sobota, 18 listopada 2017 r.

Lublin

Elektryczny Elvic z Lublina na Shell Eco Marathon w Londynie. Przejechał 166 km

Dodano: 5 lipca 2016, 09:17
Autor: toma

Ekipa Elvic Team podczas kontroli technicznej, Fot. Jakub Krzysiak/Studencka Agencja Fotograficzna PL
Ekipa Elvic Team podczas kontroli technicznej, Fot. Jakub Krzysiak/Studencka Agencja Fotograficzna PL

Ekipa Elvic Team z Politechniki Lubelskiej była jedną z siedmiu polskich załóg startujących w tegorocznej edycji Shell Eco Marathon, który od czwartku do niedzieli odbywał się w Olimpijskim Parku im. Królowej Elżbiety w Londynie. Nasi konstruktorzy zajęli 27. miejsce w kategorii prototypów napędzanych baterią elektryczną.

Konkurs przeznaczony jest dla zespołów inżynierskich mających za zadanie skonstruować pojazd, który pokona jak najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kilowatogodziny.

Politechnika Lubelska bierze w nim udział od 2010 roku. W tym roku ekipie Elvic udało się ostatecznie zająć 27. miejsce w stawce 30 sklasyfikowanych zespołów, przed załogami z Holandii, Francji i Węgier. Ale trzeba zaznaczyć, że sporym sukcesem było już samo zakwalifikowanie się do konkursu głównego, bo na etapie kontroli technicznych odpadło aż 20 drużyn. Pojazd z lubelskiej uczelni na jednej kilowatogodzinie pokonał 166 km. Zwycięzcom z hiszpańskiej ekipy Eco-Dimoni udało się przejechać 747 km.

– Na pewno mieliśmy większe ambicje, ale sporym zaskoczeniem okazał się tor. Wyglądał trochę inaczej niż w opisie, a my szykowaliśmy się na ostre hamowania, mieliśmy sztywno połączony napęd silnika z tylnym kołem. Okazało się, że prawie wcale nie trzeba było hamować, to nas trochę zgubiło, jeśli chodzi o pobór energii – mówi dr inż. Piotr Filipek, opiekun Elvic Team. – Zamierzamy popracować nad naszym pojazdem i stworzyć układ, który umożliwiałby jazdę na wolnym biegu, tak jak to działa w rowerze. Potrzebujemy na to około miesiąca.

Na przełomie sierpnia i września członkowie Elvic Team wybierają się na podobne zawody z udziałem polskich drużyn do Łodzi.

WIDEO

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (5 lipca 2016 o 15:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
::Jakim głąbem trzeba być żeby nie użyć napędu z kasetą albo wolno-biegiem... :: Jakim trzeba być głąbem żeby nie potrafić czytać ze zrozumieniem i nie zrozumieć dlaczego nie wykorzystano wolnobiegu;d
Rozwiń
Gość
Gość (5 lipca 2016 o 13:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"166 km, gdy najlepsi 747km/h?! Ja piierdole, z czym kórwa do ludzi?" Gdybyś umiał/a czytać tak dobrze jak hejtować to tam pisze 166km/kWh a to drobna różnica, ale cóż może o tym wiedzieć ktoś, kto nawet zapewne nie wie, co to jest :)
Rozwiń
Gość
Gość (5 lipca 2016 o 13:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jakim głąbem trzeba być żeby nie użyć napędu z kasetą albo wolno-biegiem...
Rozwiń
Gość
Gość (5 lipca 2016 o 13:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
166 km, gdy najlepsi 747km/h?! Ja piierdole, z czym kórwa do ludzi?
Rozwiń
Gość
Gość (5 lipca 2016 o 12:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
koncerny paliwowe trzymają rękę na pulsie bo pilnują takich przedsięwzięć. Gdy pojawia się pomysł natychmiast sponsorują go by mieć nad nim kontrolę. Potem chowają dokumentację wraz z całym pomysłem do szuflady i tak kończy się sen o rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!