czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Konkurs troszeczkę rozwiązany

  Edytuj ten wpis
Dodano: 13 marca 2006, 20:05
Autor: Rafał Panas


Ratusz ogłosił nabór na zastępcę dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego. Jeden warunek sprawił, że liczba kandydatów jest mocno ograniczona


Dyrektor będzie miał do czynienia z poufnymi lub tajnymi informacjami. Dlatego musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa dopuszczające do takich informacji. Taki dokument wymagany jest od kandydatów na zastępcę dyrektora wydziału.
– To dyskryminacja i ograniczenie dostępu do stanowiska. Spełniam wszystkie kryteria, których życzy sobie urząd. Przecież poświadczenie mogę zdobyć – mówi człowiek, który chciał powalczyć o dyrektorski fotel. – W takich wypadkach w wymaganiach można zapisać, że kandydat musi być gotowy poddać się procedurze – tłumaczy urzędnik, który na co dzień ma kontakt z informacjami niejawnymi.
Łatwo wyobrazić sobie sytuację – w naborze nie weźmie udziału świetnie przygotowany kandydat, który nie będzie miał poświadczenia. Za to papiery złoży przeciętny kandydat za to z poświadczeniem. I wygra nabór.
Trudno dowiedzieć się, dlaczego wśród wymagań pojawił się wspomniany zapis. – Takie są wymagania. Osoba, która może mieć dostęp do informacji niejawnych, powinna posiadać poświadczenie bezpieczeństwa. Ja tego nie wymyśliłem. Każdy, kto poważnie myśli o takim stanowisku, powinien wcześniej pomyśleć o wyrobieniu takiego dokumentu – przekonuje Jerzy Ostrowski, szef Wydziału Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w lubelskim magistracie i odsyła do wydziału organizującego nabór. A ten do rzecznika prasowego.
– Przyjęto formułę najskuteczniejszą. Gdyby nie żądano poświadczenia, procedura naboru trwałaby dłużej i nie dawałaby pewności zakończenia naboru. Wybrany kandydat mógłby nie zdobyć poświadczenia, a wówczas można by zadać słuszne pytanie: dlaczego nie pomyślano o tym wcześniej ogłaszając warunki konkursu? – mówi Tomasz Rakowski, rzecznik prasowy prezydenta Lublina.
Kandydaci mogą składać dokumenty przez najbliższy tydzień. Oprócz poświadczenia muszą mieć m. in. wykształcenie wyższe w zakresie ratownictwa, ochrony przeciwpożarowej, inżynierii bezpieczeństwa cywilnego lub zarządzania kryzysowego lub ukończoną szkołę wojskową oraz minimum 2–4-letni staż pracy w urzędach np. administracji publicznej.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!