poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Jak rozmawiać z pacjentem? Szkolenia dla ratowników i pielęgniarek

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 lutego 2015, 08:30
Autor: (kp)

Ratownicy medyczni i pielęgniarki z lubelskiego pogotowia ratunkowego będą mogli podnieść swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Pogotowie dostanie na szkolenia od Urzędu Marszałkowskiego ponad 30 tysięcy złotych.

- Co roku organizujemy takie szkolenia, bo trzeba inwestować w pracowników. Poza tym takie zadania stawia przed nami resort zdrowia. Kładziemy nacisk na komunikację interpersonalną, bo w pracy w pogotowiu jest to bardzo istotne - mówi Zdzisław Kulesza, dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Lublinie.

- Obserwujemy, że jest nadal problem z rzeczową komunikacją. Często zdarza się, że zarówno pracownik pogotowia, jak i pacjent reagują zbyt impulsywnie. Co roku program szkoleń jest inny, zatwierdza go wojewoda. Po takiej akceptacji możemy wystąpić o dofinansowanie. Część szkoleń finansujemy też ze środków własnych.

W tym roku uczestnicy szkoleń będą mogli się m.in. dowiedzieć, jak komunikować się z trudnym pacjentem i jak rozwiązywać konflikty. - Dofinansowanie obejmie dwa moduły szkoleń dla 150 i 18 osób - informuje Beata Górka, rzecznik marszałka województwa.

Przypomnijmy, że w pierwszy weekend grudnia dyspozytorzy odmówili wysłania karetki do mężczyzny z podlubelskich Piotrowic. Tłumaczyli decyzję tym, że mężczyzna wcześniej pił alkohol. Pogotowie zostało wysłane na miejsce dopiero po kilkunastu godzinach i po kilku telefonach z prośbą o pomoc. Okazało się, że 66-latek miał rozległego krwiaka mózgu. Po kilku dniach zmarł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: zdrowie
Kaska
LLL
anka
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Kaska
Kaska (12 lutego 2015 o 06:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Społeczeństwo też należałoby edukować do czego wzywać karetkę lub z czym na SOR. Wyjaśnić że nie personel pogotowia czy soru jest winien ich chorób ani tego że ich lekarze POZów mają ich w d....
Rozwiń
LLL
LLL (11 lutego 2015 o 17:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A dla lekarzy kiedy takie szkolenia?

Moim zdaniem, co do odmowy dyspozytorki, to nie tylko kwestia umiejętności, ale też i wiedzy. Widać nie każdy się nadaje na to stanowisko.

Rozwiń
anka
anka (11 lutego 2015 o 10:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Brak odrobiny empatii, rozsądku i zwykłej kultury, więc chyba od tej zacznijcie szkolenia.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!