czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Kolej bierze się za tory do Stalowej Woli

Dodano: 23 kwietnia 2016, 19:29
Autor: Dominik Smaga

(fot. Archiwum)
(fot. Archiwum)

Ogłoszony został przetarg na gruntowną modernizację linii Lublin-Stalowa Wola Rozwadów, która ma być w całości zelektryfikowana. Kolej twierdzi, że pozwoli to na uruchomienie połączeń pasażerskich z Olsztyna przez Białystok i Lublin do Rzeszowa.

– Krótsze przejazdy będą efektem wymiany torów i podwyższenia prędkości pociągów do 120 km/h – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Wymienione będą nie tylko tory, bo mowa jest również o budowie nowych mostów i przepustów na mierzącym ponad 100 km szlaku. Ale nie na całej trasie pociągi pojadą tak szybko, bo lokalnie maksymalna prędkość może być ograniczona do 70 km/h.

Rewolucyjną zmianą będzie elektryfikacja linii, która teraz zelektryfikowana jest tylko na krótkim odcinku między stacjami Lublin i Lublin Zemborzyce. Drugą rewolucją będzie przebudowa peronów, na których będą nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Kolej zakłada budowę dwóch przystanków na podkarpackim odcinku: w Zaklikowie i stalowowolskiej dzielnicy Charzewice. Nie będzie za to trzeciej rewolucji, którą mogłaby być dobudowa drugiego toru.

Przebudowa, jak zapewniają kolejarze, ma stworzyć nowe możliwości zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego.

– Możliwe będzie uruchomienie połączeń pasażerskich pomiędzy miastami województw wschodnich, m.in. relacji Olsztyn–Białystok–Lublin–Rzeszów – zapowiada Siemieniec. Dodaje, że bardziej opłacalny stać ma się transport towarów, m.in. węgla z Bogdanki do elektrowni w Połańcu.

Pociągi mają pojechać szybciej, ale... szybko to nie nastąpi. Zaprojektowanie i wykonanie prac ma trwać niemal trzy lata, a dokładnie 34 miesiące. Tyle czasu chcą dać Polskie Linie Kolejowe zwycięzcy dopiero co ogłoszonego przetargu. Zwycięzcę mamy szansę poznać najwcześniej w czerwcu, bo na ostatni dzień maja wyznaczony został termin składania ofert. Ale termin może być zmieniony, bo przy tak dużych zleceniach pojawia się zwykle wiele pytań od wykonawców. Na pytania kolej musi udzielić oficjalnych odpowiedzi, co odwleka rozstrzygnięcie przetargu, a tym samym i rozpoczęcie prac.

Gość
Gość
gawiedz
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 kwietnia 2016 o 20:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
relacji Olsztyn–Białystok–Lublin–Rzeszów. Dobrze, ale PO CO ?
Rozwiń
Gość
Gość (24 kwietnia 2016 o 15:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

i tak to za późno
Warszawa zrobiła już DRENAŻ Lubelskiego
Warszawskie spece od planowania przestrzennego za nic sobie mają pojęcie zrównoważonego rozwoju jak to za cytuje "....uJ z Polską Wschodnią "
- nie słowa polityka ale to streszczenie bardzo dobitne jakiegoś niby speca z WAWY
że wszystko na E od Wisły zaorać i lasy zasadzić.

max predkosc na tej linii zapewne ma 3 dno
ja widze tylko jedno - zachomawać rozwój wschodu

Rozwiń
gawiedz
gawiedz (24 kwietnia 2016 o 11:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A po co połączenie Lublin-Zamość kto z tego korzysta wszyscy samochodem z wyjątkami np pracownicy PKP SOK

Kolej to nie tylko przewozy pasażerskie ale również towarówka tak potrzebna aby rozwiną się przemysł którego brak w naszym regionie.

Rozwiń
Gość
Gość (24 kwietnia 2016 o 10:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trasa 68 i dalej to dostęp do trasy kolejowej E 30- paneuropejskiego korytarza transportowego.Lublinowi potrzebny sprawny transport zarówno do Warszawy jak i Rzeszowa.To impuls dla rozwoju miejscowości leąacych przy trasie.
Rozwiń
Gość
Gość (24 kwietnia 2016 o 05:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jednej rzeczy nie czaje, niby oczekiwane remonty koleji, tylko jak to jest że w Polsce po wyremontowanych torach nie da się jechać więcej jak 150 km/h gdzie w Niemczech jechałem 238 km/h a podaejrzewam że tam już dawno te tory były remontowane. 250 mld euro na trase Lublin Warszawa?!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!