poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Ekoplagiat

Dodano: 11 kwietnia 2006, 19:03
Autor: (drs)

Jak stworzyć portal internetowy? Wystarczy regularnie przepisywać gazety. I to za publiczne pieniądze. Tak działa portal eko.lublin.pl, prowadzony przez lubelskie Towarzystwo dla Natury i Człowieka, które na swą działalność pobiera dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jak informuje samo towarzystwo jest to ok. 200 zł miesięcznie.


Na witrynie codziennie ukazują się informacje o problemach środowiska. Ale niemal wszystkie są słowo w słowo skopiowane z lokalnej prasy lub publicznego Radia Lublin. Twórcy witryny uczciwie podają źródło informacji. Ale czy uczciwe jest, że pobierają za to publiczne pieniądze?
– Nie za bardzo nam się to podoba. Przyjrzymy się działalności Towarzystwa dla Natury i Człowieka – mówi Krzysztof Walczak, rzecznik NFOŚiGW.
Na stronie, jako główny autor, wskazana była Katedra Zoologii i Ekologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Jej kierownik, Henryk Skrzypek przyznał, że sprawuje jedynie „nadzór merytoryczny” nad portalem. A na koniec stwierdził, że zabrania nam relacjonowania przebiegu rozmowy z nami.
Kilka godzin później podpis na stronie został zmieniony. Teraz jako główny autor podane jest Towarzystwo dla Natury i Człowieka. Jego szef, Krzysztof Gorczyca, stwierdził, że skopiowane informacje są tylko... przeglądem prasy.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!