Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 listopada 2009 r.
19:26
Edytuj ten wpis

Komunikacja miejska: Nowy pomysł prezydenta uderzy pasażerów po kieszeni

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 29 A A

Nawet 5,50 zł może kosztować dojazd miejskim autobusem do pracy. Stanie się tak, jeśli radni zgodzą się na prezydencki projekt zmian cennika biletów komunikacji miejskiej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nawet 5,50 zł może kosztować dojazd miejskim autobusem do pracy. Stanie się tak, jeśli radni zgodzą się na prezydencki projekt zmian cennika biletów komunikacji miejskiej.

Teraz wystarczy skasować bilet jednorazowy, by móc jechać aż do przystanku końcowego niezależnie od tego, ile taki przejazd trwa. Ale prezydent uznał, że lepiej będzie, jeśli opłatę uzależni się od tego, ile czasu pasażer spędził w autobusie.

• Zamiast biletów jednorazowych mają pojawić się czasowe ważne przez: 15, 30 lub 60 minut od chwili skasowania.
• Za bilet 15-minutowy normalny trzeba by zapłacić 2 zł, za 30-minutowy 3 zł a za 60-minutowy 4 zł.
• Pojawić ma się też 50-groszowa dopłata do biletu kupowanego u kierowcy.

Zmiany wejdą w życie, jeśli radni zaakceptują przygotowany przez prezydenta projekt uchwały zmieniającej cennik opłat w komunikacji miejskiej. – Zasadniczym celem niniejszej uchwały jest rozszerzenie katalogu rodzaju biletów czasowych – pisze Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta w uzasadnieniu projektu.

Bilety czasowe były już stosowane w Lublinie, ale wtedy z biletu 30-minutowego można było korzystać tak, jak z jednorazowego: uprawniał on do przejazdu jednym pojazdem na całej długości trasy bez względu na to, ile podróż trwała. W nowej propozycji takiej zasady już nie ma, a to oznacza, że pasażer będzie musiał nerwowo zerkać na zegarek, a jeśli bilet straci ważność, będzie musiał skasować następny.

Dla wielu pasażerów w praktyce oznacza to drakońskie podwyżki. I tak np. przejazd jednym z porannych kursów popularnej linii 26 z ul. Jana Pawła II na pl. Litewski według rozkładu jazdy trwa 22 minuty. Dziś za taką podróż wystarczy zapłacić 2 zł, po zmianach płacilibyśmy o złotówkę więcej i to pod warunkiem, że autobus nie utknie w korkach i przejazd nie przeciągnie się ponad pół godziny.

Gorzej, jeśli ktoś uzna, że zdąży przejechać w pół godziny, a w trakcie jazdy stwierdzi, że się przeliczył. Jeżeli nie będzie miał przy sobie drugiego biletu będzie musiał kupić go u kierowcy. Zapłaci za to co najmniej 2,50 zł, przez co cała podróż będzie go kosztować 5,50 zł.

Ale Ratusz uznał, że lublinianie jeżdżą wyłącznie ze swych dzielnic do śródmieścia i że autobusy jeżdżą szybko. – Średni czas trwania przejazdu to ok. 15 min – pisze Żuk.

• Bilety czasowe mają za to jedną, dość istotną zaletę. W trakcie ich ważności można przesiadać się do woli.
• Zdrożeć ma też nocna komunikacja. Zamiast 4 zł zapłacimy 5 zł.
• Nie będzie za to zmian w cenach biletów okresowych.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:55
Popieram "Gościa" w całej rozciągłości.
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:48
Kiedyś były takie bilety. To paranoja. Jako obcy w mieście nie mam zielonego pojęcia ile czsu jedzie autobus tam gdzie zamierzam dojechać.
A kto zapłeci za to że autobus stał w korkach i np. z 15 minut ktore miał na pokonanie trasy zroniło się 30. Domyślam się że trzeba będzie dokupić bilet u kierowcy. Czy "TEN MĄDRY" wyobraża sobie jak nagle w środku trasy cały autobus rzuca się do kierowcy aby dokupić bilety bo czs posiadanych skończył się?.
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 16 listopada 2009 o 20:16
Protestujemy na [url="http://krzysztofjakubowski.pl/?p=967"]tej stronie[/url]
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 17:11
Wszystko się zgadza. Cały mój "bulwers" był o te 5,50 za dojazd do pracy (zakładam, że do pracy jeździ się niemal codziennie ). Ogólnie można wprowadzić te czasowe bilety, ale jako uzupełnienie obecnych jednorazowych, a nie w zamian za nie.
Avatar
Mikra / 16 listopada 2009 o 16:32
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i PKS-ów niż "dwudziestek" i pewnie też byłoby taniej. Do Mętowa też można dojechać za 2 złote. A po mieście bardziej opłacałoby się pójść na spacerek czy pojechać rowerem.
I jeszcze jedno - jak będą wysokie ceny biletów, to ludziom będzie się bardziej opłacało jechać samochodem, utworzą się jeszcze większe korki, komunikacja będzie oczywiście w nich stać i łapać coraz większe opóźnienia, ludzie jeszcze bardziej odwrócą się od zbiorowej komunikacji itd (błędne koło).
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i ... rozwiń
Avatar
Gość / 16 listopada 2009 o 14:49
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest klimatyzacja jest jednak potrzebna. A tak mamy Państwo wielkich urzędników, którzy nie zauważają problemów zwykłych ludzi. Jakby jeden z drugim postał w korku w zatłoczonym autobusie to od razu by wiedział jak wygląda czas przejazdu i na przejechaniu ile przystanków wystarcza 15 minutowy bilet.
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest k... rozwiń
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 14:26
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okresie przez wszystkie pojazdy przewoźnika. W tym momencie jedynie MPK ma podpisaną taką umowę z ZTM i otrzymuje od niego pieniądze w ustalonej kwocie bez względu na liczbę przewiezionych pasażerów (na zwiększaniu ich liczby zależy ZTM, bo on sprzedaje bilety). Wkrótce podobne umowy zostaną podpisane z kilkoma przewoźnikami prywatnymi, gdy rozstrzygnięte zostaną przetargi na wszystkie dotychczasowe kursy przewoźników prywatnych, wpisane w rozkłady MPK. Dzięki temu korzystanie z biletów okresowych stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej.
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okre... rozwiń
Avatar
~tomas~ / 16 listopada 2009 o 14:18
15min.i więcej to się stoi w korkach na Narutowicza,Sp.Pracy,Zielonej Trasie czy Kraśnickich.Ten gościo widać że nie ma pojęcia jak się jeżdzi po lublinie bo w warszawie jeżdził rzadowymi limuzynami które to zawsze mają pierwszenstwo
Avatar
ZYZIO / 16 listopada 2009 o 14:09
Czy MPK źle stoi finansowo? wydaje się ze nie ale zważywszy na bale jakie organizuje dla pracowników i bezpłatne przejazdy dla całych rodzin pracowników to trzeba na czymś dodatkowo zarobić ZLIKWIDUJCIE PRACOWNICZE ULGI A NIE TRZEBA BĘDZIE PODNOSIĆ CEN BILETÓW
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 13:27
joa napisał:
Zakładasz zatem, że podwyżki obejmą tylko bilety jednorazowe a reszta pozostanie po staremu. Chyba żyjesz w innej rzeczywistości.Ekonomia, ekonomia.Wezmą się za okresowe tylko na razie nie chcą denerwować ludu. A lud to kupuje tak jak Ty.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodzie użytkowania nawet nie wspominając. I jak czytam teksty "codziennie mam wydawać 10 złotych na bilety?" to mi się słabo robi stąd wziąłem kalkulator i policzyłem dla tych co nie potrafią sami ile to wszystko (w obecnej sytuacji cennikowej) kosztuje.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodz... rozwiń
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:55
Popieram "Gościa" w całej rozciągłości.
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:48
Kiedyś były takie bilety. To paranoja. Jako obcy w mieście nie mam zielonego pojęcia ile czsu jedzie autobus tam gdzie zamierzam dojechać.
A kto zapłeci za to że autobus stał w korkach i np. z 15 minut ktore miał na pokonanie trasy zroniło się 30. Domyślam się że trzeba będzie dokupić bilet u kierowcy. Czy "TEN MĄDRY" wyobraża sobie jak nagle w środku trasy cały autobus rzuca się do kierowcy aby dokupić bilety bo czs posiadanych skończył się?.
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 16 listopada 2009 o 20:16
Protestujemy na [url="http://krzysztofjakubowski.pl/?p=967"]tej stronie[/url]
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 17:11
Wszystko się zgadza. Cały mój "bulwers" był o te 5,50 za dojazd do pracy (zakładam, że do pracy jeździ się niemal codziennie ). Ogólnie można wprowadzić te czasowe bilety, ale jako uzupełnienie obecnych jednorazowych, a nie w zamian za nie.
Avatar
Mikra / 16 listopada 2009 o 16:32
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i PKS-ów niż "dwudziestek" i pewnie też byłoby taniej. Do Mętowa też można dojechać za 2 złote. A po mieście bardziej opłacałoby się pójść na spacerek czy pojechać rowerem.
I jeszcze jedno - jak będą wysokie ceny biletów, to ludziom będzie się bardziej opłacało jechać samochodem, utworzą się jeszcze większe korki, komunikacja będzie oczywiście w nich stać i łapać coraz większe opóźnienia, ludzie jeszcze bardziej odwrócą się od zbiorowej komunikacji itd (błędne koło).
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i ... rozwiń
Avatar
Gość / 16 listopada 2009 o 14:49
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest klimatyzacja jest jednak potrzebna. A tak mamy Państwo wielkich urzędników, którzy nie zauważają problemów zwykłych ludzi. Jakby jeden z drugim postał w korku w zatłoczonym autobusie to od razu by wiedział jak wygląda czas przejazdu i na przejechaniu ile przystanków wystarcza 15 minutowy bilet.
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest k... rozwiń
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 14:26
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okresie przez wszystkie pojazdy przewoźnika. W tym momencie jedynie MPK ma podpisaną taką umowę z ZTM i otrzymuje od niego pieniądze w ustalonej kwocie bez względu na liczbę przewiezionych pasażerów (na zwiększaniu ich liczby zależy ZTM, bo on sprzedaje bilety). Wkrótce podobne umowy zostaną podpisane z kilkoma przewoźnikami prywatnymi, gdy rozstrzygnięte zostaną przetargi na wszystkie dotychczasowe kursy przewoźników prywatnych, wpisane w rozkłady MPK. Dzięki temu korzystanie z biletów okresowych stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej.
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okre... rozwiń
Avatar
~tomas~ / 16 listopada 2009 o 14:18
15min.i więcej to się stoi w korkach na Narutowicza,Sp.Pracy,Zielonej Trasie czy Kraśnickich.Ten gościo widać że nie ma pojęcia jak się jeżdzi po lublinie bo w warszawie jeżdził rzadowymi limuzynami które to zawsze mają pierwszenstwo
Avatar
ZYZIO / 16 listopada 2009 o 14:09
Czy MPK źle stoi finansowo? wydaje się ze nie ale zważywszy na bale jakie organizuje dla pracowników i bezpłatne przejazdy dla całych rodzin pracowników to trzeba na czymś dodatkowo zarobić ZLIKWIDUJCIE PRACOWNICZE ULGI A NIE TRZEBA BĘDZIE PODNOSIĆ CEN BILETÓW
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 13:27
joa napisał:
Zakładasz zatem, że podwyżki obejmą tylko bilety jednorazowe a reszta pozostanie po staremu. Chyba żyjesz w innej rzeczywistości.Ekonomia, ekonomia.Wezmą się za okresowe tylko na razie nie chcą denerwować ludu. A lud to kupuje tak jak Ty.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodzie użytkowania nawet nie wspominając. I jak czytam teksty "codziennie mam wydawać 10 złotych na bilety?" to mi się słabo robi stąd wziąłem kalkulator i policzyłem dla tych co nie potrafią sami ile to wszystko (w obecnej sytuacji cennikowej) kosztuje.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Eurojackpot 22.06.2018 - wylosowane liczby. Kto wygrał 385 mln zł?

Eurojackpot 22.06.2018 - wylosowane liczby. Kto wygrał 385 mln zł? 1 0

Losowanie Eurojackpot z 22 czerwca 2018 r. Sprawdź wylosowane liczby. Czy ktoś zgarnie dziś główną wygraną w wysokości 385 mln zł?

Jest nowy kandydat na prezydenta Puław. To prezes spółdzielni mieszkaniowej
film

Jest nowy kandydat na prezydenta Puław. To prezes spółdzielni mieszkaniowej 7 0

Podczas piątkowej konferencji w puławskim hotelu "Prima" oficjalnie zaprezentowano kandydata PO, Nowoczesnej, KOD-u, SLD i Komitetu Obywatelskiego na prezydenta Puław. Został nim Mariusz Cytryński, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Powiśle".

Albo zapłata za bezpłatny podręcznik albo świadectwo szkolne. Ceny zaskoczyły rodziców

Albo zapłata za bezpłatny podręcznik albo świadectwo szkolne. Ceny zaskoczyły rodziców 6 7

Nawet kilkaset złotych w ciągu kilku dni musieli wpłacić do szkół rodzice przerażeni tym, że jeśli tego nie zrobią ich dzieci nie dostaną w piątek świadectw. To opłaty za książki, z których dzieci korzystały przez minione dziesięć miesięcy.

Remonty i utrudnienia w ruchu na drodze krajowej nr 82

Remonty i utrudnienia w ruchu na drodze krajowej nr 82 1 1

Kierowcy mogą spodziewać się utrudnień na drodze krajowej nr 82. Korki są spowodowane letnimi remontami cząstkowymi.

Strażak z Chełma na medal

Strażak z Chełma na medal 5 0

Rafał Bereza z Chełma wraz z drużyną zdobył tytuł mistrzów europy podczas Mistrzostw Europy TFA w niemieckim Mönchengladbach.

Lublin: Ta inicjatywa kosztowała 200 tys. złotych. Ratusz obiecywał, że wdroży pomysły

Lublin: Ta inicjatywa kosztowała 200 tys. złotych. Ratusz obiecywał, że wdroży pomysły 3 5

Około 200 tys. zł wydało miasto na organizację tzw. panelu obywatelskiego, czyli zwołanie losowo wybranej grupy mieszkańców, którzy mieli wybrać metody walki ze smogiem. Ratusz obiecał, że ich propozycje uzna za wiążące, o ile zostaną przyjęte większością 4/5 głosów. Co wynikło z tych zapowiedzi?

MUNDIAL 2018 Nigeria – Islandia 2:0. „Super Orły” wróciły do gry

MUNDIAL 2018 Nigeria – Islandia 2:0. „Super Orły” wróciły do gry 0 0

MUNDIAL 2018 Zespół z Afryki po dwóch golach Ahmeda Musy pokonał Islandię i zachował szanse na awans do dalszego etapu turnieju

Nerwowy koniec roku w Społecznej Szkole Podstawowej im. Klonowica w Lublinie

Nerwowy koniec roku w Społecznej Szkole Podstawowej im. Klonowica w Lublinie 1 2

Rodzice uczniów Społecznej Szkoły Podstawowej im. Sebastiana Klonowica w Lublinie boją się, że konflikt między kadrą odbije się negatywnie na ich dzieciach. Na korytarzach ostatnio niewiele mówiło się o końcu roku, a częściej o mobbingu i możliwym odejściu części nauczycieli.

Ekspresówką z Lublina do Garwolina za rok [zdjęcia i wideo z drona]
galeria
film

Ekspresówką z Lublina do Garwolina za rok [zdjęcia i wideo z drona] 38 2

Trasą ekspresową z Lublina do Garwolina pojedziemy najprawdopobniej za rok – zapowiada Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Manufaktura Smaków w Opolu Lubelskim. Program koncertów i wydarzeń
23 czerwca 2018, 19:00

Manufaktura Smaków w Opolu Lubelskim. Program koncertów i wydarzeń 0 0

W weekend (23 i 24 czerwca) Park Miejski zostanie zarezerwowany dla Manufaktury Smaków i jej gości Manufaktura Smaków to jedna z największych tego typu imprez w regionie, rokrocznie przyciągająca do Opola kilka tysięcy osób z całego powiatu, województwa i kraju.

MUNDIAL 2018. Brazylia – Kostaryka 2:0. Wielkie męczarnie Canarinhos

MUNDIAL 2018. Brazylia – Kostaryka 2:0. Wielkie męczarnie Canarinhos 1 0

MUNDIAL 2018 Brazylia rzutem na taśmę pokonała w Sankt Petersburgu Kostarykę i objęła prowadzenie w grupie E. Gole dla Canarinhos strzelali Philippe Coutinho i Neymar

Kraśnik: Wycinka drzew w ramach… rewitalizacji zieleni miejskiej

Kraśnik: Wycinka drzew w ramach… rewitalizacji zieleni miejskiej 1 2

Mieszkańcy dzielnicy fabrycznej Kraśnika mają wątpliwości co do legalności wycinki drzew w lasku przy ul. Szpitalnej. Ich zdaniem to najgorszy czas na tego typu prace. Drzewa są zielone i trwa okres lęgowy. Urzędnicy zapewniają, że wszystko odbyło się zgodne z prawem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.