niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Jak ma działać Strefa Płatnego Parkowania? 90 pomysłów mieszkańców

Dodano: 12 czerwca 2015, 12:25
Autor: Dominik Smaga

Prawie 90 pomysłów na działanie Strefy Płatnego Parkowania dostał Ratusz od mieszkańców w trakcie publicznych konsultacji. Są tu nawet takie sugestie, by włączyć do strefy miasteczko akademickie i ograniczyć liczbę abonamentów „M” do... jednego na rodzinę

W zakończonych już konsultacjach mieszkańcy mogli oceniać dwa warianty powiększenia Strefy Płatnego Parkowania przygotowane przez miejskich urzędników.

Pierwsza propozycja

Zakłada przyłączenie do strefy ul. Wschodniej, Środkowej, Gminnej, Granicznej i Górnej. A także podwyżkę cen biletów: za pierwszą godzinę z 2 na 3 zł, za drugą godzinę z 2,40 na 3,60 zł, za trzecią opłata miałaby wzrosnąć z 2,80 zł na 4,30 zł, a za każdą kolejną już nie 2 zł, ale 3 zł. Bilet 24-godzinny zdrożałby z 15 na 20 zł, abonament miesięczny ze 150 na 200 zł, półroczny z 750 na 900, a roczny z 1000 zł na 1300 zł.

Druga propozycja

Przewiduje dwie strefy: droższą centralną i otaczającą ją tańszą śródmiejską. Droższa miałaby te same granice, co obecna. Ceny? Takie same jak w pierwszym wariancie. Natomiast te same stawki co dziś byłyby w strefie sródmiejskiej z granicą biegnącą przez al. Solidarności, Lubomelską, Czechowską, Leszczyńskiego, al. Długosza, Łopacińskiego, Radziszewskiego, ul. Akademicką, Raabego, Obrońców Pokoju, Lipowa, al. Piłsudskiego, rzeka Bystrzyca, al. Unii Lubelskiej.

Co na to mieszkańcy?

Miasto otrzymało 87 opinii. Są w nich skrajne propozycje. Niektórzy zwolennicy poszerzania strefy proponują, by jej północną granicę przesunąć do ul. Biernackiego, wschodnią na ul. Sowińskiego, a południową poprowadzić wzdłuż ul. Głębokiej. Padła również sugestia, aby do Strefy Płatnego Parkowania włączyć jak największą część miasteczka akademickiego.

Równie radykalna propozycja dotyczyła ograniczenia liczby abonamentów „M” przyznawanych osobom mieszkającym w strefie. Chodzi o to, by jeden abonament przypadał nie na jednego zmotoryzowanego mieszkańca, ale na jedną zmotoryzowaną rodzinę mieszkającą pod danym adresem. W przeciwną stronę zmierza propozycja Zarządu Dzielnicy Śródmieście, by abonament dla mieszkańców staniał o połowę, albo był całkowicie darmowy dla osób na stałe zameldowanych na terenie strefy.

Poszerzanie strefy nie podoba się zdecydowanie dzielnicowym radnym z Czechowa, ani tym z Wieniawy. Ci drudzy obawiają się parkingowej samowolki, która ich zdaniem może zapanować na ul. Weteranów, Langiewicza i Czwartaków tak, jak zapanowała tuż za granicą obecnej strefy na Środkowej czy Granicznej.

Z kolei piesi aktywiści podpowiadają m.in. to, by pieniądze z opłat przeznaczyć na stawianie barier uniemożliwiających nielegalne parkowanie na chodnikach. A także to, żeby miejsca parkingowe wyznaczać nie prostopadle do jezdni, ale równolegle, przez co miejsc byłoby mniej.

Co będzie dalej?

Wczoraj Ratusz zapowiedział, że przez wakacje przeanalizuje zgłoszone propozycje tak, by jesienią przedstawić Radzie Miasta projekt zmian. Taka uchwała pozwoli urzędnikom ogłosić przetarg na operatora strefy, który na nowych zasadach zarządzałby nią od 1 lipca przyszłego roku.

Gość
ziomal z zachodniej polski
Gość
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 czerwca 2015 o 12:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
brawo za "profesjonalne" podejscie do tematu! w internecie dostepna jest uchwala ws. spp i wg niej juz teraz abonament roczny kosztuje 1300.... wystarczy zerknac zanim sie artykul napisze
Rozwiń
ziomal z zachodniej polski
ziomal z zachodniej polski (12 czerwca 2015 o 20:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Panowie tylko poszerzenie strefy pozwoli lepiej postawić auto w centrum .wówczas taniej a więcej aut pozostaje w śrudmieściu

Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2015 o 16:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
zgodnie z interpretacją ministerstwa spraw wewnętrznych lub też orzeczeniem naczelnego sądu administracyjnego, jako płatne miejsca parkingowe nie mogę być traktowane miejsce, które nie są wyraźnie wydzielone, np. miejsca na chodnikach, warto na to zwrócić uwagę. Zgodnie z interpretacją miejsca na chodnikach nie mogą być płatne. Stosujmy sie do prawa, a potem poszerzajmy strefę ;]
Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2015 o 16:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Strefa płatnego parkowania to bardzo dobry pomysł. Być może warto rozważyć następujące założenia: 1. zdecydowanie poszerzenie rozmiarów strefy ( w szczególności włączając Miasteczko Akademickie i okolice WSZYSTKICH uczelni), przy jednoczesnym obniżeniu opłat. 2. wzorem innych aglomeracji, wprowadzenie obowiązku wskazania podczas wykupowania biletu numeru rej pojazdu.
Rozwiń
ziuta200
ziuta200 (12 czerwca 2015 o 15:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pracuję w centrum. Mieszkam poza Lublinem (15 km). Codziennie muszę dojechać na 9 do pracy, a wcześniej zawożę dziecko do przedszkola - na Bronowice. Jak ja mam to zrobić zbiorkomem? albo rowerem miejskim? albo nawet własnym?
I tak będę tam parkował - bo muszę. Bo takie mam realia. Po co utrudniać mi życie i zmuszać mnie do wydatków? W centrum pracuje wielu ludzi takich jak ja. Nie wszyscy są wielkomiejskimi singlami. Zbiorkom jest fajny, rower też jest fajny. Tylko, czy ktoś z szanownych przeciwników samochodów w centrum, wiózł kiedyś autobusem dwoje dzieci do lekarza? Ja miałem tą nieprzyjemność - i wierzcie mi, zawsze wybiorę samochód.
 
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!