poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Jakimi autobusami wożą nas po Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 17 maja 2013, 17:32
Autor: Dominik Smaga

 (Wojciech Nieśpiałowski/ Archiwum)
(Wojciech Nieśpiałowski/ Archiwum)

W czerwcu odbędą się kolejne kontrole pojazdów komunikacji miejskiej. Od początku roku dowody rejestracyjne odbierano już 12 autobusom, głównie prywatnych przewoźników.

Kontrole zostaną wysłane po mailu, który trafił nie tylko do Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, ale również do naszej redakcji. Jego nadawca, przedstawiający się jako były kierowca, zwraca uwagę na niewłaściwe szyby zamontowane w autobusach należących do prywatnych przewoźników kursujących po Lublinie na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego.

– W autobusach powinny być zamontowane szyby ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu. Tylko takie dają gwarancję bezpieczeństwa pasażerom – mówi Mariusz Szabała, zastępca szefa WITD w Lublinie.

To, że w części autobusów zamontowane są szyby bez wymaganych oznaczeń wyszło na jaw podczas niedawnych kontroli. Od początku roku inspekcja już 12 razy zatrzymywała dowody rejestracyjne kursującym po Lublinie autobusom.

W przypadku firmy Meteor dowody zatrzymywano siedmiu pojazdom na siedem skontrolowanych. Lepiej było w przypadku firmy Irex, gdzie na sześć autobusów poddanych kontroli dowody rejestracyjne straciły dwa. Zastrzeżeń nie było do autobusów firmy Motyl (wchodzącej w skład Autobusowego Konsorcjum Lubelskiego), a w przypadku MPK inspekcja zabrała dowody 3 spośród 49 pojazdów.

– Przewoźnicy mieli problemy nie tylko z szybami, ale też z ogumieniem i wyciekami płynów eksploatacyjnych – zaznacza Szabała. Zapowiada, że już niebawem pojazdy będą prześwietlane po raz kolejny. – Z początkiem czerwca ponownie będziemy prowadzić kontrole miejskich autobusów w Lublinie.

Zarząd Transportu Miejskiego, który płaci za kursy, tłumaczy, że nie jest w stanie tak szczegółowo badać pojazdów. Dzień po marcowej kontroli prowadzonej przez inspekcję urzędnicy ZTM sprawdzali za to, jakie autobusy przewoźnicy wysłali w trasy. Na jednej linii zamiast przegubowca jechał krótki autobus. – Naliczyliśmy przewoźnikowi 3 tys. zł kary – mówi Justyna Góźdź, rzecznik ZTM.

Umowy zawarte przez ZTM z przewoźnikami kończą się w przyszłym roku. Urzędnicy muszą teraz określić listę wymagań, które zostaną postawione w nowym przetargu na wykonywanie kursów. Wiadomo, że poprzeczka ma być postawiona wyżej. – Ale będzie się to też wiązać z wyższymi stawkami za tzw. wozokilometr – przyznaje Grzegorz Malec, dyrektor ZTM. Wymogi mają być ustalone już niebawem.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
krzysiek
xyz
AM
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

krzysiek
krzysiek (18 maja 2013 o 12:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
konfidentom chętnie własnoręcznie odstrzeliłbym łeb... rzygac mi się chce na te postaw roszczeniowe tych pseudospołeczniaków. Najpierw zobaczcie jakie są koszty prowadzenia takich firm. Donosicielstwo jest jak zaraza której należałoby łapy poutrącać... Jakie to społeczeństwo się delikatne nagle zrobiło, szybka w autobusiku zagraża bezpieczeństwu, tyle dziesiątek lat wszystko grało jeździło się gorszymi rzęchami a teraz nagle certyfikatów się zachciało chamstwu... Całe obejścia na przystankach usrane nedopałkami co już oczywiście nie przeszkadza chamom, bluzgający w autobusie cham w dresie czy gówniarz odpalający na cąły regulator swoje przeboje z komórki też nie wadzi, co drugi bezmózg boi sie zwrócić uwagę takiemu chamowi w autobusie a stac go jedynie na donosicielstwo jak do UB za komuny... Banda tchórzy która nawet nie przedstawi się z imienia i nazwiska... społeczeństwo, ręce mi opadają
Rozwiń
xyz
xyz (18 maja 2013 o 12:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zupełnie nie rozumiem dlaczego po kontrolach firmy Meteor, której 100% skontrolowanych autobusów zatrzymano dowody rejestracyjne automatycznie nie sprawdzono wszystkich pojazdów, które ten przewoźnik zgłosił do obsługi zleceń w ramach umowy zawartej z ZTM. A tak w ogóle to jak te kontrole mają być skuteczne jak są zapowiadane?
Rozwiń
AM
AM (18 maja 2013 o 09:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
cena do jakosci











==============================================
StrefaKulturalnejJazdy.pl
==============================================
===>> Blog o kulturze polskich kierowców <<===
==============================================
Rozwiń
e
e (18 maja 2013 o 01:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na linii 29 jeżdżą prywatne autobusy z siedzeniami na których z trudnością mieści się nawet dziecko. W zimie ze względu na np. kurtki to jest naprawdę problem - czy ZTM to sprawdza ? A tyle mówi się o poprawie komfortu. Pewnie gdzieś w Niemczech służyły jako gimbusy. Generalnie - kupa złomu.
Rozwiń
Gość
Gość (18 maja 2013 o 00:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kiedy te zielone nieroby wezmą się za trupy Swidnik-Lublin?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!