wtorek, 26 września 2017 r.

Lublin

Kolejna wpadka urzędników ZTM. Szukają nowego dostawcy gadżetów

Dodano: 12 lutego 2013, 19:59
Autor: Dominik Smaga

Urzędnicy tak spisali zamówienie, że na jego części zyskałyby określone firmy. Jak np. emisja reklam
Urzędnicy tak spisali zamówienie, że na jego części zyskałyby określone firmy. Jak np. emisja reklam

Warunki przetargu gwarantowały zarobek konkretnym firmom. ZTM musiał więc odwołać przetarg. Teraz ma znów szukać dostawcy... 17 tys. sztuk gadżetów. Tylko po co ich aż tyle?

Gadżety mają promować projekt przebudowy lubelskiej komunikacji, który realizuje Zarząd Transportu Miejskiego. W jego ramach Lublin kupuje 70 trolejbusów i 100 autobusów, buduje ponad 26 km trakcji trolejbusowej i nową zajezdnię. Jego wartość to 520 mln złotych, a unijna dotacja to ponad 340 mln zł.

ZTM wyjaśnia, że jak każdy obdarowany unijną dotacją, tak i on musi promować swój projekt. Stąd pomysł na tysiące gadżetów. – Założeniem było, aby były przede wszystkim funkcjonalne – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Lista jest długa: 1000 ołówków, tyle samo długopisów, po 200 skarbonek, parasolek, zegarów ściennych, kubków i poduszek podróżnych, 500 breloków, 600 koszulek, po 2000 sztuk etui na kartę i notesów. Oraz wiele innych.

Dlaczego akurat tyle? – Uwzględniliśmy przede wszystkim wielkość projektu oraz czas jego realizacji – wyjaśnia Góźdź. Gadżety były tylko częścią zlecenia na promocję. Druga dotyczyła m.in. strony internetowej, folderów, ulotek i billboardów.

Ale urzędnicy tak spisali zamówienie, że na jego części zyskałyby określone firmy. To np. emisja reklamówki na 50 ekranach w pojazdach MPK, które należą do agencji reklamowej Modart Outdoor. Albo to ona wygrałaby przetarg, albo inni musieliby dać jej zarobić.

Urzędnicy zapewniają, że ich celem nie było działanie na korzyść jednej firmy. – Nie przewidzieliśmy, że (…) zawyży w istotny sposób cenę swojej usługi wobec pozostałych potencjalnych wykonawców – czytamy w e-mailu z ZTM.

Nie tylko reklamę na ekranach w autobusach trzeba było wykreślać z zamówienia. Znikły z niego też spoty przed filmami w dwóch lubelskich kinach, reklama na telebimach o ściśle określonej wielkości. A także umieszczenie plakatów w autobusach – tu wykonawca musiałby płacić konkretnym przewoźnikom. ZTM zmienił to na "dostawę plakatów” i uznał, że powiesi je sam. Ostatecznie jednak zmian było tyle, że dokumentacja stała się niespójna. Urzędnicy unieważnili przetarg i mają ogłosić nowy.

Wkrótce nowy dyrektor

W przyszłym tygodniu dowiemy się, w jakim trybie ma zostać wybrany nowy szef ZTM. Dotychczasowy, Lech Pudło złożył w piątek rezygnację. Nieoficjalnie wiadomo, że po ostatnim paśmie wpadek wymógł to na nim zastępca prezydenta.
Czytaj więcej o:
pxz
Gość
Anna
(18) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

pxz
pxz (13 lutego 2013 o 19:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Narzekajcie, a ja z chęcią wezme te wszystkie gadżety. Wasza strata
Rozwiń
Gość
Gość (13 lutego 2013 o 19:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pan redaktor tego artykułu smaga wszystkich na około na oślep byleby tylko wierszówka była. Obrał sboie temat komunikacji bo się nie trzeba narobić. Wchodzi redaktorzyna na fora miłośników komunikacji gdzie znawcy na bierząco (nie jedzą, nie piją) komentują sprawy komunikacji. A pan redaktor cytuje te głupoty w artykułach. A znawcy się czytają w Dzienniku Wschodnim i znowu piszą na forach i w postach, żeby być w gazecie. a Pan redaktor czyta znawców i ma wierszówkę. I tak to właśnie działa.
Rozwiń
Anna
Anna (13 lutego 2013 o 18:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Zbyszko z Bogdańca' timestamp='1360774217' post='733647']
Czy Pan Smaga ma jakiś problem ze sobą? A może jest niespełnionym miłośnikiem komunikacji miejskiej, który chciał dostać się do ZTM, ale go nie przyjęli? Bo coś dużo jadu wylał na tą instytucję w ostatnim czasie. W sumie to tak najłatwiej: ponarzekać na innych, a samemu obrosnąć w piórka. Ale teraz role się odwracają. Wchodzimy na stronę:

[url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/personalia?ID=teren1"]http://www.dziennikw...nalia?ID=teren1[/url]

Przyglądamy się mapce... A tam... ul. Krakowskie Przedmieście, KRASNYSTAW (proszę oddalić sobie mapkę, lepiej widać. Można by o tym napisać artykuł pt.:

"Kolejna wpadka Dominika Smagi"
[/quote]

Masz rację. Nie bronię ZTM, ani mnie grzeje ani ziębi ale:

1) zajmuję się trochę projektami unijnymi i niestety czy się komuś podoba czy nie, jak się bierze pieniążki z UE to jednym z punktów jest promocja projektu. Opisywany projekt z tego co się zorientowałam opiewa na bardzo dużą kwotę pieniędzy, a więc i kwota na promocję jest wysoka. Gdyby miejscy urzędnicy nie przeznaczyli tej kwoty na promocję projektu to wiązałoby się to z powaznymi konsekwencjami ze strony UE. Wtedy dopiero pan pismak (bo do dziennikarza mu bardzo daleko) miałby pożywkę do swoich artykułów.

2) Nie bardzo rozumiem czemu ktoś się czepia promowania projektów UE dotyczących komunikacji miejskiej w... autobusach. Panie D. Smaga, czy lepiej by było gdyby tego typu projekt promowany był w prasie kobiecej?
Rozwiń
Zbyszko z Bogdańca
Zbyszko z Bogdańca (13 lutego 2013 o 17:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy Pan Smaga ma jakiś problem ze sobą? A może jest niespełnionym miłośnikiem komunikacji miejskiej, który chciał dostać się do ZTM, ale go nie przyjęli? Bo coś dużo jadu wylał na tą instytucję w ostatnim czasie. W sumie to tak najłatwiej: ponarzekać na innych, a samemu obrosnąć w piórka. Ale teraz role się odwracają. Wchodzimy na stronę:

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/personalia?ID=teren1

Przyglądamy się mapce... A tam... ul. Krakowskie Przedmieście, KRASNYSTAW (proszę oddalić sobie mapkę, lepiej widać. Można by o tym napisać artykuł pt.:

"Kolejna wpadka Dominika Smagi"
Rozwiń
dyslektyk_eklektyk
dyslektyk_eklektyk (13 lutego 2013 o 12:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
po co promowac rozwiazanie dla ktorego nie ma alternatywy, niepotrzebuja reklamy bo niema dla nich konkurencji, pieniadze w bloto, no albo w kieszen znajomego tego niewiadomo ale po co ta kampania? kto jezdzi mpk to bedzie jezdzil a kto nie jezdzi to sie nie skusi
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (18)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!