Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 listopada 2016 r.
6:51

Dworzec PKS obok dworca PKP. Miasto może mieć problemy z pieniędzmi na budowę

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
35 40 A A
W miejscu pozostałości po Dworcu Południowym PKS miasto chce wybudować nowy dworzec
W miejscu pozostałości po Dworcu Południowym PKS miasto chce wybudować nowy dworzec

Miasto może mieć problem ze zdobyciem pieniędzy na budowę nowego dworca autobusowego w pobliżu Dworca Głównego PKP. Ratusz twierdzi, że dostaje sygnały, by przyspieszyć przygotowanie tej inwestycji w stopniu, który miasto ocenia jako nierealny

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Główny dworzec autobusowy dla Lublina planowany jest między ul. Gazową i Młyńską, w miejscu smętnych pozostałości po Dworcu Południowym PKS. Ma być głównym miejscem odjazdów komunikacji dalekobieżnej, regionalnej i podmiejskiej. Jego budowę bierze na siebie Ratusz licząc na to, że 85 proc. kosztów pokryje unijna dotacja z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w którym zapisano, że obiekt będzie gotowy na rok 2020.

Czasu jest sporo, więc nie ma jeszcze gotowego projektu dworca. Ale teraz może się okazać, że jeśli projekt nie będzie gotowy wcześniej, niż planowano, to miasto nie dostanie dotacji.

– Przyjęliśmy pewne reguły gry, a teraz słyszymy, że mają być zmieniane – stwierdza Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Zastrzega, że to na razie wstępne sygnały dla samorządów, a nie ostateczne decyzje. I dodaje, że gdyby trzeba było radykalnie przyspieszyć prace nad nowym dworcem, to miasto może mieć z tym problem. – Nie jest możliwe przyspieszenie budowy tego dworca ze względów formalnoprawnych.

Ratusz tłumaczy, że trwają jeszcze prace nad planem zagospodarowania terenu, który dokładnie określi przeznaczenie działek w tym rejonie. Nie tylko tych pod dworzec, bo właściciele sąsiadujących z nim nieruchomości też mają swoje pomysły na inwestycje.

– Plan, który opracowujemy konsumuje ich zamierzenia inwestycyjne – mówi Żuk. Chodzi m.in. o działki stanowiące klin między ul. Gazową i Młyńską, a należących do prywatnego funduszu inwestycyjnego, który jeszcze niedawno sygnalizował, że chciałby tu zbudować centrum hotelowo -biurowe. Prace nad planem zagospodarowania tej części miasta mogą się zakończyć w przyszłym roku.
Ratusz tłumaczy, że przyspieszenie budowy dworca może być trudne także ze względów finansowych, bo ma w planie budowę dwóch szkół, przy Berylowej i na Ponikwodzie. Każda z nich to wydatek około 40 mln zł i na dworzec mogłoby już nie wystarczyć pieniędzy.

Prezydent przyznał wczoraj, że gdyby był zmuszony do przyspieszenia budowy dworca, to może on wręcz wypaść z listy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Co wtedy? – Będziemy zgłaszać ten projekt do konkursów – zapowiada Żuk i liczy na to, że w funduszach, z których płyną unijne dotacje pojawią się do tej pory oszczędności, a uwolnione pieniądze będą mogły trafić do Lublina.

Komentarze 40

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Mmm / 10 listopada 2016 o 11:14
+1
Po co dworzec na takim zadupiu? A po to aby ucywilizowac transport. Tak aby bylo jak w cywilizowanych duzych miastach gdzie transport kolejowy i autobusowy jest zintegrowany. Nie ma przecież przeszkody aby część połączeń z tego nowego dworca zatrzymywalo sie w okolicach zamku. 
Avatar
Gość / 4 lipca 2017 o 07:41
Wybudują zapewne straszydlo bo firma nic ciekawego nigdy nie stworzyła poza halami z bachy
Avatar
Gość / 12 listopada 2016 o 01:21
Oby Architekt byl z Lubelskiego, bo Ci Warszawscy czy Poznanscy to jeszcze nam katastrofe ekologiczna zagwarantuja....
Avatar
Gość / 12 listopada 2016 o 01:19
Jak grzecznie dojechac Rzadom Centralnym? Kiedy PKP inwestuje u nas procent tego co na Ziemiach Pruskich.
Avatar
Gość / 11 listopada 2016 o 22:18
Pieniedzy nie ma no sa wazniejsze wydatki na Zdelezowany Motor i to sa pieniadze od Zuka Utopione w blocie
Avatar
gość / 11 listopada 2016 o 12:52
Porównująć siec kolejową w Lubelskim z siecią połączeń samochodowych... centralny dworzec PKS przy głównym  PKP traci racje bytu. Dotychczasowe usytuowanie głównego dworca PKS jest i długo będzie jednym z najlepszych, choćby z uwagi na istniejacy już tam węzeł komunikacyjny - praktycznie do każdej dzielnicy miasta jest stamtąd dojazd komunikacją miejską. W większości wiekszych miast funkcjonuje kilka dworcow publicznkej komunikacji samochodwej, z których tylko część jest powiązanych z koleją - unika się w ten sposób niepotrzebnych przejazdów przez miasto. Już wyjaśniam - bez sensu jest komasowanie w jednym miejscu połaczeń z Lublina w kierunku,np. północnym (Lubartów, Łęczna itp) z połączeniami w kierunku południowym (np. Bychawa itd). Dla kierunku południowego niezłym jest własnie dworzec PKS przy PKP, dla północnego - dotychczasowe miejsce, Al. Tysiąclecia - tym bardziej, że już jest w tym miejscu znaczący węzeł komunikacji miejskiej. Ma to też i spore plusy dla komunikacji miejskiej, bo nie skupia sie w jednym miejscu codziennych potoków ludzi dojeżdzających i wyjeżdżajacych z Lublina do miejscowości satelickich, następuje ich rozdzielenie, co automatycznie zmniejsza obciązenie komunikacji miejskiej na określonych liniach - a przecież to własnie te CODZIENNE i to dwukrotnie podczas kazdego dnia, potoki (zarówno mieszkańców Lublina jak i dojeżdżających) głównie obciążają komunikację miejską. W porónaniu z nimi typowe przejazdy tzw. przesiadkowe, do dworca PKP przez miasto, są bez porównania mniejsze - bo, jak wyżej napisalem - sieć kolejowa w naszym regionie, z uwagi na jej znikomą gęstość, dla przewozów lokalnych, podmiejskich - obecnie nie ma większego znaczenia. Główny zatem nacisk przy rozważaniach, w którym miejscu Lublina ma byc "centralny" dworzec komunikacji PKS powinien zostać położony na powiązaniu go z siecią komunikacji miejskiej, zredukowaniu niepotrzebnych przejazdów pojazdów zbiorowej komunikacji pozamiejskiej przez miasto, zaś względy estetyczne (główny argument zwolenników likwidacji dotychczasowego dworca PKS) nie powinny odgrywac większej roli - bo jeszcze przez długie lata wiekszego znaczenia dla ruchu lokalnego, podmiejskiego i do miejscowosci satelickich, kolej nie bedzie posiadała, a ruch ten bedzie się wzmagał. Ale że to, co postuluję, jest wbrew interesom pewnych grup inwestycyjnych - którym bardzo zależy na przejęciu terenów w okolicy Zamku i Starego Miasta, mających nadzieję na duże zyski - sądzę, że względy publiczne zostaną zlekceważone... ze szkodą w sumie dla Lublina, niestety, bo staną się konieczne miejskie inwestycje właśnie w reorganizację, dostosowanie komunikacji miejskiej do zmienionej organizacji komunikacji podmiejskiej, której znaczenie stale rośnie... a przecież nie oni bedą ponosili kosztów tej reorganizacji, tylko my, mieszkańcy całego miasta... co polecam uwadze Prezydenta miasta.
Porównująć siec kolejową w Lubelskim z siecią połączeń samochodowych... centralny dworzec PKS przy głównym  PKP traci racje bytu. Dotychczasowe usytuowanie głównego dworca PKS jest i długo będzie jednym z najlepszych, choćby z uwagi na istniejacy już tam węzeł komunikacyjny - praktycznie do każdej dzielnicy miasta jest stamtąd dojazd komunikacją miejską. W większości wiekszych miast funkcjonuje kilka dworcow publicznkej komunikacji samochodwej, z których tylko część jest powiązanych z koleją - unika się w ten sposób niepotrzebnych przejazdów... rozwiń
Avatar
Gość / 11 listopada 2016 o 11:37
I tak to mniej więcej wygląda... zrobisz plany przed czasem - wrzask, że niepotrzebne pieniądze wydaje... a kiedy chcesz na termin, to ten termin paru urzędasów z warsiawki zmieni. A nuż nie zdążysz - i SIĘ ZAOSZCZĘDZI...
Avatar
zenek / 11 listopada 2016 o 09:33
Pamiętacie jak PPruszkowski prezycent pisiorów poleciał do Mkesyu i chcial nam pamę przywieźć choć chyba się nie udało bo palmy w Lublinie nie ma szkoda byłby Meksyk na wschodzie
Avatar
dys / 11 listopada 2016 o 09:28
Lublin za Żuka się rozwija. Prawdę mieszkańcy znają a już w 1 rok też poznali pis i że chodzilo im tylko o władze w Polsce oszukali omamili swój ciemny lud. A mieszkańcy Lublina głosowali na Żuka i wybrali swojego prezydenta. PIS niech zabiera swoje macki do Warszawki
Avatar
bb / 11 listopada 2016 o 09:27
***s://s-pt.ppstatic.pl/g/regionalne/zaslepka.png za chwilkę to gdzie sie nie obejrzysz misiewicz ;a spotkasz prezes nas oszukał mówil zero nepotyzmu zero odgrywania się a teraz nasłała cba na lublin i Żuka to jest obłudnik
Avatar
Gość / 4 lipca 2017 o 07:41
Wybudują zapewne straszydlo bo firma nic ciekawego nigdy nie stworzyła poza halami z bachy
Avatar
Gość / 12 listopada 2016 o 01:21
Oby Architekt byl z Lubelskiego, bo Ci Warszawscy czy Poznanscy to jeszcze nam katastrofe ekologiczna zagwarantuja....
Avatar
Gość / 12 listopada 2016 o 01:19
Jak grzecznie dojechac Rzadom Centralnym? Kiedy PKP inwestuje u nas procent tego co na Ziemiach Pruskich.
Avatar
Gość / 11 listopada 2016 o 22:18
Pieniedzy nie ma no sa wazniejsze wydatki na Zdelezowany Motor i to sa pieniadze od Zuka Utopione w blocie
Avatar
gość / 11 listopada 2016 o 12:52
Porównująć siec kolejową w Lubelskim z siecią połączeń samochodowych... centralny dworzec PKS przy głównym  PKP traci racje bytu. Dotychczasowe usytuowanie głównego dworca PKS jest i długo będzie jednym z najlepszych, choćby z uwagi na istniejacy już tam węzeł komunikacyjny - praktycznie do każdej dzielnicy miasta jest stamtąd dojazd komunikacją miejską. W większości wiekszych miast funkcjonuje kilka dworcow publicznkej komunikacji samochodwej, z których tylko część jest powiązanych z koleją - unika się w ten sposób niepotrzebnych przejazdów przez miasto. Już wyjaśniam - bez sensu jest komasowanie w jednym miejscu połaczeń z Lublina w kierunku,np. północnym (Lubartów, Łęczna itp) z połączeniami w kierunku południowym (np. Bychawa itd). Dla kierunku południowego niezłym jest własnie dworzec PKS przy PKP, dla północnego - dotychczasowe miejsce, Al. Tysiąclecia - tym bardziej, że już jest w tym miejscu znaczący węzeł komunikacji miejskiej. Ma to też i spore plusy dla komunikacji miejskiej, bo nie skupia sie w jednym miejscu codziennych potoków ludzi dojeżdzających i wyjeżdżajacych z Lublina do miejscowości satelickich, następuje ich rozdzielenie, co automatycznie zmniejsza obciązenie komunikacji miejskiej na określonych liniach - a przecież to własnie te CODZIENNE i to dwukrotnie podczas kazdego dnia, potoki (zarówno mieszkańców Lublina jak i dojeżdżających) głównie obciążają komunikację miejską. W porónaniu z nimi typowe przejazdy tzw. przesiadkowe, do dworca PKP przez miasto, są bez porównania mniejsze - bo, jak wyżej napisalem - sieć kolejowa w naszym regionie, z uwagi na jej znikomą gęstość, dla przewozów lokalnych, podmiejskich - obecnie nie ma większego znaczenia. Główny zatem nacisk przy rozważaniach, w którym miejscu Lublina ma byc "centralny" dworzec komunikacji PKS powinien zostać położony na powiązaniu go z siecią komunikacji miejskiej, zredukowaniu niepotrzebnych przejazdów pojazdów zbiorowej komunikacji pozamiejskiej przez miasto, zaś względy estetyczne (główny argument zwolenników likwidacji dotychczasowego dworca PKS) nie powinny odgrywac większej roli - bo jeszcze przez długie lata wiekszego znaczenia dla ruchu lokalnego, podmiejskiego i do miejscowosci satelickich, kolej nie bedzie posiadała, a ruch ten bedzie się wzmagał. Ale że to, co postuluję, jest wbrew interesom pewnych grup inwestycyjnych - którym bardzo zależy na przejęciu terenów w okolicy Zamku i Starego Miasta, mających nadzieję na duże zyski - sądzę, że względy publiczne zostaną zlekceważone... ze szkodą w sumie dla Lublina, niestety, bo staną się konieczne miejskie inwestycje właśnie w reorganizację, dostosowanie komunikacji miejskiej do zmienionej organizacji komunikacji podmiejskiej, której znaczenie stale rośnie... a przecież nie oni bedą ponosili kosztów tej reorganizacji, tylko my, mieszkańcy całego miasta... co polecam uwadze Prezydenta miasta.
Porównująć siec kolejową w Lubelskim z siecią połączeń samochodowych... centralny dworzec PKS przy głównym  PKP traci racje bytu. Dotychczasowe usytuowanie głównego dworca PKS jest i długo będzie jednym z najlepszych, choćby z uwagi na istniejacy już tam węzeł komunikacyjny - praktycznie do każdej dzielnicy miasta jest stamtąd dojazd komunikacją miejską. W większości wiekszych miast funkcjonuje kilka dworcow publicznkej komunikacji samochodwej, z których tylko część jest powiązanych z koleją - unika się w ten sposób niepotrzebnych przejazdów... rozwiń
Avatar
Gość / 11 listopada 2016 o 11:37
I tak to mniej więcej wygląda... zrobisz plany przed czasem - wrzask, że niepotrzebne pieniądze wydaje... a kiedy chcesz na termin, to ten termin paru urzędasów z warsiawki zmieni. A nuż nie zdążysz - i SIĘ ZAOSZCZĘDZI...
Avatar
zenek / 11 listopada 2016 o 09:33
Pamiętacie jak PPruszkowski prezycent pisiorów poleciał do Mkesyu i chcial nam pamę przywieźć choć chyba się nie udało bo palmy w Lublinie nie ma szkoda byłby Meksyk na wschodzie
Avatar
dys / 11 listopada 2016 o 09:28
Lublin za Żuka się rozwija. Prawdę mieszkańcy znają a już w 1 rok też poznali pis i że chodzilo im tylko o władze w Polsce oszukali omamili swój ciemny lud. A mieszkańcy Lublina głosowali na Żuka i wybrali swojego prezydenta. PIS niech zabiera swoje macki do Warszawki
Avatar
bb / 11 listopada 2016 o 09:27
***s://s-pt.ppstatic.pl/g/regionalne/zaslepka.png za chwilkę to gdzie sie nie obejrzysz misiewicz ;a spotkasz prezes nas oszukał mówil zero nepotyzmu zero odgrywania się a teraz nasłała cba na lublin i Żuka to jest obłudnik
Avatar
Gość / 11 listopada 2016 o 09:22
rządza pisowcy niech nam zbudują nowy pkp i pks my ciemny lud głosowaliśmy na nich BAAA w kampanii obiecali wybudowac nam 2 fabryki kiedy rusza budowa poslowie z pisu pytam kiedy???
Zobacz wszystkie komentarze 40

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Brazylia – Szwajcaria 1:1. Kolejna niespodzianka

MUNDIAL 2018. Brazylia – Szwajcaria 1:1. Kolejna niespodzianka 0 0

MUNDIAL 2018 W drugim meczu grupy E Brazylia, uznawana przez wielu za głównego kandydata do złota zaledwie zremisowała ze Szwajcarią. Tym samym po pierwszej serii gier na prowadzeniu są Serbowie

Lotnisko Lublin cieszy się z nowego połączenia. Niestety są też złe wiadomości
galeria

Lotnisko Lublin cieszy się z nowego połączenia. Niestety są też złe wiadomości 2 14

W piątek o godz. 12.15 (10 minut przed czasem) w Świdniku wylądował samolot z Kijowa. Ze 120 osób na pokładzie, 80 to uczestnicy oficjalnej delegacji, w której znaleźli się przedstawiciele przewoźnika, portów lotniczych, ukraińscy parlamentarzyści oraz dziennikarze. Zanim odleciał z powrotem do Kijowa, samolot linii Bravo Airways wykonał połączenie do Chersonia i z powrotem

Zalew Zemborzycki: Na wiatę trzeba jeszcze poczekać

Zalew Zemborzycki: Na wiatę trzeba jeszcze poczekać 0 1

Na wiatę dla rowerzystów i morsów w pobliżu zapory Zalewu Zemborzyckiego poczekamy nawet do przyszłego roku. Przyznaje to oficjalnie Ratusz.

IPN rozdał krzyże. Ale nie wszyscy je przyjęli [zdjęcia]
galeria

IPN rozdał krzyże. Ale nie wszyscy je przyjęli [zdjęcia] 0 5

Krzyże Wolności i Solidarności odebrali w piątek zasłużeni działacze opozycji demokratycznej. Cztery odznaczenia przyznano pośmiertnie.

Szybkie zakupy lubelskich policjantów. Zastrzeżenia do przetargu na radiowozy

Szybkie zakupy lubelskich policjantów. Zastrzeżenia do przetargu na radiowozy 4 1

Instytucje publiczne coraz częściej robią zakupy bez przetargów. Najwyższa Izba Kontroli ma zastrzeżenia m.in. do lubelskiej prokuratury i policji, która w ekspresowym tempie kupowała nowe radiowozy

Baraże o awans do CLJ: wygrane BKS Lublin i AMSPN Hetmana

Baraże o awans do CLJ: wygrane BKS Lublin i AMSPN Hetmana 9 2

Świetny występ podopiecznych trenerów: Marcina Zakrzewskiego i Jakuba Lewkowicza. BKS ograł w pierwszym meczu o awans do Centralnej Ligi Juniorów młodszych. Stal Stalowa Wola aż 4:0. Awans jest blisko

Huczwa  – Unia 2:4. Grała zamojska klasa okręgowa

Huczwa – Unia 2:4. Grała zamojska klasa okręgowa 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA W ostatnim, prestiżowym meczu tego sezonu Unia Hrubieszów pokonała Huczwę Tyszowce 4:2. Wygrana zespołu trenera Dariusza Herbina daje mu jedynie prestiż bo i tak pierwsze miejsce w tabeli zajmuje zespół z Tyszowiec

Tłumy na EkoPikniku rodzinnym nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

Tłumy na EkoPikniku rodzinnym nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia] 0 1

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się w niedzielę EkoPiknik Rodzinny

Nowe trolejbusy zawiozą mieszkańców Lublina. Można je było obejrzeć [zdjęcia]
galeria

Nowe trolejbusy zawiozą mieszkańców Lublina. Można je było obejrzeć [zdjęcia] 0 3

Na placu Zamkowym po raz pierwszy można było się w niedzielę przywitać z nowymi przegubowymi trolejbusami, które już niedługo będą wozić nas po Lublinie.

MUNDIAL 2018. Niemcy – Meksyk 0:1. Sensacja na Łużnikach!

MUNDIAL 2018. Niemcy – Meksyk 0:1. Sensacja na Łużnikach! 0 0

MUNDIAL 2018 Niemcy, obrońcy mistrzowskiego tytułu przegrali 0:1 z Meksykiem, a jedynego gola w tym spotkaniu zdobył w 35 minucie Hirving Lozano

Rolnik wygrał nowy ciągnik Ursus. "Myślałem, że to żart"
galeria

Rolnik wygrał nowy ciągnik Ursus. "Myślałem, że to żart" 38 0

To super maszyna – stwierdził Sebastian Krzyśpiak po tym jak zasiadł za kierownicą nowego Ursusa C-380. Pojazd warty ponad 130 tys. zł to główna nagroda w loterii puławskich Azotów i lubelskiego producenta ciągników.

Przebudowa deptaka w Lublinie. Znaleziono ludzkie szczątki i ciekawe przedmioty
galeria
film

Przebudowa deptaka w Lublinie. Znaleziono ludzkie szczątki i ciekawe przedmioty 43 8

W tym tygodniu zacznie się na deptaku sadzenie drzewek oraz montaż małej architektury i latarni – zapowiada Ratusz. W poniedziałek ma pokazać to, co odkryli archeolodzy na placu budowy. Jednym z odkryć jest odkopany w czwartek kolejny szkielet

Pogrom w Krakowie. Speed Car Motor Lublin wciąż niepokonany

Pogrom w Krakowie. Speed Car Motor Lublin wciąż niepokonany 5 2

NICE I liga żużlowa Speed Car Motor Lublin odniósł kolejne zwycięstwo. Tym razem liderzy rozgrywek rozgromili w Krakowie miejscową Arge Wanda Speedway. Komplet punktów zdobył Andreas Jonsson

Ryki: Otwarte Strefy Aktywności w trzech miejscowościach

Ryki: Otwarte Strefy Aktywności w trzech miejscowościach 0 0

Plenerowe siłownie, place zabaw, miejsca do relaksu i gier – tzw. Otwarte Strefy Aktywności pojawią się w trzech miejscowościach w gminie

Gmina Puławy: Wójt z absolutorium

Gmina Puławy: Wójt z absolutorium 9 1

Wójt Krzysztof Brzeziński podczas ostatniej sesji otrzymał od rady absolutorium. Przeciwko jego udzieleniu zagłosowały trzy osoby z opozycji

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.