzyli z pobłażaniem.

Radzę wszystkim rozpływającym się w zachwytach nad dworcem przetransportować walizkę na kółkach, która waży sporo (nie raz pomagałem drobniejszym studentkom z wielkimi pakunkami), dzieckiem w wózku lub osobie na wózku inwalidzkim. Jest to niemal niemożliwe, a jedyne na co można liczyć to siła własnych ramion. A przecież ustawy gwarantują również niepełnosprawnym dostęp do instytucji takich jak kolej...

Radzę wszystkim rozpływającym się w zachwytach na... rozwiń
Bioware / 8 lutego 2012 o 09:19
[quote name='irena' timestamp='1328666982' post='593876']
NIK smierdzi korupcja i kasa, raczka raczke myje. To slowa stare jak swiat. jesli chodzi o dworzec w lublinie to jakies 10 - 12 lat temu bylo tak samo i siedziala tam takia wredna pani w obsludze ( kasa biletowa) i z wielkim wdziekiem tlustego zada udzielila mi informacji. Mam nadzieje ze juz nie pracuje? pozdro.

Dowód albo STFU !!!!
ehh / 8 lutego 2012 o 08:21
[quote name='??' timestamp='1328647564' post='593831']
co z tego, że pkp łądne, jak przed pkp menel na menelu, brak ochrony, recydywa, wymuszenia pieniędzy, żebranie, śmierdzące żule, taki mamy obraz pkp z punktu prawdziwego podróżnika, a nie jakiejś podżędnej opinii internautów
[/quote]
już nie przesadzaj... ja często jeżdżę stamtąd i jakoś nikt ode mnie pieniędzy nie wymuszał i żuli nie widziałam ! Także nie wyolbrzymiaj..
p.s. podRZędnej. pozdr
Łukasz / 8 lutego 2012 o 06:35
[quote name='bambo75' timestamp='1328647191' post='593823']
...a tak poza tym: to naprawdę nie wiem,kto i jak kontroluje z tej NIK? Kontrolują paliwa na CPNach i mówią,że wszystko w porządku -a w tym samym czasie mnóstwo samochodów ma problemy z powodu złej jakości paliw. Podobnie rzecz ma się z dworcem PKP. Proponuję,aby szczerze usiedli sobie na wózki inwalidzkie (zwłaszcza elektryczne) i spróbowali się dostać na perony,zwłaszcze te dalsze od budynku -wtedy zobaczymy...
irena / 8 lutego 2012 o 03:09
jakub / 9 lutego 2012 o 22:10
No dla mnie napewno lepszy dworzec w sosnowcu jak w lublinie
to-to / 9 lutego 2012 o 18:50
kj / 9 lutego 2012 o 13:38
Mati / 8 lutego 2012 o 11:25
kyuss / 8 lutego 2012 o 11:22
Po co więc tak naprawdę ten idiotyczny plebiscyt?
chryzelefantynowany / 8 lutego 2012 o 10:23

irena / 8 lutego 2012 o 03:09
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem"

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem" 3 12

To jest igranie z panem Bogiem. To komentarz jednego z kraśnickich radnych odnośnie odległości, w jakiej mają być usytuowane punkty sprzedaży i podawania alkoholu od kościołów. W Kraśniku odległość ta musi być co najmniej 20-metrowa. Dyskusja w temacie sprzedaży alkoholu w mieście i ewentualnego nocnego ograniczenia tej sprzedaży była burzliwa. Ostatecznie żadne decyzje nie zapadły.

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent 85 43

Nowa droga na przedłużeniu ul. Bohaterów Monte Cassino otrzyma imię Tadeusza Mazowieckiego. W Lublinie będzie też skwer Władysława Bartoszewskiego

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie 0 1

Był 9 września 1939 r., gdy na Lublin posypały się niemieckie bomby, jedna z nich wpadła do Ratusza i nie wybuchła. Ratuszowy woźny wyniósł ją z budynku i zmarł z wysiłku przed schodami. Jego imię nosi od wczoraj uliczka stykająca się z deptakiem. Tabliczkę z nazwą odsłaniała wzruszona rodzina

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję
film

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję 367 25

Jest zgoda na pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich obok Centrum Kultury. Na jego budowę zgodziła się dziś Rada Miasta. Nie pozwoliła jednak, by wykonać go według wizji radnej PiS, Małgorzaty Suchanowskiej. Większość rady zdecydowała, że projekt będzie wybrany w konkursie. Nalegali na to radni Wspólnego Lublina

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach
galeria

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach 17 15

Od 36 do 53 tys. złotych miesięcznie – tyle średnio zarabiali w państwowych spółkach trzej radni wojewódzcy PiS. Chodzi o Andrzeja Pruszkowskiego, Jana Franię i Grzegorza Muszyńskiego. Tak wynika z ich oświadczeń majątkowych za 2017 rok.

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta
wiersze między newsami

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta 0 0

Lektura obowiązkowa dla feministek. W końcu ktoś wyliczył, jakie obowiązki mają gospodynie domowe i określił miejsce poezji w ich życiu

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami
film

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami 215 46

W piątek ma dojść do decydujących rozmów w szpitalu przy alei Kraśnickiej w Lublinie. W czwartek już 130 pielęgniarek było na L4.

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami 7 16

- Polsko-ukraińskich relacji po prostu nie ma - w taki sposób przewodniczący PO podsumował relacje Polski z Ukrainą.

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia)

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia) 2 1

Otwarte jest już nowe centrum rehabilitacyjno-fizjoterapeutyczne "Werandki" w Nałęczowie. - To pierwszy tak nowoczesny ośrodek po wschodniej stronie Wisły. Wychodzimy na przeciw potrzebom pacjentów z całej Polski - tłumaczy jego dyrekcja. Będą tam mogli skorzystać z czterech "stref": kardiologii, ortopedii, treningu i diagnostyki.

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym
26 maja 2018, 16:00

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym 1 0

Co Gdzie Kiedy. Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki (ul. Lubelska 12) zaprasza na kolejną odsłonę Soboty Literackiej. 26 maja o godz. 16 odbędzie się spotkanie poświęcone Balladzie o pewnej panience Szczepana Twardocha.

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie 3 0

Gmina Biała Podlaska musi powtarzać przetargi na roboty drogowe. Wszystko dlatego, że wykonawcy swoją pracę wyceniają coraz drożej.

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie 0 17

Śledztwo w sprawie niegospodarności w stadninie koni w Janowie Podlaskim jest sztucznie przedłużane. Prokuratura powinna się zająć osobami, które obecnie tam rządzą, a dawny prezes Marek Trela powinien wrócić do pracy – przekonuje posłanka PO Joanna Mucha

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego 0 2

We wtorek i środę odbyły się Juwenalia Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS 0 4

Brianna Joelle Kiesel zasiliła szeregi Pszczółki Polski AZS UMCS Lublin. 24-letnia Amerykanka ma na swoim koncie występy w najlepszej lidze świata, WNBA. Ostatnio reprezentowała szwedzkie Umea Udominate

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł 0 16

Nie będzie w Lublinie ograniczeń nocnej sprzedaży alkoholu. Ich wprowadzenia chcieli radni PiS, ale większość Rady Miasta była temu przeciwna. W czwartek uchwalony został za to zakaz sprzedaży trunków m.in. obok szkół i kościołów. Radni ustalili też maksymalną liczbę zezwoleń dla sklepów i lokali gastronomicznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.