poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Inspirująca herbatka dla turystów, czyli nowy pomysł na promocję Lublina

Autor: Dominik Smaga

Zaledwie trzy restauracje, po dwa puby, hotele i kawiarnie, jedna korporacja radio-taxi i jeden klub muzyczny znalazły się na liście miejsc polecanych turystom przez Ratusz. W zamian lokale te będą zobowiązane do serwowania klientom herbaty w promocyjnym kubku miasta.

Ratusz ma promować wybrane lokale w Internecie i oficjalnych folderach. Przed każdym z nich umieści też szyldy "Miasto poleca”. Czego chce w zamian?

Lokale muszą m.in. serwować ziołowo-owocową herbatę, tzw. inspirującą w cenie 7,5 zł. Ma być podawana w kubku z logo miasta. Poza tym, w lokalach mają stać stojaki z miejskimi ulotkami. – Będziemy też mówić klientom, co warto zobaczyć w Lublinie – mówi Paweł Żądło, szef klubu Koyot.

O tym, co warto zobaczyć w mieście będą też mówić kierowcy Taxi Echo.
Komisja na listę wpisała 10 spośród 227 lokali. Pod uwagę brała wystrój, muzykę, "elementy wielokulturowości”, liczbę toalet oraz to, czy można płacić kartą i czy personel zna języki obce. Pozytywną selekcję przeszły restauracje Magia, Atrium i Mandragora, puby Gramoffon i Czarny Tulipan oraz kawiarnie Akwarela i Vanilla Cafe. I tylko jeden klub muzyczny.

Czy tak krótka lista przekona turystów, że Lublin jest miastem, które warto poznać i które ma coś do zaoferowania? – Jeśli wybralibyśmy kilkadziesiąt lokali to projekt straciłby sens – twierdzi Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta.

Ratusz poleca też turystom hotele Lublinianka i Vanilla. – To miejsca, które są zgodne z wizerunkiem miasta, który promujemy na zewnątrz – wyjaśnia Krawczyk.
Przypomnijmy: gdy Ratusz tworzył strategię promocji orzekł, że Lublin ma się kojarzyć z żonatym 30-latkiem, czytającym Hłaskę.

Przez dwa lata na listę nie trafi nikt inny, chyba że jakiś lokal, oględnie mówiąc, zejdzie na psy. Wtedy jego miejsce zajmie ktoś z liczącej 10 pozycji listy rezerwowej.

Przygotowanie akcji kosztowało 3,6 tys. zł plus 5 tys. zł na szkolenia dla personelu lokali. Herbatę w saszetkach, których wzór określi Ratusz, będą musieli kupić sami restauratorzy.
Czytaj więcej o:
NORMALNY
gosia
LUBELAK
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

NORMALNY
NORMALNY (10 października 2009 o 13:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy ktoś zwraca uwagę na posty w tej gazecie??? JEST TU JAKIŚ MODERATOR ???!!!
Rozwiń
gosia
gosia (10 października 2009 o 10:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
LUBELAK napisał:
PRZYGOTOWANIE TEJ PROMOCJI KOSZTOWAŁO PRAWIE 10000. TYLE ZAROBIŁA FIRMA. TAK PRZYNAJMNIEJ NAPISALI W GAZECIE INTERNETOWEJ. KTOS TU MIJA SIĘ Z PRAWDĄ?


Moim skromnym zdaniem Lublin powinien byc promowany tak jak promuje sie Brazylia [link usunięty - naruszenie regulaminu - mod.]
Rozwiń
LUBELAK
LUBELAK (10 października 2009 o 10:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PRZYGOTOWANIE TEJ PROMOCJI KOSZTOWAŁO PRAWIE 10000. TYLE ZAROBIŁA FIRMA. TAK PRZYNAJMNIEJ NAPISALI W GAZECIE INTERNETOWEJ. KTOS TU MIJA SIĘ Z PRAWDĄ?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!