czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Echo Investment chce zagospodarować Podzamcze w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 maja 2012, 20:21

Podzamcze ma się zmienić (Jacek Świerczyński)
Podzamcze ma się zmienić (Jacek Świerczyński)

Trzy firmy, w tym kielecka spółka Echo Investment, interesują się zagospodarowaniem terenu dworca PKS na Podzamczu w Lublinie. Nie jest jednak przesądzone, czy wyłożą pieniądze na inwestycję w sercu naszego miasta.

Memorandum – dokument z informacjami – kupiły za 30 tys. zł brutto: Echo Investment SA, HB Reavis Poland Sp. z o.o. oraz Karmar SA Teraz, do 1 czerwca mają czas na przygotowanie swoich propozycji na dworzec i jego okolice (w sumie to 17 tys. mkw.). Do drugiego etapu przejdą firmy, których ofertę PKS "Wschód” uzna za najciekawszą.

– Chcemy odmienić wygląd tego terenu. Na ocenę propozycji firm potrzebujemy ok. trzech tygodni – mówi Teresa Królikowska, prezes PKS "Wschód”.

Potem przyjdzie czas na rozmowy z władzami miasta i województwa, o tym czy jest zgoda na propozycję potencjalnego inwestora. Jeszcze nie wiadomo, czy PKS "Wschód” sprzeda całą lub część nieruchomości czy też utworzy spółkę z inwestorem.

– Wykupiliśmy memorandum, bo chcemy być na bieżąco. Nie wiem, czy zaprezentujemy konkretny projekt – mówi Krzysztof Kwapisz, prokurent Echo Investment, kieleckiej spółki, która przymierza się do budowy galerii handlowej na górkach czchowskich. – Moim zdaniem, termin określony w konkursie jest mało realny. Oczywiście, zapoznamy się z dokładnymi wymogami PKS, ale decyzja o ewentualnej inwestycji to zupełnie inna sprawa.

Firma przyznaje, że teren jest wyjątkowo atrakcyjny. Nie wiadomo jednak, co będzie można tam zbudować.

– Plany właściciela gruntu mają się nijak do zamiarów władz miasta – dodaje Kwapisz. – Trwają prace nad planem zagospodarowania dla tego terenu. Dopóki się nie zakończą, nie ma sensu dyskutować o przebudowie Podzamcza. Piłka jest po stronie prezydenta.

Oferta PKS "Wschód” zainteresowała również Karmar. Spółka działa od 1991 roku, a teraz jest częścią międzynarodowej grupy Bouygues Construction. Na swoim koncie ma blisko setkę różnego rodzaju inwestycji budowlanych.

Trzecim podmiotem jest słowacka grupa HB Reavis. Firma działa na rynku obiektów handlowych, biurowców i centrów logistycznych. Powierzchnia najmu w jej obiektach sięga blisko pół miliona metrów kwadratowych. W portfolio firmy dominują biurowce.

Miasto ma swój plan na Podzamcze

Według zapowiedzi lubelskiego magistratu, plan zagospodarowania przestrzennego dla Podzamcza ma być gotowy w przyszłym roku. Wstępnie mowa jest o zamienieniu dworca w punkt przesiadkowy oraz połączeniu wysokiej jakości przestrzeni publicznej z handlem i usługami. Do prac planistycznych urzędnicy wykorzystują trzy koncepcje, które wygrały miejski konkurs architektoniczny na zagospodarowanie tego terenu. Prezes Królikowska zapewnia, że jej działania nie kolidują z zamierzeniami miasta.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
.
Janusz
Kamil
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

.
. (23 maja 2012 o 16:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Janusz' timestamp='1337767116' post='632863']
Zasadniczo pomysł PKS jest dobry. Trzeba tylko właściwie zapisać w umowie konieczność zachowania w tym miejscu funkcji dworca przesiadkowego. Nie widzę tam natomiast dużego centrum handlowego, niedaleko przecież powstać ma Galeria Zamek. Dobrym pomysłem byłyby natomiast nowoczesne biurowce NAD budynkiem dworca przesiadkowego. Najważniejsze to uporządkować ten teren i wykurzyć wszelkich drobnych cwaniaczków, bo teraz wygląd tego miejsca to syf, kiła i mogiła oraz szok wszystkich pasażerów, którzy pierwszy raz przyjeżdżają do Lublina. Ja osobiście brzydszy dworzec PKS w mieście tej wielkości widziałem chyba tylko w Katowicach.


Natomiast również trafionym pomysłem jest przeniesienie dworca PKS w okolice dworca PKP. I tam też powstać mogłaby duża galeria handlowa integrująca funkcje dworcowe z funkcjami komercyjnymi. Galeria handlowa dobrze wpływa na funkcjonowanie dworca - całodobowa ochrona sprawia, że wszelkie pijaczki czy narkomani z okolic dworca są po prostu wyrzucani, dworzec nie jest niszczony a pasażerowie czują się bezpieczni. A przed podróżą mogą zrobić zakupy. Wzorem powinna być organizacja dworców PKS i PKP w Krakowie razem z Galerią Krakowską.
[/quote]To jedyne rozsadne wyjscie, które moze finansowac inwestor, nawet bez udziału miasta.To połączenie funkcji handlowej, transportowej i hotelowej. Przy dworcu PKP ponadto duzy parking dla pazsażerów kolei i klientów centrum handlowego.Tylko że nikt nie chce przyjąc takie koncepcji. Lepiej narzekac na brak pieniedzy i kryzys.I ma sie swięty spokój.Natomiast Lublin zastyga w marazmie.
Rozwiń
Janusz
Janusz (23 maja 2012 o 11:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zasadniczo pomysł PKS jest dobry. Trzeba tylko właściwie zapisać w umowie konieczność zachowania w tym miejscu funkcji dworca przesiadkowego. Nie widzę tam natomiast dużego centrum handlowego, niedaleko przecież powstać ma Galeria Zamek. Dobrym pomysłem byłyby natomiast nowoczesne biurowce NAD budynkiem dworca przesiadkowego. Najważniejsze to uporządkować ten teren i wykurzyć wszelkich drobnych cwaniaczków, bo teraz wygląd tego miejsca to syf, kiła i mogiła oraz szok wszystkich pasażerów, którzy pierwszy raz przyjeżdżają do Lublina. Ja osobiście brzydszy dworzec PKS w mieście tej wielkości widziałem chyba tylko w Katowicach.


Natomiast również trafionym pomysłem jest przeniesienie dworca PKS w okolice dworca PKP. I tam też powstać mogłaby duża galeria handlowa integrująca funkcje dworcowe z funkcjami komercyjnymi. Galeria handlowa dobrze wpływa na funkcjonowanie dworca - całodobowa ochrona sprawia, że wszelkie pijaczki czy narkomani z okolic dworca są po prostu wyrzucani, dworzec nie jest niszczony a pasażerowie czują się bezpieczni. A przed podróżą mogą zrobić zakupy. Wzorem powinna być organizacja dworców PKS i PKP w Krakowie razem z Galerią Krakowską.
Rozwiń
Kamil
Kamil (23 maja 2012 o 11:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Echo niedługo cały Lublin zagarnie w zamian pozostawiając kolejne galerie handlowe. Czy tak małe miasto faktycznie potrzebuje tego typu obiektów???????
Rozwiń
.
. (23 maja 2012 o 11:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dworzec autobusowy i busowy powinien byc przy dworcuPKP. Oddano nowy dworzec w Doniecku na Ukrainie. Tak powinno wygladac centrum komunikacyjne w Lublinie. Podobno jestesmy w UE.A otoczenie i organizacja transportu w naszym miescie poniżej krytyki.
Rozwiń
Zdzicho
Zdzicho (23 maja 2012 o 00:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Teraz, do 1 czerwca mają czas na przygotowanie swoich propozycji na dworzec i jego okolice - opublikowane 22.05. w 8 dni to dobrego wypracowania się nie napisze, a co tu mwić o takim projekcie... moze chodzi o to, żeby ogłosić, że firmy nie wywiązały się i zlecić projekt po prostu wybrańcom? jeśłi nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o szmalec. i tu bym sie dopatrywał głębszego dna.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!