czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Komunikacja miejska w Lublinie: Więcej pasażerów i kar za jazdę na gapę

Dodano: 4 lutego 2015, 21:00
Autor: Dominik Smaga

Kolejny rekord popularności pobiły lubelskie trolejbusy i autobusy. Choć w wielu miastach komunikacja traci pasażerów, to u nas ich zyskuje. Pobity został też inny rekord: o ponad jedną trzecią wzrosła liczba kar za jazdę na gapę

Z roku na rok lubelska komunikacja staje się coraz bardziej popularna, a trwa to już od 2010 r. - Obserwujemy coroczny, sukcesywny wzrost zarówno liczby pasażerów, jak i sprzedaży biletów - potwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

W minionym roku na przejazdy wydaliśmy ponad 74 miliony złotych. Taki jest zsumowany przychód miasta ze sprzedaży wszystkich rodzajów biletów. Jest on o blisko ćwierć miliona złotych większy, niż rok wcześniej. Ale jeśli wgłębimy się w szczegóły, okazuje się, że bardzo wyraźnie - aż o 2 mln złotych - spadły przychody miasta z biletów jednoprzejazdowych i czasowych. Równocześnie rośnie liczba stałych pasażerów.

- W minionym roku odnotowaliśmy ponad 8-procentowy wzrost sprzedaży biletów okresowych. W roku 2013 udział wartościowy sprzedaży biletów okresowych w sprzedaży ogółem wyniósł 37,6 proc., zaś w roku 2014 już 40,6 proc. - dodaje Góźdź. - Taką tendencję tj. przejście z biletów jednoprzejazdowych i czasowych na rzecz biletów okresowych, należy uznać za pożądaną.

To efekt czystej kalkulacji. Policzmy: osoba nie posiadająca prawa do ulg jeździ komunikacją tylko dwa razy dziennie (do pracy i z powrotem) i to wyłącznie przez 20 dni w miesiącu. Kasując bilety za 2,80 zł wyda miesięcznie 112 zł. Jeśli kupi bilet okresowy na wszystkie linie nie tylko zostanie mu w kieszeni 28 złotych, ale też nie będzie musiał kupować biletu, jeśli zechce pojechać gdzieś indziej niż z pracy do domu, albo skorzystać z komunikacji nocnej.

Żeby utrzymać tę tendencję miasto od dłuższego czasu nie podnosi cen biletów. Na ten rok również nie jest planowana żadna podwyżka.

Równocześnie nieporównanie szybciej rośnie mniej pożądana liczba. W ubiegłym roku kontrolerzy wystawili ponad 38 tys. wezwań do zapłaty osobom, które jechały na gapę. To aż o 10 tys. więcej niż w roku 2013. Oznacza to ponad 35-procentowy wzrost. ZTM tłumaczy to "uszczelnieniem systemu kontroli biletowej”.

- W trakcie tworzenia harmonogramu pracy kontrolerów większy nacisk został położony na obszary narażone na zjawisko jazdy na gapę, a więc linie nocne i podmiejskie - informuje Góźdź. - Dodatkowo wyniki ostatnich badań wykazały, że pasażerowie poruszają się częściej po mieście.
Ola
47
Irmina
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Ola
Ola (5 lutego 2015 o 21:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Byłoby super, gdyby za tym szła jakaś poprawa w zachowaniu kierowców. Jest to najbardziej chamska grupa społeczna, z jaką się spotkałam. Strach do takiego podejść i o bilet poprosić, bo warknie jakby mu zabito matkę, a człowiek chce tylko uczciwie zapłacić za pracę tego właśnie kierowcy. To jest skandal, co oni wyczyniają, zachęcam wszystkich, żeby rejestrowali swoje interakcje z takimi burakami, bo potem słowo przeciw słowu i żadna skarga nic nie daje.

Rozwiń
47
47 (5 lutego 2015 o 10:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Komunikacja miejska "zyskała" dodatkowo w moich oczach w dniu dzisiejszym. Zastanawiam się kto ma czelnośc pisać takie peany dla MPK i ZTM w Lublinie. Zastanawiam sie również po co zostały zakupione te trolejbusy (chyba nazywają się hybrydowe) skoro i tak niewielki mróz spowodował, że na Bronowicach w dniu dzisiejszym nie było żadnego jadącego w stronę miasta. Tylko autobusy 23 i 21 stanęły na wysokości zadania. 47 to prywatny przewoźnik, więc nie moge sie go czepiać. Nikt za niego nie odpowiada. No to aby tak dalej, powodzenia. Obłyda, zakłamanie i nieróbstwo.

47 to juz nie prywaciarz a MPK kolego .

Rozwiń
Irmina
Irmina (5 lutego 2015 o 08:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zapomniałabym napisać. NIc nie jechało w stronę miasta, prócz 23 i 21 a panowie kontrolerzy dumnie spacerowali wzdłuż ulicy Męczenników Majdanka i czekali na swoje ofiary, ....ale na szczęście nic nie jechało".

Rozwiń
Irmina
Irmina (5 lutego 2015 o 08:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Komunikacja miejska "zyskała" dodatkowo w moich oczach w dniu dzisiejszym. Zastanawiam się kto ma czelnośc pisać takie peany dla MPK i ZTM w Lublinie. Zastanawiam sie również po co zostały zakupione te trolejbusy (chyba nazywają się hybrydowe) skoro i tak niewielki mróz spowodował, że na Bronowicach w dniu dzisiejszym nie było żadnego jadącego w stronę miasta. Tylko autobusy 23 i 21 stanęły na wysokości zadania. 47 to prywatny przewoźnik, więc nie moge sie go czepiać. Nikt za niego nie odpowiada. No to aby tak dalej, powodzenia. Obłyda, zakłamanie i nieróbstwo.

Rozwiń
jjj
jjj (5 lutego 2015 o 07:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A ile procent ( czy może promili) płaci "mandaty" za przejazdy bez biletu?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!