środa, 20 września 2017 r.

Lublin

Dwupasmówka z estakadą powstanie u zbiegu ul. Diamentowej i Krochmalnej

Dodano: 21 marca 2016, 08:20
Autor: Dominik Smaga

(fot. Maciej Kaczanowski)
(fot. Maciej Kaczanowski)

Dwupoziomowe skrzyżowanie ma powstać u zbiegu ul. Diamentowej z Krochmalną i nowym odcinkiem Trasy Zielonej. Miasto ogłosiło przetarg na zaprojektowanie nowej arterii wraz z węzłem drogowym.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Nowa trasa będzie przedłużeniem ul. Lubelskiego Lipca ’80, która teraz kończy się skrzyżowaniem z Cukrowniczą. Dalszy odcinek trasy też będzie mieć dwie jezdnie, a na każdej znajdą się po trzy pasy ruchu, obok będą obustronne chodniki i dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Droga będzie biec prosto do dwujezdniowej części ul. Krochmalnej, gdzie zaprojektowane ma być dwupoziomowe skrzyżowanie. Jak będzie wyglądało?

– Kierowcy jadący od Diamentowej w kierunku ul. Jana Pawła II i na odwrót będą korzystać z estakady – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Taka estakada, patrząc od ul. Diamentowej, zacznie się zaraz za wiaduktem kolejowym a zakończy tuż przed mostami na Bystrzycy. Pod estakadą będzie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.

Światła staną też na skrzyżowaniu ul. Lubelskiego Lipca ’80 z Cukrowniczą oraz na skrzyżowaniu z ul. Włościańską, gdzie powstanie... spore rondo.

Po co aż rondo? Bo właśnie w tym miejscu ul. Lubelskiego Lipca ’80 ma się w przyszłości krzyżować z planowanym odcinkiem ul. Zana, który dochodziłby do Wrotkowskiej vis a vis Smoluchowskiego. Na nowym rondzie ma stanąć sygnalizacja świetlna.

W dokumentacji ma być uwzględniona także przebudowa ul. Przeskok, Włościańskiej i Ciepłej.
Nad nową dwupasmówką nie będzie budowana trakcja trolejbusowa. Miasto na razie nie zamierza kierować tędy żadnych linii komunikacji miejskiej. Ale spodziewając się, że w przyszłości powstaną tu nowe osiedla mieszkaniowe, miasto każe zaprojektować zatoki przystankowe dla autobusów. Mają się one znaleźć (z obu stron) przy skrzyżowaniach z Cukrowniczą, Włościańską i Betonową. Przystanki na Krochmalnej obok klubu jeździeckiego byłyby przesunięte bliżej ul. Nadbystrzyckiej.

Wszystko, o czym tu mowa, to wytyczne dla projektantów, którzy będą mieli za zadanie opracować dokumentację potrzebną do budowy nowej drogi. Koszt jej budowy wraz z przebudową skrzyżowania i wzniesieniem estakady szacowany jest na 50 do 60 milionów złotych. Miasto liczy tu na unijne dofinansowanie. – Chcemy ten projekt zrealizować w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – stwierdza Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta.

Dokumentacja do budowy drogi i skrzyżowań powinna być gotowa w czerwcu 2017 r. Same prace budowlane mogłyby się zakończyć nawet w roku 2021.

Smiech na sali
henryk
Gość
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Smiech na sali
Smiech na sali (22 marca 2016 o 13:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bez kolei Aglomeracyjnej Lublin nie zostanie odblokowany -Plan pana Mszyńskiego jest zasadny [ planował tym tematem zająć się na serio ] Lublin powinien inwestować również w kolej podmiejską .Warto się zastanowić choćby to trwało 10 lat.


Musze cie rozczarowac bo pan muszynski vel volvo serio to potrafi sie zajac wysysaniem kasy z kolejnych spolek gdzie zasiada,takze plonne twoje nadzieje naiwna istoto.
Rozwiń
henryk
henryk (21 marca 2016 o 13:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bez kolei Aglomeracyjnej  Lublin nie zostanie odblokowany -Plan  pana Mszyńskiego jest zasadny [ planował tym tematem zająć się na serio ] Lublin powinien inwestować również w kolej podmiejską .Warto się zastanowić choćby to trwało 10 lat.

Rozwiń
Gość
Gość (21 marca 2016 o 11:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ciekaw jestem co o tym sądzi strategiczny doradca Prezydenta Żuka - słynny urbanista Prof. Jan Gehl. Przecież on doradza miastu co innego... Doradza w Sydney, New York

Są plany na kolejną drogę za 60 mln, a Prezydent Żuk nie ma środków raptem 20 tys zł na doświetlenie przejść dla pieszych.
20 tys zł to raptem 0.03 % środków z rozbudowy dróg.

Droga musi powstać, aby zapewnić dojazd do nowych bloków. Tylko po co mają powstać nowe bloki skoro liczba mieszkańców Lublina stale spada wg GUS o 6 tys jest Nas mniej niż rok wcześniej.

Obawiam się, że to kolejne "plany" bez pokrycia w budżecie miasta.

A kiedy powstanie przedłużenie Dywizjonu 303, Bohaterów Monte Cassino?

A co z projektem rewitalizacji Bystrzycy za 500 mln zł?

Rozwiń
Gość
Gość (21 marca 2016 o 10:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bez kolei i aglomeracyjnej Lublin nie zostanie odblokowany .
Rozwiń
Gość
Gość (21 marca 2016 o 08:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
plany bardzo piękne, tylko kiedy ruszy budowa polaczenia wrotkowskiej z kunickiego i przedluzenia bmc ?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!