Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 kwietnia 2012 r.
20:47
Edytuj ten wpis

Eksmitowany pod budowę obwodnicy Lublina: Wyniosą mnie na krześle

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 52 A A
– Lubelski Urząd Wojewódzki pogwałcił nasze prawa obywatelskie, bo moim zdaniem egzekucja mojej nier
– Lubelski Urząd Wojewódzki pogwałcił nasze prawa obywatelskie, bo moim zdaniem egzekucja mojej nier

We wtorek zabiorą mi dom. Eksmitują mnie, żeby budować obwodnicę – alarmuje Andrzej Sidor. – Wyczerpaliśmy wszystkie możliwości w tej sprawie. Budowa S17 nie może czekać – tłumaczą urzędnicy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Właściciel posesji przy ulicy Pliszczyńskiej w Lublinie jest zrozpaczony. – Lubelski Urząd Wojewódzki pogwałcił nasze prawa obywatelskie, bo moim zdaniem egzekucja mojej nieruchomości pod budowę S17 jest bezprawna – mówi rozżalony Andrzej Sidor.

Historia zaczęła się w 2005 roku. – Byłem w szoku, gdy zatwierdzono plany budowy obwodnicy Lublina: zobaczyłem, że przebiega przez mój dom. Cieszyliśmy się nim z żoną dopiero od 10 miesięcy – opowiada.

Przez czas między 2008 rokiem, kiedy pojawił się u niego rzeczoznawca a dniem zapowiedzianej eksmisji, mieszkaniec ulicy Pliszczyńskiej kwestionował wycenę, walczył o urealnienie ceny nieruchomości.

By zwrócić uwagę na swoją sytuację, ustawił rogu ulicy Spokojnej w Lublinie (adres urzędowania wojewody – red.) baner z ogromnym napisem: "Czy Wojewoda przekroczyła prawo?”

Poszło o to, że w 2011 wojewoda umorzyła postępowanie wywłaszczeniowe, ale sięgnęła po nowe narzędzie prawne: wydała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), automatycznie nakazujące Sidorowi wydanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa.

Z tą sprawą Sidor dotarł aż do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. A ten 15 stycznia tego roku orzekł, że okoliczności sprawy nie dawały wojewodzie lubelskiemu prawa do umorzenia postępowania administracyjnego.

– Skoro nie można było umorzyć postępowania administracyjnego, to nie można wszcząć procedury ZRID, bo w jednej sprawie nie mogą się toczyć dwa postępowania. Moja egzekucja jest bezprawna – uważa właściciel domu przy Pliszczyńskiej.

W ostateczności wyrok WSA nic nie pomógł, bo na szczeblu rządowym – jak nam powiedział Kamil Smerdel, rzecznik wojewody – podzielono opinię urzędników.

– Postępowanie wojewody poprzedziły negocjacje prowadzone przez GDDKiA z właścicielem nieruchomości – mówi Smerdel. Chodziło o dobrowolne zbycie domu pod budowę obwodnicy za zaproponowaną przez rzeczoznawcę cenę.

– Ponieważ nie doszło do zawarcia umowy cywilnoprawnej (strony nie uzgodniły ceny – red), sprawa została skierowana przez GDDKiA do wywłaszczenia w trybie administracyjnym – wyjaśnia Kamil Smerdel, rzecznik prasowy wojewody lubelskiego.

– Nigdy nie byliśmy oponentami, co do zbycia nieruchomości. Rozumiemy korzyści z budowy tej drogi dla ogółu. Stoimy jedynie na stanowisku, że powinno się to odbyć z poszanowaniem prawa. Dla mnie to wielka trauma. Boję się, że we wtorek wyniosą mnie z domu na krześle – mówi mężczyzna.

Komentarze 52

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Mariusz / 5 października 2012 o 13:21
Co za bzdury ktos stara się wypisywac na temat planów było kilka i nie było konsultacji społecznej najpierw się przedstawia warunki plany wybierac wczesnej a nie zmieniac według własnych potrzeb bo sie dostało do żłobu kto wydaje pozwolenia na budowe sołtys
Avatar
sahib / 24 kwietnia 2012 o 23:37
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335257566' post='624383']
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
[/quote]

Masz rację:
"Tak czy siak warto podkreślić że całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac co więcej nalezało jej uniknac" - trzeba było zatem przyjąć warunki wykupu gruntu przez GDDKiA, które zawsze są korzystne po kilku negocjacjach, ale chciało się więcej...
No bo przecież budując dom wiedziało się doskonale o tym, że będzie tu droga - a urzędnik NIE MÓGŁ odmówić wydania pozwolenia na budowę (z powodów, o których pisał 'bombardier kowalski') - więc trafiła się wspaniała szansa na wydojenie z Państwa grubszej gotówki. A tu zonk - Państwo mimo, że nie ma urzędników tylko bandziorów i pociotków dało po nosie drobnym cwaniaczkom - i teraz wrzawa!

Mądre przysłowie mówi: "Kto szybko daje - dwa razy daje"; to samo tyczy się BRANIA. Mogliście mieć godziwą zapłatę za marny domek, teraz dostaniecie nędzne odszkodowanie za wywłaszczenie dokonane W INTERESIE PUBLICZNYM.
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335257566' post='624383']
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
[/quote]

Masz rację:
rozwiń
Avatar
LLL / 24 kwietnia 2012 o 20:34
i co tu sie dziwic ze tak dlugo ida niektore roboty skoro jest wielu takich panow jak w wyzej wymienionym artykule... Moge sie zalozyc ze moze dostac za ten pie***lnik i kawaleczek pola grube tysiace... Ale jak zwykle Polak to dlaczego mnie wyrzucacie dlaczego mi zabieracie i dajecie tak malo!! za tego typu protesty w ogole powinni zabrac i nie dać nic. Dla dobra ogółu powinni eliminowac takie sytuacje. Kolezka za kawalek dzialki i altanke dostal cos kolo 350 tys zl - to tak dla informacji
i co tu sie dziwic ze tak dlugo ida niektore roboty skoro jest wielu takich panow jak w wyzej wymienionym artykule... Moge sie zalozyc ze moze dostac za ten pie***lnik i kawaleczek pola grube tysiace... Ale jak zwykle Polak to dlaczego mnie wyrzucacie dlaczego mi zabieracie i dajecie tak malo!! za tego typu protesty w ogole powinni zabrac i nie dać nic. Dla dobra ogółu powinni eliminowac takie sytuacje. Kolezka za kawalek dzialki i altanke dostal cos kolo 350 tys zl - to tak dla informacji rozwiń
Avatar
Jacek / 24 kwietnia 2012 o 14:55
Pomijając już problem wywłaszczeń i prawa własności to w każdym normalnym kraju zanim wbito by choć jedną łopatę to poczekano by na prawomocny wyrok sądu oraz przelano odszkodowanie na konto właściciela. Ewentualnie potem sądziliby się dalej czy wysokość jest ok. Jak to możliwe że wykonuje się po prostu eksmisję bez odszkodowania? Bandycki, totalitarny kraj.
Avatar
Przemek Leniak / 24 kwietnia 2012 o 10:52
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
Avatar
sasiadka / 24 kwietnia 2012 o 10:42
Mieszkam niedaleko tego Pana i to od ok. 8lat i mialam plany zagospodarowania i Pan na pewno tez je mial i swietnie sobie zdawal sprawe ktoredy obwodnica bedzie biec. Druga sprawa to taka ze mamy chore prawo. Dlaczego ktos taki dostaje pozwolenie na budowe skoro w przyszlosci bedzie biec przez jego dom obwodnica??!!
Avatar
Przemek Leniak / 24 kwietnia 2012 o 10:34
do Bereta.
no to zajrzyjmy do owego orzeczenia WSA Smolarza:
sentencja:
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie(...)1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na rzecz skarżącego H. S. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
uzasadnienie:
W ocenie sądu Wojewoda [...] wobec złożonego przez Generalną Dyrekcje dróg Krajowych i Autostrad wniosku, winien rozważyć w niniejszej sprawie zastosowanie przepisu art. 105 § 2 k.p.a. i ewentualnie w tym trybie rozpoznać wniosek o umorzenie postępowania. W związku z czym zobligowany byłby postąpić zgodnie z przesłankami określonymi w tym przepisie, tj. zbadać, czy umorzeniu postępowania nie sprzeciwiają się inne strony i czy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym. Takich ustaleń nie poczyniono w niniejszym postępowaniu, co w związku z wycofaniem przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wniosku o umorzenie postępowania stanowiło swoiste nadużycie prawa poprzez istotne naruszenie ww. przepisu, a także art. 7, 77 § 1 k.p.a.

Prowadząc ponownie postępowanie odwoławcze organ weźmie pod uwagę wskazania sądu oraz wyda rozstrzygnięcie, mając na uwadze treść przepisu art. 105 § 2 k.p.a., co powinno znaleźć wyraz w wydanych rozstrzygnięciach i ich uzasadnieniu zgodnie z art. 107 § 3 tej ustawy.

Postępowanie się zatem nadal toczy (tak zapewqne orzeknie również NSA)
dwu postępowań w jednej sprawie prowadzić nie mozna
a WSA będzie miał okazję się wypowiedzieć co do tego czy były prowadzone dwa postępowania (czemu przeczą urzędnicy) o czym na końcu napiszę ;-)

pokażę ci jednak tymczasem co wynika z rygoru natychmiastowej wykonalności ZRID:
Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu wydał niegdyś wyrok, który umożliwiał właścicielom gruntów zarezerwowanych przez gminy pod inwestycje dochodzenie odszkodowań za ograniczenie możliwości korzystania z własności (sprawa Jerzego Rosińskiego, sygn. akt 17373/02). Jest to już drugie takie orzeczenie, pierwsze zapadło w ubiegłym roku (sprawa małżeństwa Skibińskich, sygn. akt 52589/99). W obu orzeczeniach Trybunał rozstrzygnął o prawie do odszkodowania dla właścicieli, których grunty przez wiele lat były zarezerwowane pod inwestycje publiczne. Orzekł, że obowiązujące przed 2003 rokiem polskie przepisy regulujące zasady tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego nie tylko ograniczały prawo właścicieli do realizacji inwestycji na własnych nieruchomościach, ale ograniczały również swobodne korzystanie przez nich z prawa własności, uniemożliwiając m.in. sprzedaż gruntów. Tym samym doszło do naruszenia art. 1 protokołu nr 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.

sprawa z pozoru tylko wydaje sie inna
zacytuję:
Artykuł 1 (protokołu nr 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności)
Ochrona własności
Każda osoba fizyczna i prawna ma prawo do poszanowania swego mienia. Nikt nie może
być pozbawiony swojej własności, chyba że w interesie publicznym i na warunkach
przewidzianych przez ustawę oraz zgodnie z ogólnymi zasadami prawa międzynarodowego.
Powyższe postanowienia nie będą jednak w żaden sposób naruszać prawa państwa do
stosowania takich ustaw, jakie uzna za konieczne do uregulowania sposobu korzystania z
własności zgodnie z interesem powszechnym lub w celu zabezpieczenia uiszczania podatków
bądź innych należności lub kar pieniężnych.

w przypadkach o których mówimy zachodzą dwie okoliczności po pierwsze nie ma odszkodowania po drugie orzeczenie NSA zamykające sprawę stwierdzi prawdopodobnie że wywłaszczenie odbyło się z naruszeniem prawa czyli nie na podstawie ustawy
to że można było zastosować drogę zgodną z prawem nie zmienia tego że jej nie zastosowano
złamanie prawa nastąpiło - cofnąć sie nie da
...
cała sprawa to ewidentne dośc naruszenie cytowanego artykułu protokołu nr1
to zresztą stwierdzi zapewne Trybunał
a wyrok trybunału będzie wiażący jak wiesz
...
ostateczny ZRID będzie zatem kosztował i to nie mało
czy będzie to miało wpływ na budowę obwodnicy to zobaczymy
najpierw minister musi zdecydować czy utrzyma decyzję wojewody w mocy
jeśli tak zrobi oczywiście otworzy droge do niemałych odszkodowań
na decyzję ministra przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie za pośrednictwem Ministra Infrastruktury w ciągu 30 dni od doręczenia.
to zapewne również nastąpi...
i zapewne WSA się wypowie
a jak to zobaczymy dopiero...
...
może nieco więcej o tym:
czyli co może zrobić WSA:
Sąd rozpatruje sprawę na jawnych rozprawach i posiedzeniach. W razie uwzględnienia skargi na decyzję lub postanowienie sąd:
- uchyla decyzję lub postanowienie w całości albo w części,
- stwierdza nieważność decyzji lub postanowienia,
- stwierdza wydanie decyzji lub postanowienia z naruszeniem prawa.
W takim wypadku sąd zazwyczaj wskazuje, jakie przepisy prawa zostały naruszone przez urząd i kieruje sprawę do ponownego rozpatrzenia.

W razie nieuwzględnienia skargi sąd skargę oddala.

W razie bezczynności organu po wyroku uchylającym lub stwierdzającym nieważność decyzji lub postanowienia, strona powinna pisemnie wezwać właściwy organ do wykonania wyroku lub załatwienia sprawy. Następnie może ona wnieść skargę, w której może zażądać wymierzenia temu organowi grzywny za niewykonanie wyroku.

co dzieje się kiedy decyzja o utrzymaniu w mocy ZRID zostanie uznana za nieważną, albo za wydaną z naruszeniem prawa czy uchyloną?
czy wywłaszczenie nastąpi czy nie?
i co na to ETPC?

nawet wyrok WSA zresztą nie musi kończyć sprawy
ponieważ Od wydanego przez WSA wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie przysługuje stronie skarga kasacyjna do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

pzdr.
ps. długie to moje pisanie ale skoro sobie gadamy tak poważnie to wypada mi pokazać że mówisz nieprawdę
do Bereta.
no to zajrzyjmy do owego orzeczenia WSA Smolarza:
sentencja:
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie(...)1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na rzecz skarżącego H. S. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
uzasadnienie:
W ocenie sądu Wojewoda [...] wobec zł... rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2012 o 02:17
Nie wiem, ile proponowali temu facetowi blokującemu budowę drogi.
Jak budowali S3, a okazało się, że moja nieruchomość leży na trasie, po czterokrotnych negocjacjach dostałem za część działki 2,6 ara z poniemieckim budynkiem mieszkalnym i dwoma nowymi budynkami gospodarczymi 546 tysięcy, reszta działki rolnej - ponad hektar pozostała moja. Dobra transakcja.
Avatar
qaz / 23 kwietnia 2012 o 22:01
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335181367' post='624094']
do Bereta
żle zrozumiałeś w tej chwili to o odszkodowanie walczyć sie nie da
w tej chwili to mozna walczyć o zgodne z prawem wywłaszczenie
co tez się i dzieje
...
wazne przy tym by wyjaśnić że eksmisja nie oznacza wywłaszczenia - eksmitowany nadal jest włascicielem domu z którego jest wyrzucony (np musi płacić z a niego podatek co opisano w tym tekście w GwL http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11384399,Wyrzucili_ich_z_domow__jeszcze_kaza_placic__To_szczyt_.html)
jak tam przeczytasz dotyczy to ponad 2 tys włascicieli
oczywiście decyzja NSA która oznaczac będzie że wyrzucono ich bezprawnie to dlka nich dopiero poczatek drogi
najpierw będą musieli wyrokiem sadu swoje nieruchomości odzyskać
dwie instancje co najmniej
potem wyrok wyegzekwować
co zapewne się nie uda
a jeśli to wywłaszczenia zaczną się od poczatku
ale wtedy to będą oni chyba włascicielami obwodnicy?
ciekawe ile ona będzie warta?
...
a może wreszcie pójdą do strasburga gdzie się da i owszem
i to sztrasburg tak naprawdę dopiero te nieruchomości "wyceni"
tak więc kwoty prawdziwe poznasz nieprędko
...
myślę że tak czy siak bedą one duzo wyższe niż byłyby odszkodowania w wyniku zgodnego z prawem wywłaszczenia
...
a wszystko dzieki urzędnikom z Urzędu Wojewódzkiego
na których tez zresztą Berecie płacisz
i których możesz w dupę pocałować (symbolicznie oczywiście bo na zaczyt taki by realnie nie zasługujesz przecie)
[/quote]

Rzeczy o których piszesz nie mają żadnego znaczenia. I nie będą miały wpływu na rozstrzygnięcie sprawy i co najważniejsze na budowę obwodnicy. A dlaczego?

Po pierwsze: W chwili gdy WSA zajmie się sprawą Państwa Sidor decyzja ZRID będzie już ostateczny czyli nieruchomosć zostanie już wywłaszczona i nie będzie innego wyjścia jak umorrzyć postepowanie wywłaszczeniowe.A ostatecznego ZRIDu nie można uchylić ani stwierdzić jego nieważności.

Po drugie: W podobnej sprawie Pana Smolarza, o której donosiły media miesiąc temu, WSA zakwestionował wcześniejsze orzeczenia Ministra i Wojewody, nie ma nawet słowa o tym, że sprawa ma zostać rozstrzygnięta decyzją orzekającą o wywłaszczeniu. Jest za to mowa o tym, że organy powinny umorzyć postępowanie nie z paragrafu 1 tylko paragrafu 2. Co to da Panu Smolarzowi czy innym właścicielom. Nic. A tu wyrok jak ktoś ma jeszcze wątpliwości: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/5ECC441A34
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335181367' post='624094']
do Bereta
żle zrozumiałeś w tej chwili to o odszkodowanie walczyć sie nie da
w tej chwili to mozna walczyć o zgodne z prawem wywłaszczenie
co tez się i dzieje
...
wazne przy tym by wyjaśnić że eksmisja nie oznacza wywłaszczenia - eksmitowany nadal jest włascicielem domu z którego jest wyrzucony (np musi płacić z a niego podatek co opisano w tym tekście w GwL http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11384399,Wyrzucili_i... rozwiń
Avatar
Marcinq / 23 kwietnia 2012 o 21:50
Eksmisja i już chcemy nowych dróg !!! Dla mnie ten dom warty jest max 200 tyś.
Avatar
Mariusz / 5 października 2012 o 13:21
Co za bzdury ktos stara się wypisywac na temat planów było kilka i nie było konsultacji społecznej najpierw się przedstawia warunki plany wybierac wczesnej a nie zmieniac według własnych potrzeb bo sie dostało do żłobu kto wydaje pozwolenia na budowe sołtys
Avatar
sahib / 24 kwietnia 2012 o 23:37
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335257566' post='624383']
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
[/quote]

Masz rację:
"Tak czy siak warto podkreślić że całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac co więcej nalezało jej uniknac" - trzeba było zatem przyjąć warunki wykupu gruntu przez GDDKiA, które zawsze są korzystne po kilku negocjacjach, ale chciało się więcej...
No bo przecież budując dom wiedziało się doskonale o tym, że będzie tu droga - a urzędnik NIE MÓGŁ odmówić wydania pozwolenia na budowę (z powodów, o których pisał 'bombardier kowalski') - więc trafiła się wspaniała szansa na wydojenie z Państwa grubszej gotówki. A tu zonk - Państwo mimo, że nie ma urzędników tylko bandziorów i pociotków dało po nosie drobnym cwaniaczkom - i teraz wrzawa!

Mądre przysłowie mówi: "Kto szybko daje - dwa razy daje"; to samo tyczy się BRANIA. Mogliście mieć godziwą zapłatę za marny domek, teraz dostaniecie nędzne odszkodowanie za wywłaszczenie dokonane W INTERESIE PUBLICZNYM.
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335257566' post='624383']
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
[/quote]

Masz rację:
rozwiń
Avatar
LLL / 24 kwietnia 2012 o 20:34
i co tu sie dziwic ze tak dlugo ida niektore roboty skoro jest wielu takich panow jak w wyzej wymienionym artykule... Moge sie zalozyc ze moze dostac za ten pie***lnik i kawaleczek pola grube tysiace... Ale jak zwykle Polak to dlaczego mnie wyrzucacie dlaczego mi zabieracie i dajecie tak malo!! za tego typu protesty w ogole powinni zabrac i nie dać nic. Dla dobra ogółu powinni eliminowac takie sytuacje. Kolezka za kawalek dzialki i altanke dostal cos kolo 350 tys zl - to tak dla informacji
i co tu sie dziwic ze tak dlugo ida niektore roboty skoro jest wielu takich panow jak w wyzej wymienionym artykule... Moge sie zalozyc ze moze dostac za ten pie***lnik i kawaleczek pola grube tysiace... Ale jak zwykle Polak to dlaczego mnie wyrzucacie dlaczego mi zabieracie i dajecie tak malo!! za tego typu protesty w ogole powinni zabrac i nie dać nic. Dla dobra ogółu powinni eliminowac takie sytuacje. Kolezka za kawalek dzialki i altanke dostal cos kolo 350 tys zl - to tak dla informacji rozwiń
Avatar
Jacek / 24 kwietnia 2012 o 14:55
Pomijając już problem wywłaszczeń i prawa własności to w każdym normalnym kraju zanim wbito by choć jedną łopatę to poczekano by na prawomocny wyrok sądu oraz przelano odszkodowanie na konto właściciela. Ewentualnie potem sądziliby się dalej czy wysokość jest ok. Jak to możliwe że wykonuje się po prostu eksmisję bez odszkodowania? Bandycki, totalitarny kraj.
Avatar
Przemek Leniak / 24 kwietnia 2012 o 10:52
Tak czy siak warto podkreślić że
całej tej chorej i aferalnej sytuacji można było uniknac
co więcej nalezało jej uniknac
...
trzeba było tylko mieć urzędników z prawdziwego zdarzenia a nie bandziorów i pociotków
...
w końcu to nie Rozpuda nikt się tu do drzew nie przywiązuje
wszyscy chcą obwodnicy
tylko że...
no własnie tylko że co?
Avatar
sasiadka / 24 kwietnia 2012 o 10:42
Mieszkam niedaleko tego Pana i to od ok. 8lat i mialam plany zagospodarowania i Pan na pewno tez je mial i swietnie sobie zdawal sprawe ktoredy obwodnica bedzie biec. Druga sprawa to taka ze mamy chore prawo. Dlaczego ktos taki dostaje pozwolenie na budowe skoro w przyszlosci bedzie biec przez jego dom obwodnica??!!
Avatar
Przemek Leniak / 24 kwietnia 2012 o 10:34
do Bereta.
no to zajrzyjmy do owego orzeczenia WSA Smolarza:
sentencja:
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie(...)1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na rzecz skarżącego H. S. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
uzasadnienie:
W ocenie sądu Wojewoda [...] wobec złożonego przez Generalną Dyrekcje dróg Krajowych i Autostrad wniosku, winien rozważyć w niniejszej sprawie zastosowanie przepisu art. 105 § 2 k.p.a. i ewentualnie w tym trybie rozpoznać wniosek o umorzenie postępowania. W związku z czym zobligowany byłby postąpić zgodnie z przesłankami określonymi w tym przepisie, tj. zbadać, czy umorzeniu postępowania nie sprzeciwiają się inne strony i czy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym. Takich ustaleń nie poczyniono w niniejszym postępowaniu, co w związku z wycofaniem przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wniosku o umorzenie postępowania stanowiło swoiste nadużycie prawa poprzez istotne naruszenie ww. przepisu, a także art. 7, 77 § 1 k.p.a.

Prowadząc ponownie postępowanie odwoławcze organ weźmie pod uwagę wskazania sądu oraz wyda rozstrzygnięcie, mając na uwadze treść przepisu art. 105 § 2 k.p.a., co powinno znaleźć wyraz w wydanych rozstrzygnięciach i ich uzasadnieniu zgodnie z art. 107 § 3 tej ustawy.

Postępowanie się zatem nadal toczy (tak zapewqne orzeknie również NSA)
dwu postępowań w jednej sprawie prowadzić nie mozna
a WSA będzie miał okazję się wypowiedzieć co do tego czy były prowadzone dwa postępowania (czemu przeczą urzędnicy) o czym na końcu napiszę ;-)

pokażę ci jednak tymczasem co wynika z rygoru natychmiastowej wykonalności ZRID:
Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu wydał niegdyś wyrok, który umożliwiał właścicielom gruntów zarezerwowanych przez gminy pod inwestycje dochodzenie odszkodowań za ograniczenie możliwości korzystania z własności (sprawa Jerzego Rosińskiego, sygn. akt 17373/02). Jest to już drugie takie orzeczenie, pierwsze zapadło w ubiegłym roku (sprawa małżeństwa Skibińskich, sygn. akt 52589/99). W obu orzeczeniach Trybunał rozstrzygnął o prawie do odszkodowania dla właścicieli, których grunty przez wiele lat były zarezerwowane pod inwestycje publiczne. Orzekł, że obowiązujące przed 2003 rokiem polskie przepisy regulujące zasady tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego nie tylko ograniczały prawo właścicieli do realizacji inwestycji na własnych nieruchomościach, ale ograniczały również swobodne korzystanie przez nich z prawa własności, uniemożliwiając m.in. sprzedaż gruntów. Tym samym doszło do naruszenia art. 1 protokołu nr 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.

sprawa z pozoru tylko wydaje sie inna
zacytuję:
Artykuł 1 (protokołu nr 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności)
Ochrona własności
Każda osoba fizyczna i prawna ma prawo do poszanowania swego mienia. Nikt nie może
być pozbawiony swojej własności, chyba że w interesie publicznym i na warunkach
przewidzianych przez ustawę oraz zgodnie z ogólnymi zasadami prawa międzynarodowego.
Powyższe postanowienia nie będą jednak w żaden sposób naruszać prawa państwa do
stosowania takich ustaw, jakie uzna za konieczne do uregulowania sposobu korzystania z
własności zgodnie z interesem powszechnym lub w celu zabezpieczenia uiszczania podatków
bądź innych należności lub kar pieniężnych.

w przypadkach o których mówimy zachodzą dwie okoliczności po pierwsze nie ma odszkodowania po drugie orzeczenie NSA zamykające sprawę stwierdzi prawdopodobnie że wywłaszczenie odbyło się z naruszeniem prawa czyli nie na podstawie ustawy
to że można było zastosować drogę zgodną z prawem nie zmienia tego że jej nie zastosowano
złamanie prawa nastąpiło - cofnąć sie nie da
...
cała sprawa to ewidentne dośc naruszenie cytowanego artykułu protokołu nr1
to zresztą stwierdzi zapewne Trybunał
a wyrok trybunału będzie wiażący jak wiesz
...
ostateczny ZRID będzie zatem kosztował i to nie mało
czy będzie to miało wpływ na budowę obwodnicy to zobaczymy
najpierw minister musi zdecydować czy utrzyma decyzję wojewody w mocy
jeśli tak zrobi oczywiście otworzy droge do niemałych odszkodowań
na decyzję ministra przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie za pośrednictwem Ministra Infrastruktury w ciągu 30 dni od doręczenia.
to zapewne również nastąpi...
i zapewne WSA się wypowie
a jak to zobaczymy dopiero...
...
może nieco więcej o tym:
czyli co może zrobić WSA:
Sąd rozpatruje sprawę na jawnych rozprawach i posiedzeniach. W razie uwzględnienia skargi na decyzję lub postanowienie sąd:
- uchyla decyzję lub postanowienie w całości albo w części,
- stwierdza nieważność decyzji lub postanowienia,
- stwierdza wydanie decyzji lub postanowienia z naruszeniem prawa.
W takim wypadku sąd zazwyczaj wskazuje, jakie przepisy prawa zostały naruszone przez urząd i kieruje sprawę do ponownego rozpatrzenia.

W razie nieuwzględnienia skargi sąd skargę oddala.

W razie bezczynności organu po wyroku uchylającym lub stwierdzającym nieważność decyzji lub postanowienia, strona powinna pisemnie wezwać właściwy organ do wykonania wyroku lub załatwienia sprawy. Następnie może ona wnieść skargę, w której może zażądać wymierzenia temu organowi grzywny za niewykonanie wyroku.

co dzieje się kiedy decyzja o utrzymaniu w mocy ZRID zostanie uznana za nieważną, albo za wydaną z naruszeniem prawa czy uchyloną?
czy wywłaszczenie nastąpi czy nie?
i co na to ETPC?

nawet wyrok WSA zresztą nie musi kończyć sprawy
ponieważ Od wydanego przez WSA wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie przysługuje stronie skarga kasacyjna do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

pzdr.
ps. długie to moje pisanie ale skoro sobie gadamy tak poważnie to wypada mi pokazać że mówisz nieprawdę
do Bereta.
no to zajrzyjmy do owego orzeczenia WSA Smolarza:
sentencja:
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie(...)1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...]; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na rzecz skarżącego H. S. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
uzasadnienie:
W ocenie sądu Wojewoda [...] wobec zł... rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2012 o 02:17
Nie wiem, ile proponowali temu facetowi blokującemu budowę drogi.
Jak budowali S3, a okazało się, że moja nieruchomość leży na trasie, po czterokrotnych negocjacjach dostałem za część działki 2,6 ara z poniemieckim budynkiem mieszkalnym i dwoma nowymi budynkami gospodarczymi 546 tysięcy, reszta działki rolnej - ponad hektar pozostała moja. Dobra transakcja.
Avatar
qaz / 23 kwietnia 2012 o 22:01
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335181367' post='624094']
do Bereta
żle zrozumiałeś w tej chwili to o odszkodowanie walczyć sie nie da
w tej chwili to mozna walczyć o zgodne z prawem wywłaszczenie
co tez się i dzieje
...
wazne przy tym by wyjaśnić że eksmisja nie oznacza wywłaszczenia - eksmitowany nadal jest włascicielem domu z którego jest wyrzucony (np musi płacić z a niego podatek co opisano w tym tekście w GwL http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11384399,Wyrzucili_ich_z_domow__jeszcze_kaza_placic__To_szczyt_.html)
jak tam przeczytasz dotyczy to ponad 2 tys włascicieli
oczywiście decyzja NSA która oznaczac będzie że wyrzucono ich bezprawnie to dlka nich dopiero poczatek drogi
najpierw będą musieli wyrokiem sadu swoje nieruchomości odzyskać
dwie instancje co najmniej
potem wyrok wyegzekwować
co zapewne się nie uda
a jeśli to wywłaszczenia zaczną się od poczatku
ale wtedy to będą oni chyba włascicielami obwodnicy?
ciekawe ile ona będzie warta?
...
a może wreszcie pójdą do strasburga gdzie się da i owszem
i to sztrasburg tak naprawdę dopiero te nieruchomości "wyceni"
tak więc kwoty prawdziwe poznasz nieprędko
...
myślę że tak czy siak bedą one duzo wyższe niż byłyby odszkodowania w wyniku zgodnego z prawem wywłaszczenia
...
a wszystko dzieki urzędnikom z Urzędu Wojewódzkiego
na których tez zresztą Berecie płacisz
i których możesz w dupę pocałować (symbolicznie oczywiście bo na zaczyt taki by realnie nie zasługujesz przecie)
[/quote]

Rzeczy o których piszesz nie mają żadnego znaczenia. I nie będą miały wpływu na rozstrzygnięcie sprawy i co najważniejsze na budowę obwodnicy. A dlaczego?

Po pierwsze: W chwili gdy WSA zajmie się sprawą Państwa Sidor decyzja ZRID będzie już ostateczny czyli nieruchomosć zostanie już wywłaszczona i nie będzie innego wyjścia jak umorrzyć postepowanie wywłaszczeniowe.A ostatecznego ZRIDu nie można uchylić ani stwierdzić jego nieważności.

Po drugie: W podobnej sprawie Pana Smolarza, o której donosiły media miesiąc temu, WSA zakwestionował wcześniejsze orzeczenia Ministra i Wojewody, nie ma nawet słowa o tym, że sprawa ma zostać rozstrzygnięta decyzją orzekającą o wywłaszczeniu. Jest za to mowa o tym, że organy powinny umorzyć postępowanie nie z paragrafu 1 tylko paragrafu 2. Co to da Panu Smolarzowi czy innym właścicielom. Nic. A tu wyrok jak ktoś ma jeszcze wątpliwości: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/5ECC441A34
[quote name='Przemek Leniak' timestamp='1335181367' post='624094']
do Bereta
żle zrozumiałeś w tej chwili to o odszkodowanie walczyć sie nie da
w tej chwili to mozna walczyć o zgodne z prawem wywłaszczenie
co tez się i dzieje
...
wazne przy tym by wyjaśnić że eksmisja nie oznacza wywłaszczenia - eksmitowany nadal jest włascicielem domu z którego jest wyrzucony (np musi płacić z a niego podatek co opisano w tym tekście w GwL http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,11384399,Wyrzucili_i... rozwiń
Avatar
Marcinq / 23 kwietnia 2012 o 21:50
Eksmisja i już chcemy nowych dróg !!! Dla mnie ten dom warty jest max 200 tyś.
Zobacz wszystkie komentarze 52

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wypadek na al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Wjechała na czerwonym świetle?

Wypadek na al. Unii Lubelskiej w Lublinie. Wjechała na czerwonym świetle? 4 0

Do wypadku doszło około godz. 9 na skrzyżowaniu ul. Zamojskiej i al. Unii Lubelskiej w Lublinie.

Zakończyli juwenalia na komisariacie. "Myśleliśmy, że atakują nas kibole. A to policja"
Alarm 24

Zakończyli juwenalia na komisariacie. "Myśleliśmy, że atakują nas kibole. A to policja" 11 4

Trzy osoby zakończyły juwenalia w komisariacie. Kolejna poddała się obdukcji lekarza sądowego. Studenci dęblińskie „Szkoły Orląt” oskarżają policję o bezpodstawną i zbyt brutalną interwencję. Policja twierdzi, ze młodzi byli pijani i agresywni.

Nie kupuj, wynajmij. O zaletach korzystania z wypożyczalni samochodowych

Nie kupuj, wynajmij. O zaletach korzystania z wypożyczalni samochodowych 0 0

Chcesz przetestować elektryczny pojazd, zanim w niego zainwestujesz kupę ciężko zarobionych pieniędzy? Potrzebujesz nowej floty transportowej dla swojej firmy spedycyjnej? Chcesz wybrać się na wakacyjną przejażdżkę, lecz nie posiadasz własnego auta? Zapraszamy do poczytania niniejszego tekstu, za pośrednictwem którego dowiesz się, jak cenna jest w dzisiejszych czasach atrakcyjna oferta godnej polecenia wypożyczalni samochodowej.

Wernisaż wystawy fotografii Tadeusza Rolke w CSK
26 maja 2018, 12:00

Wernisaż wystawy fotografii Tadeusza Rolke w CSK 2 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 12 w Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się spotkanie z fotografem Tadeuszem Rolke połączone z wernisażem wystawy prac artysty.

Antylopa biegała pod Michowem? Pijany kierowca z Tanzanii trochę przesadził
galeria
film

Antylopa biegała pod Michowem? Pijany kierowca z Tanzanii trochę przesadził 54 6

Prawie 2 promile alkoholu miał zatrzymany pijany kierowca. Pochodzący z Tanzanii 34-latek, próbował uciekać przed policjantami po tym, jak rozbił pożyczone BMW.

"Zdarzają się nawet długotrwałe przyjaźnie". Ile zarobi opiekunka osób starszych w Niemczech?

"Zdarzają się nawet długotrwałe przyjaźnie". Ile zarobi opiekunka osób starszych w Niemczech? 0 1

Rozmowa z Maciejem Łastowieckim, właścicielem firmy iOPIEKA, która oferuje legalne zatrudnienie dla opiekunów i opiekunek osób starszych głównie na terenie Niemiec.

Chcą pobić rekord Guinnessa. W czytaniu

Chcą pobić rekord Guinnessa. W czytaniu 1 0

Chełmska Biblioteka Publiczna chce się zgłosić do bicia rekordu Guinnessa w ilości osób czytających jeden po drugim. Dotychczasowy rekord to 3071 czytelników.

Zadyma na meczu Lech Poznań - Legia Warszawa. Pseudokibice wtargnęli na boisko [wideo]
film

Zadyma na meczu Lech Poznań - Legia Warszawa. Pseudokibice wtargnęli na boisko [wideo] 2 0

Do zadymy doszło w drugiej połowie meczu Lecha Poznań z Legią Warszawa w 37., ostatniej kolejce Lotto Ekstraklasy.

Ile powinni zarabiać posłowie? Wyniki sondażu mogą zaskakiwać
film

Ile powinni zarabiać posłowie? Wyniki sondażu mogą zaskakiwać 0 6

Posłowie powinni zarabiać nie więcej niż 5 tys. zł brutto, czyli około 3550 zł "na rękę" - uważa prawie połowa ankietowanych w sondażu zamówionym przez portal Gazeta.pl

Padwa Zamość – Orzeł Przeworsk 36:29. Strzelecki popis rozgrywającego

Padwa Zamość – Orzeł Przeworsk 36:29. Strzelecki popis rozgrywającego 1 0

II LIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH W ostatnim spotkaniu sezonu Padwa Zamość pokonała przed swoimi kibicami Orła Przeworsk 36:29. Aż 13 bramek zdobył na pożegnanie z fanami Tomasz Fugiel

Sławomir i Zenek Martyniuk na Feliniadzie 2018. Muzyczne szaleństwo i tłumy fanów pod sceną
Zdjęcia
galeria

Sławomir i Zenek Martyniuk na Feliniadzie 2018. Muzyczne szaleństwo i tłumy fanów pod sceną 36 4

Niedziela na Feliniadzie 2018 należała do zespołów disco polo. Gwiazdą wieczoru byli Sławomir oraz Akcent z Zenkiem Martyniukiem. Przed nimi wystąpiły zespoły PowerBoy i Defis.

Puławy: Nowe pracownie dla szkół

Puławy: Nowe pracownie dla szkół 3 0

Pracownie w puławskich szkołach branżowych i technikach, dzięki unijnym dotacjom miały otrzymać wyposażenie za prawie 4 mln złotych.

Kozienalia 2018: Organek na scenie w browarze [zdjęcia]
galeria

Kozienalia 2018: Organek na scenie w browarze [zdjęcia] 0 0

W niedzielę na terenie browaru Perła przy ul. Bernardyńskiej w Lublinie zakończyły się trzydniowe Kozienalia 2018.

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki?

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki? 45 11

Fiaskiem skończyły się poszukiwania kogoś, kto stanie obok przejścia przez Głuską, na której znacznie wzrósł ruch po rozpoczęciu prac na Abramowickiej. Kłopot jest również z obsadzeniem przejścia obok szkoły przy ul. Kunickiego.

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej 0

11 mln zł trafi do przedsiębiorców z województwa lubelskiego w formie pożyczek na rozwój usług turystycznych. Zgodnie z podpisaną umową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Fundusz Pożyczkowy Lubelskiej Fundacji Rozwoju (LFR) w dalszym ciągu przyjmuje od przedsiębiorców wnioski o pożyczki preferencyjne.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.