poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Jak ma się rozwijać miejska komunikacja w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 grudnia 2009, 20:43
Autor: Dominik Smaga

123 nowe trolejbusy, które dojadą na Czechów, Kalinowszczyznę i Felin. Do tego 100 nowych autobusów i wiaty przystankowe z toaletami z bieżącą wodą. Taki plan rozwoju komunikacji miejskiej przygotował prezydent.

Dokument ma być w czwartek uchwalony przez Radę Miasta. Prezydent na nowo określa w nim, jak i kiedy zmieniać ma się komunikacja. Największa rewolucja czeka sieć trolejbusową.

W 2011 r. trolejbusy mają dotrzeć na Felin i do nowych osiedli przy Szymonowica. Rok później przejadą przez al. Unii Lubelskiej, Podzamcze i Unicką do istniejącej trakcji na Obywatelskiej, a dalej przez Chodźki, Czapskiego i Szeligowskiego do ul. Choiny. A także przez Mełgiewską, Grygowej, Lwowską i Andersa, Młyńską i przedłużoną Muzyczną oraz przez Wileńską i Głęboką równolegle do istniejącej, jednokierunkowej linii.

Na 2013 r. planowana jest trakcja nad ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej wraz z przebudową ronda u zbiegu tych ulic, a także na ul. Krochmalnej i Nadbystrzyckiej. W 2014 r. trolejbusy wjadą na niedostępne dotąd dla nich odcinki ul. Filaretów i Zana oraz na Zemborzyckiej i Diamentowej.

Do 2015 r. gotowa ma być nowa zajezdnia trolejbusowa przy Grygowej, w tym samym czasie powstać ma też plac postojowy przy ul. Krochmalnej. MPK ma też remontować istniejące linie. Na początek tę nad Łęczyńską.

Miasto ma kupić 70 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 20 z dodatkowym napędem pozwalającym na jazdę mimo awarii trakcji i tam, gdzie nie ma jej wcale. Na liście zakupów jest też 100 autobusów.

Wcześniejsze plany mówiły, że będą napędzane gazem, ale Ratusz z tego zrezygnował, bo trzeba by przebudować zajezdnię, a niektóre wiadukty – jak na Kunickiego – są za niskie dla wozów z butlami na dachu.

Dodatkowo, 53 trolejbusy zakupi MPK. Wszystkie będą niskopodłogowe. – Na przełomie stycznia i lutego ogłoszę przetarg na 15 takich wozów – zapowiedział już prezes MPK Czesław Rydecki.

Za trzy lata na 210 autobusów aż 150 ma być niskopodłogowych, a wśród trolejbusów 50 na 95. Dwa lata później wszystkie wozy mają być przyjazne inwalidom. W planach jest też budowa inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Urządzenia sterujące pracą świateł mogłyby zwiększyć przepustowość dróg o 20 proc.

Cały projekt kosztować ma miasto blisko 520 mln zł, z czego większość wyłożyć ma Unia Europejska.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
Gość
Gość
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 grudnia 2009 o 19:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a co z trolejbusami montowanymi w lubelskim mpk? tymi "białoruskimi"? miały być na mikołajki...
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2009 o 18:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
MOŻE TE TOALETY ? TO RAZEM Z BIDETAMI -HEHE: )
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2009 o 18:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2009 o 18:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
prawda
Rozwiń
anna
anna (15 grudnia 2009 o 18:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
DLACZEGO OSOBY BEZROBOTNE MUSZĄ PŁACIĆ ZA PRZEJAZDY MPK , KIEDY TO SIĘ WRESZCIE ZMIENI ? JAK TAK MOŻNA ,T O ZGROZA !!!!! !!!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!