wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lublin

Elektryczne autobusy wyjeżdżają z Ursusa. "To przyszłość w transporcie drogowym"

Dodano: 13 czerwca 2016, 20:00
Autor: Paweł Puzio

Fot. Ursus
Fot. Ursus

Trzy pytania do Karola Zarajczyka, prezesa zarządu Ursus SA

Jednym z punktów planu „Elektryczna mobilność” wicepremiera Mateusza Morawieckiego jest projekt „e-Bus”. Jego głównym założeniem jest wymiana 11 tysięcy spalinowych autobusów komunikacji miejskich na pojazdy elektryczne. W Polsce produkcją autobusów elektrycznych zajmuje się firma Solaris oraz lubelski Ursus. 

• Jak Ursus zamierza wykorzystać szansę, którą stwarza nowy plan elektromobilności?

– Perspektywy dla autobusów elektrycznych są bardzo dobre, gdyż duża część środków unijnych zostanie skierowana na wymianę taboru transportu miejskiego w kierunku taboru ekologicznego. Autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. Według naszych analiz, w perspektywie najbliższych 3 lat, tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. 

• Plan Morawieckiego nie zakłada zamknięcia się wyłącznie na polskie firmy. Jak zamierzacie konkurować z innymi graczami na rynku?

– Funkcjonujemy na rynku europejskim i tworzymy produkty o europejskiej jakości. W kwietniu ub.r. nasz autobus Ekovolt otrzymał europejskie świadectwo homologacji, co umożliwia jego sprzedaż na rynku polskim oraz na rynkach UE. Dodatkowo w niektórych aspektach oferujemy rozwiązania, które dają lepszą funkcjonalność. 

Na przykład autobusy Ekovolt mają unikatowe rozwiązanie w zakresie montowania baterii. Inaczej niż w autobusach jeżdżących np. po Warszawie, baterie umieszczone są nie na dachu, a z tyłu pojazdu, zaraz nad podłogą, co ułatwia dostęp do nich. Warto również zaznaczyć, że produkty Ursusa cieszą się uznaniem zarówno w krajach Europy Zachodniej, jak i na rynkach pozaeuropejskich, gdzie konkurujemy z tańszymi produktami pochodzącymi z Chin i Indii.

• Jakie nowości szykuje Ursus? 

– Dotychczas zmontowaliśmy 38 trolejbusów dla miasta Lublin oraz jeden autobus ekologiczny, bateryjny o zasięgu podstawowym 100 km. Dzięki doładowaniu przez 30 minut, autobus może przejechać kolejne 85 km. Obecnie pracujemy nad dwoma kolejnymi egzemplarzami autobusów elektrycznych. Jeden o zasięgu do 150 km, który będzie doładowywany z pantografu. Taki autobus może bez problemu pokonać ponad 300 kilometrów dziennie.

Karol Zarajczyk
Karol Zarajczyk
Czytaj więcej o: Lublin Ursus autobus Karol Zarajczyk
driver
ungolden
kiwi
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

driver
driver (14 czerwca 2016 o 21:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To może podam parę PLUSÓW tych cudownych trolejbusów: 1. Przeciekający dach , szczególnie w okolicach klimatyzatorów, 2. Nieszczelne i stukające okna, szczególnie w kabinie kierowcy, 3. AUTOMATYCZNA klimatyzacja w przedziale pasażerskim, najpierw podgrzewa, a potem chłodzi, ALBO od dołu grzeje a od góry chłodzi - taki tryb automatyczny, 4. Korodujące poręcze i uchwyty, 5. Zamarzające baterie trakcyjne w zimie, 6. Środek osi fotela kierowcy przesunięty względem koła kierownicy - siedzi się tak kilka centymetrów w bok, 7. "Wyjące" wentylatory ogrzewania w kabinie kierowcy, 8. Lusterko w kabinie kierowcy - chude i wąskie i nic w nim nie widać, 9. PATENT !!!! mój ulubiony - DWA zbiorniczki na płyn do spryskiwaczy o pojemności 1 (jednego) litra - prawy do prawej wycieraczki a lewy do lewej,
Rozwiń
ungolden
ungolden (14 czerwca 2016 o 13:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W roku akademickim 1977/78 podczas wykładu z teorii nauczania wykładowczyni postawiła problem, na rozwiązanie którego dała trzy minuty i oznajmiła, że osoba, która jako pierwsza poda rozwiązanie jest geniuszem. Aula była w komplecie, studenci z różnych kierunków na wydziale PIP UMCS. Podałem rozwiązanie w ciągu minuty. Dla ludzi z mojego roku nie było to z a s k o c z e n i e m, bo pamiętali co zrobiłem z porównaniem metod badania twardości metali (na pierwszym roku w ramach kolokwium udowodniłem analitycznie porównywalność dwóch metod twardości- nauczyciel był tym faktem zdumiony i dzięki temu zostałem zwolniony z egzaminu na trzecim roku studiów - nikt na świecie nie podał takiego dowodu - znany był dowód oparty o porównanie kątów). Pozostałym studentom z innych kierunków opadły szczęki. Rzeka, dwa naczynia 9l i 4l. Odmierzyć 6l. Z pełnego 9l dwa odlewy po 4l i zostaje w nim1litr, który wlewamy do opróżnionego 4l. W naczyniu 4l jest 1l. Z pełnego 9l wylewamy 3l do pustego 4l i mamy 6l w niepełnym 9l. Niech więc nikogo nie dziwi fakt, że jestem jednym z największych ludzi w całej historii ludzkości. Zrozumiano!!!! Wyprzedziłem wszystkich geniuszy świata, nie stopniem trudności rozwiązań, lecz kalibrem sensacyjnośći i prostotą rozwiazań - nikt oprócz mnie tego nie dokonał. Wiles na pewno nie udowodnił WTF. Za brednie stanowiące rzekomy dowód WTF Wiles otrzymał z rąk Króla Norwegii Medal Abela czyli Nagrodę Nobla - na wniosek przestępcy. Pod koniec XX wieku spotkałem wykładowczynię w autobusie. Jechała na wydział PIP UMCS. Powiedziałem jej, że to zadanie znalazłem niedawno w polskiej książce z roku 1969. Odpowiedziała, że nie jest to możliwe, gdyż wówczas podczas wykładu podała problem ze źródła obcego. Dodała, że absolutnie tego nie udowodnię, bo musiałem się pomylić. Oto dowód. Józef Kozielecki: Rozwiązywanie problemów, PAŃSTWOWE ZAKŁADY WYDAWNICTW SZKOLNYCH, Warszawa 1969, s. 55-57. Co jak co, ale imię i nazwisko mam najpiękniejsze na świecie: Aaron Navarro von Feldsteinhoff, Google: lwgula
Rozwiń
kiwi
kiwi (14 czerwca 2016 o 08:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dziękujemy już za te badziewnie wykonane Trolejbusy marki URSUS,nawet z dopłatą nie kupiłbym tego gówna.Wiem o czym mówię bo codziennie tym badziewiem jeżdżę jako kierowca w MPK.Prawda jest taka że pan Żuk tak skonstruuje przetarg na zakup nowych wozów że Ursus ma na bank wygrany przetarg za grube pieniądze.Wszystko w świetle prawa będzie ok lecz to faktycznie będzie ustawione.
Rozwiń
Gość
Gość (14 czerwca 2016 o 07:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czym sie różni autobus elektryczny doładowywany z pantografu od trolejbusa z dodatkowymi bateriami?
Rozwiń
Gość
Gość (14 czerwca 2016 o 07:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proszę nie oszukiwać czytelników że ursus produkuje autobusy. On tylko przerabia autobusy ukraińskiej firmy BOGDAN.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!