Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 grudnia 2014 r.
6:00
Edytuj ten wpis

Elektryczny autobus już jeździ po Lublinie. Przejedzie 100 km bez ładowania

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
197 11 A A

Rozpoczęły się testy pojazdu zbudowanego w hali Ursusa w oparciu o nadwozie ukraińskiego autobusu marki Bogdan. W kursy z pasażerami ma wyruszyć w I kwartale przyszłego roku. Pojazd będzie ładowany w zajezdni lub ze specjalnych gniazdek

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Elektryczny autobus waży 18 ton, a jego prędkość maksymalna to 70 km/h. Na pokład może zabrać 75 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Zasilanie elektrycznego silnika o mocy 170 kW zapewniają litowo-jonowe baterie wyprodukowane przez chińską firmę A123 Systems. Ładowanie odbywa się przez wtyczkę.

- Zakładany zasięg na naładowanych w pełni bateriach to 100-120 kilometrów - mówi Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Pełne ładowanie baterii ma trwać od 5 do 6 godzin. Ale możliwe jest też szybkie ładowanie na przystankach końcowych. Podczas trwającego 15-20 minut postoju pojazd będzie w stanie zmagazynować energię wystarczającą do przejechania 35 km. W tym celu konieczne będzie zamontowanie specjalnego "gniazdka” (zasilanego z sieci trolejbusowej), do którego podłączałby się autobus.

Gdzie takie gniazdko powstanie? Wszystko zależy od tego, na którą linię wysłany zostanie pojazd. Jeśli będzie to jedna z istniejących linii, wtedy szybkie ładowanie będzie się odbywać na pętli. Ale w grę wchodzi też inny wariant (nieoficjalnie wskazywany jako nieco bardziej prawdopodobny), w którym autobus elektryczny trafia na specjalną linię kursującą wokół strefy płatnego parkowania. W tym przypadku urządzenie do ładowania zainstalowane zostałoby na al. Unii Lubelskiej. Co więcej, nie jest wykluczone, że za przejazd taką linią krążącą po centrum pasażerowie nie musieliby płacić.

Pojazd zmontowało konsorcjum zawiązane specjalnie w tym celu przez Ursusa, MPK Lublin i Politechnikę Lubelską. To właśnie konsorcjum jest właścicielem autobusu. Wczoraj po jazdach testowych pojazd zaparkował przed Centrum Kultury, gdzie dziś ma gościć prezydent Ukrainy, Petro Poroszenko. I chociaż niemal wszystkie parametry pojazdu zostały wywieszone na jego drzwiach, to rzecznik Ursusa nie chce o nich rozmawiać.

- Szczegóły techniczne będziemy podawać po zakończeniu testów. Z tego względu, że jeszcze coś się może zmienić - wyjaśnia Mariusz Lewandowski, rzecznik Ursusa. Później pojazd będzie musiał przejść homologację.

- Spodziewamy się, że powinno to potrwać do dwóch miesięcy - przewiduje Fulara. - Gdy autobus uzyska homologację, wtedy odkupimy go od konsorcjum. Wtedy zacznie wozić pasażerów.

To właśnie elektryczne autobusy, oprócz trolejbusów, mają zamawiać w najbliższych latach władze Lublina. Miasto zakłada, że sukcesywnie, do 2022 r., kupi 60 autobusów elektrycznych i 50 trolejbusów. Zakupy są jednak uzależnione od zdobycia przez miasto unijnej dotacji.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Tomasz / 19 grudnia 2014 o 20:07
Bateria (elektronika i cała konstrukcja z ogniw) do tego pojazdu została wyprodukowana w Polsce. Ogniwa na których ta bateria została zbudowana są produkcji USA a nie Chiny.
Avatar
Tadek / 19 grudnia 2014 o 15:38

Baterie wyprodukowane są w Polsce, natomiast same ogniwa nie są chińskie, a amerykańskie A123!

Avatar
kierowca trola / 18 grudnia 2014 o 22:05

1. nieszczelne okno w kabinie kierowcy - między szybami jest szczelina pomimo założonej uszczelki

2. fotel kierowcy nie jest zamontowany centralnie na wprost kierownicy tylko nieznacznie przesunięty w prawo

3. sterowanie ogrzewaniem jest dwusystemowe : ręcznie poprzez włączenie przełącznikiem i automatycznie poprzez sterownik , który przy temperaturach około zera stopni zamiast włączyć ogrzewanie to potrafi włączyć klimę. Dlatego kierowcy używają ogrzewania manualnego

4. problemy z podłączaniem do sieci trakcyjnej , odbieraki prądu unoszą się do góry w sposób niekontrolowany i powodują problem z trafieniem w "daszki"

5. jazda na bateriach z zawrotną prędkością około 15 - 20 km/h , podjazd pod górkę z pasażerami to dopiero wyzwanie

6. jakość montażu i pasowania elementów pozostawiający wiele do życzenia , jak również kuchenne fronty meblowe wewnątrz pomalowane srebrzanką

7. wymiana żarówki światła mijania trwa dłużej niż w samochodzie osobowym , bo do tego jest potrzebny kanał naprawczy albo trzeba demontować cały przód pojazdu

8 prawa wycieraczka szyby przedniej ma swój zbiorniczek na płyn , a lewa - ma swój

1. nieszczelne okno w kabinie kierowcy - między szybami jest szczelina pomimo założonej uszczelki

2. fotel kierowcy nie jest zamontowany centralnie na wprost kierownicy tylko nieznacznie przesunięty w prawo

3. sterowanie ogrzewaniem jest dwusystemowe : ręcznie poprzez włączenie przełącznikiem i automatycznie poprzez sterownik , który przy temperaturach około zera stopni zamiast włączyć ogrzewanie to potrafi włączyć klimę. Dlatego kierowcy używają ogrzewania manualnego

4. problemy z podłączaniem do sieci trakcyjnej , o... rozwiń

Avatar
Marcinoo / 18 grudnia 2014 o 14:22

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo cena pojazdu będzie i tysiąc zł niższa niż konkurencji.

Zgadzam się w zupełności z tą opinią. Ponoć książeczki usterek w 2 miesięcznych Ursusach skończyły się. A Solaris ma ładne autobusy i trolejbusy więc dlaczego nikt nie pomyśli o tym?!  

Zgadzam się w zupełności z tą opinią. Ponoć książeczki usterek w 2 miesięcznych Ursusach skończyły się. A Solaris ma ładne autobusy i trolejbusy więc dlaczego nikt nie pomyśli o tym?!  

rozwiń
Avatar
gość / 18 grudnia 2014 o 14:16

100 km?! Śmiech na sali. Może jednak trzeb było się zastanowić nad Solarisem? 

Avatar
Gość / 18 grudnia 2014 o 13:16

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo cena pojazdu będzie i tysiąc zł niższa niż konkurencji.

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo... rozwiń

Avatar
Olo / 18 grudnia 2014 o 12:01

wydaje się, że to jeszcze nie jest ten poziom technologii, by można to było powszechnie stosować.

Ładowanie akumulatorów przez 5-6 godzin to stanowczo za długo. Poza tym nikt nie przedstawia

strony ekonomicznej tego projektu, czyli kosztów eksploatacji takiego autobusu w stosunku

do tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikami diesla. U nas EE jest bardzo droga,

a będzie jeszcze gorzej gdy wejdą w życie te bzdury klimatyczne narzucone przez Brukselę.

Na pewno kierunek jest dobry, bo ciche, nietrujące pojazdy komunikacji miejskiej, w przyszłości

i inne pojazdy to rozwiązanie do którego powinniśmy dążyć. :) 

Tak na marginesie, to czy my musimy kupować akumulatory w Chinach ?

Czy to jest tak "trudna" produkcja, że nie można jej wdrożyć nad Wisłą i dać pracę

dla iluś tam pracowników ? Czy może otoczenie makroekonomiczne tak zbudowano,

żeby nic nie opłacało się w Polsce robić.

wydaje się, że to jeszcze nie jest ten poziom technologii, by można to było powszechnie stosować.

Ładowanie akumulatorów przez 5-6 godzin to stanowczo za długo. Poza tym nikt nie przedstawia

strony ekonomicznej tego projektu, czyli kosztów eksploatacji takiego autobusu w stosunku

do tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikami diesla. U nas EE jest bardzo droga,

a będzie jeszcze gorzej gdy wejdą w życie te bzdury klimatyczne narzucone przez Brukselę.

Na pewno kierunek jest dobry, bo ciche, nietrujące poja... rozwiń

Avatar
ja / 18 grudnia 2014 o 10:16

przepraszam, co w tym malowaniu ci nie pasuje? dla mnie bardzo fajnie to wygląda

Avatar
llubellak@op.pl / 18 grudnia 2014 o 08:50

Ale wieśniackie malowanie... PAnie Fulara a ile pan płacisz kierowcom za godzinę którzy będą siedzieć na końcowych po 15 min, aby się to ruskie badziewie naładowało ?? Jak masz pan rozkłady które na dojazdach maja po 20 km !! To ten zasięg ok. 100 km to śmiech na sali. Ale co tam, pan jesteś prezes...

a tobie co tak z rana na krytykę się zebrało? znowu coś poszło nie tak w domu?  daj chłopie spokój, czego jęczysz jak stara baba! trzeba trzymać kciuki aby się udało, bo to oznacza rozwój Ursusa w Lublinie, to oznacza nowe miejsca pracy. trzeba wspierać swoich! a ty już od rana jęczysz że kolory nie takie. ciebie ktoś krytykuje za smętny wyraz twarzy?

a tobie co tak z rana na krytykę się zebrało? znowu coś poszło nie tak w domu?  daj chłopie spokój, czego jęczysz jak stara baba! trzeba trzymać kciuki aby się udało, bo to oznacza rozwój Ursusa w Lublinie, to oznacza nowe miejsca pracy. trzeba wspierać swoich! a ty już od rana jęczysz że kolory nie takie. ciebie ktoś krytykuje za smętny wyraz twarzy?

rozwiń
Avatar
Franek / 18 grudnia 2014 o 08:37

Co już ci polaczku nie pasuje?

Avatar
Tomasz / 19 grudnia 2014 o 20:07
Bateria (elektronika i cała konstrukcja z ogniw) do tego pojazdu została wyprodukowana w Polsce. Ogniwa na których ta bateria została zbudowana są produkcji USA a nie Chiny.
Avatar
Tadek / 19 grudnia 2014 o 15:38

Baterie wyprodukowane są w Polsce, natomiast same ogniwa nie są chińskie, a amerykańskie A123!

Avatar
kierowca trola / 18 grudnia 2014 o 22:05

1. nieszczelne okno w kabinie kierowcy - między szybami jest szczelina pomimo założonej uszczelki

2. fotel kierowcy nie jest zamontowany centralnie na wprost kierownicy tylko nieznacznie przesunięty w prawo

3. sterowanie ogrzewaniem jest dwusystemowe : ręcznie poprzez włączenie przełącznikiem i automatycznie poprzez sterownik , który przy temperaturach około zera stopni zamiast włączyć ogrzewanie to potrafi włączyć klimę. Dlatego kierowcy używają ogrzewania manualnego

4. problemy z podłączaniem do sieci trakcyjnej , odbieraki prądu unoszą się do góry w sposób niekontrolowany i powodują problem z trafieniem w "daszki"

5. jazda na bateriach z zawrotną prędkością około 15 - 20 km/h , podjazd pod górkę z pasażerami to dopiero wyzwanie

6. jakość montażu i pasowania elementów pozostawiający wiele do życzenia , jak również kuchenne fronty meblowe wewnątrz pomalowane srebrzanką

7. wymiana żarówki światła mijania trwa dłużej niż w samochodzie osobowym , bo do tego jest potrzebny kanał naprawczy albo trzeba demontować cały przód pojazdu

8 prawa wycieraczka szyby przedniej ma swój zbiorniczek na płyn , a lewa - ma swój

1. nieszczelne okno w kabinie kierowcy - między szybami jest szczelina pomimo założonej uszczelki

2. fotel kierowcy nie jest zamontowany centralnie na wprost kierownicy tylko nieznacznie przesunięty w prawo

3. sterowanie ogrzewaniem jest dwusystemowe : ręcznie poprzez włączenie przełącznikiem i automatycznie poprzez sterownik , który przy temperaturach około zera stopni zamiast włączyć ogrzewanie to potrafi włączyć klimę. Dlatego kierowcy używają ogrzewania manualnego

4. problemy z podłączaniem do sieci trakcyjnej , o... rozwiń

Avatar
Marcinoo / 18 grudnia 2014 o 14:22

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo cena pojazdu będzie i tysiąc zł niższa niż konkurencji.

Zgadzam się w zupełności z tą opinią. Ponoć książeczki usterek w 2 miesięcznych Ursusach skończyły się. A Solaris ma ładne autobusy i trolejbusy więc dlaczego nikt nie pomyśli o tym?!  

Zgadzam się w zupełności z tą opinią. Ponoć książeczki usterek w 2 miesięcznych Ursusach skończyły się. A Solaris ma ładne autobusy i trolejbusy więc dlaczego nikt nie pomyśli o tym?!  

rozwiń
Avatar
gość / 18 grudnia 2014 o 14:16

100 km?! Śmiech na sali. Może jednak trzeb było się zastanowić nad Solarisem? 

Avatar
Gość / 18 grudnia 2014 o 13:16

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo cena pojazdu będzie i tysiąc zł niższa niż konkurencji.

Jeśli będą tak dopracowane jak trolejbusy tego producenta to życzę powodzenia. Kierowca marznie a pasażerowie się gotują, odpadają elementy wykończenia wnętrza w kabinie, odwieczne problemy z elektroniką i napędem. Ursus nie robi nic żeby naprawić usterki i niedociągnięcia pierwszych egzemplarzy tylko powiela te buble w kolejnych pojazdach dostarczanych do MPK. Wszystko oczywiście odbija się na kierowcach i głośno się o tym nie mówi. W najbliższym czasie zapewne zostanie rozpisany "koleżeński" przetarg ustawiony pod Ursusa. Firma wygra bo... rozwiń

Avatar
Olo / 18 grudnia 2014 o 12:01

wydaje się, że to jeszcze nie jest ten poziom technologii, by można to było powszechnie stosować.

Ładowanie akumulatorów przez 5-6 godzin to stanowczo za długo. Poza tym nikt nie przedstawia

strony ekonomicznej tego projektu, czyli kosztów eksploatacji takiego autobusu w stosunku

do tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikami diesla. U nas EE jest bardzo droga,

a będzie jeszcze gorzej gdy wejdą w życie te bzdury klimatyczne narzucone przez Brukselę.

Na pewno kierunek jest dobry, bo ciche, nietrujące pojazdy komunikacji miejskiej, w przyszłości

i inne pojazdy to rozwiązanie do którego powinniśmy dążyć. :) 

Tak na marginesie, to czy my musimy kupować akumulatory w Chinach ?

Czy to jest tak "trudna" produkcja, że nie można jej wdrożyć nad Wisłą i dać pracę

dla iluś tam pracowników ? Czy może otoczenie makroekonomiczne tak zbudowano,

żeby nic nie opłacało się w Polsce robić.

wydaje się, że to jeszcze nie jest ten poziom technologii, by można to było powszechnie stosować.

Ładowanie akumulatorów przez 5-6 godzin to stanowczo za długo. Poza tym nikt nie przedstawia

strony ekonomicznej tego projektu, czyli kosztów eksploatacji takiego autobusu w stosunku

do tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikami diesla. U nas EE jest bardzo droga,

a będzie jeszcze gorzej gdy wejdą w życie te bzdury klimatyczne narzucone przez Brukselę.

Na pewno kierunek jest dobry, bo ciche, nietrujące poja... rozwiń

Avatar
ja / 18 grudnia 2014 o 10:16

przepraszam, co w tym malowaniu ci nie pasuje? dla mnie bardzo fajnie to wygląda

Avatar
llubellak@op.pl / 18 grudnia 2014 o 08:50

Ale wieśniackie malowanie... PAnie Fulara a ile pan płacisz kierowcom za godzinę którzy będą siedzieć na końcowych po 15 min, aby się to ruskie badziewie naładowało ?? Jak masz pan rozkłady które na dojazdach maja po 20 km !! To ten zasięg ok. 100 km to śmiech na sali. Ale co tam, pan jesteś prezes...

a tobie co tak z rana na krytykę się zebrało? znowu coś poszło nie tak w domu?  daj chłopie spokój, czego jęczysz jak stara baba! trzeba trzymać kciuki aby się udało, bo to oznacza rozwój Ursusa w Lublinie, to oznacza nowe miejsca pracy. trzeba wspierać swoich! a ty już od rana jęczysz że kolory nie takie. ciebie ktoś krytykuje za smętny wyraz twarzy?

a tobie co tak z rana na krytykę się zebrało? znowu coś poszło nie tak w domu?  daj chłopie spokój, czego jęczysz jak stara baba! trzeba trzymać kciuki aby się udało, bo to oznacza rozwój Ursusa w Lublinie, to oznacza nowe miejsca pracy. trzeba wspierać swoich! a ty już od rana jęczysz że kolory nie takie. ciebie ktoś krytykuje za smętny wyraz twarzy?

rozwiń
Avatar
Franek / 18 grudnia 2014 o 08:37

Co już ci polaczku nie pasuje?

Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi 0 0

ROZMOWA Z Grzegorzem Bronowickim, byłym reprezentantem Polski

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce 0 0

Lubelska klasa okręgowa Ponad 200 kibiców oglądało w Drzewcach pierwszy mecz barażowy. W starciu dwóch wicemistrzów klasy A lepszy okazał się LKS Stróża

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej 0 1

Zmiany w lubelskich parafiach ogłosił w środę metropolita lubelski abp. Stanisław Budzik

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko"
film

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko" 0 1

– Artur powiedział mi, że się zakochał. Chciał ułożyć sobie z nią życie – opowiadał w środę przed sądem krewny Artura S. 47-latek odpowiada przed sądem za uduszenie swojej dziewczyny. Przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami ukrytymi w wersalce

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu!

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu! 0 4

Unieważniony został zakaz wprowadzania psów do Ogrodu Saskiego. Taki wyrok wydał w środę Naczelny Sąd Administracyjny. Uznał, że radni nie mieli prawa zabronić spacerów z psem po zabytkowym parku. To koniec czteroletniego sporu między władzami Lublina a dwoma mieszkańcami miasta

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia]
galeria

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia] 0 0

Na Wydziale Artystycznym UMCS rozpoczęły się prace przy nowym filmie promocyjnym uczelni. Do zdjęć potrzeba kilkudziesięciu statystów

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo 0 0

MUNDIAL 2018 Urugwaj pokonał 1:0 Arabię Saudyjską i obok Rosji wywalczył awans do 1/8 finału. O tym która z drużyn zajmie pierwsze miejsce w grupie A zadecyduje bezpośredni mecz pomiędzy gospodarzami, a zespołem z Ameryki Południowej

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina
galeria

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina 4 8

Na sprzedaż trafił miejski autobus rozbity w kwietniu w głośnym wypadku na ul. Narutowicza. Jelcz nie nadaje się do jazdy, ma zatrzymany dowód rejestracyjny, ale spółka liczy na to, że znajdzie kupca. Pojazd ma 1,3 mln km przebiegu.

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy 58 13

Do nietypowej interwencji policji doszło w powiecie łukowskim, gdzie policjant z nieoznakowanego radiowozu, zatrzymał inny nieoznakowany radiowóz

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach?

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach? 5 0

W środę umowy z lubelskim klubem podpisało dwóch kolejnych młodych zawodników. To Jakub Buczek i Rafał Dobrzyński, którzy w rundzie wiosennej debiutowali w III lidze. Wiadomo już także, że do ekipy żółto-biało-niebieskich po wypożyczeniu wraca Michał Paluch

Kanada zalegalizowała marihuanę

Kanada zalegalizowała marihuanę 0 1

Kanadyjski parlament zalegalizował rekreacyjne używanie marihuany. Obywatele Kanady będą mogli posadzić sobie w domu do czterech krzaczków

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym
22 czerwca 2018, 21:15

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym 0 0

Restauracja Stara Łaźnia w Kazimierzu Dolnym (ul. Senatorska 21) zaprasza na kolejną odsłonę kina plenerowego. W piątek, 22 czerwca ok. godz. 21.15 zobaczymy film Uwikłanie, z kolei dzień później o tej samej porze kultowe Kochaj albo rzuć.

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu 0 0

Resort cyfryzacji zachęca do załatwiania spraw urzędowych online. To pomoże m.in. zaoszczędzić czas przed wyjazdem na urlop. 

MUNDIAL 2018. Portugalia – Maroko 1:0. Ronaldo zrobił różnicę

MUNDIAL 2018. Portugalia – Maroko 1:0. Ronaldo zrobił różnicę 1 0

MUNDIAL 2018 W meczu o wszystko zespół z Afryki przegrał z Portugalią 0:1 po golu niezawodnego Cristiano Ronaldo. Lwy Atlasu miały więcej sytuacji od rywali, ale byli nieskuteczni i po trzech meczach grupowych zawodnicy Herve Renarda wrócą do domów

Urodziny Teatru Osterwy. Można rezerwować miejsca
23 czerwca 2018, 10:00

Urodziny Teatru Osterwy. Można rezerwować miejsca 0 0

Teatr dramatyczny zaprasza w sobotę do wspólnego świętowania 133. rocznicy urodzin swojego patrona, Juliusza Osterwy. Trwa rezerwacja miejsc i dystrybucja wejściówek.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.