środa, 16 sierpnia 2017 r.

Lublin

Kierowcy skarżą się na korki na skrzyżowaniu w Konopnicy. Urzędnicy: Lepiej się nie dało

Dodano: 2 listopada 2015, 21:20
Autor: Dominik Smaga

Efekty przebudowy skrzyżowania, która kosztowała 2,5 miliona zł. Poniedziałek, godz. 19.15
Efekty przebudowy skrzyżowania, która kosztowała 2,5 miliona zł. Poniedziałek, godz. 19.15

Suchej nitki nie pozostawiają kierowcy na osobach odpowiedzialnych za przebudowę skrzyżowania al. Kraśnickiej z drogą wojewódzką nr 747. Korki obok nowej sygnalizacji sięgają aż do Tesco, a tiry mają problem ze zmieszczeniem się na wąskich pasach ruchu

Sygnalizacja miała przede wszystkim ułatwić kierowcom jadącym od Bełżyc drogą 747 skręt w lewo w stronę Lublina, bo manewr ten nie był ani łatwy, ani bezpieczny. Samorządy Lublina, województwa i Konopnicy wspólnie wyłożyły pieniądze na zmianę kształtu skrzyżowania i ustawienie świateł. Z jakim pożytkiem?

Wystarczyło, że w piątek po południu włączono nową sygnalizację i od razu na wylotówce utworzyły się duże zatory. Tak duże, że kierowanie ruchem postanowiła przejąć policja. Także wczoraj główna droga zmieniła się w wielki korek. Kolejka samochodów wyjeżdżających z Lublina znów zaczynała się na wysokości hipermarketu Tesco.

Mimo to Ratusz nie ma sobie nic do zarzucenia. – Od początku było wiadomo, że sygnalizacja ułatwi wyjazd kierowcom jadącym od strony Bełżyc, a przytrzyma samochody poruszające się krajową „dziewiętnastką” – tłumaczy Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Wielu kierowców podkreśla, że zamiast stawiać sygnalizację należałoby zbudować tu rondo. Ale na to urzędnicy się nie zdecydowali. Dlaczego? – Budowa ronda nie obyłaby się bez wyburzania budynków. To wygenerowałoby zdecydowanie wyższe koszty i pozbawiło ludzi domów – stwierdza Kieliszek.

Ale to nie koniec zarzutów stawianych przez kierowców. Poważny problem mają ciężarówki, bo wyznaczone na drodze 747 pasy ruchu (jeden w lewo, drugi w prawo) przed samym skrzyżowaniem z „dziewiętnastką” mają szerokość zaledwie 3 metrów. Do takiej samej szerokości zwęża się z 6 metrów pas dla wjeżdżających na drogę wojewódzką. – Kierowcy ciężarówek muszą dosłownie składać lusterka – skarży się nasz Czytelnik.

Także w tej sprawie Ratusz uważa, że zrobił co mógł i że postąpił słusznie. – Wszystko jest zgodne z przepisami, które w tej sytuacji pozwalają nam na zawężenie pasów ruchu do 3 metrów – mówi Kieliszek. Z jakiego powodu nie zdecydowano się na szersze pasy? – Nie było sensu robić szerszych, bo za parę miesięcy, po otwarciu południowej obwodnicy Lublina, droga 747 zostanie zdegradowana do klasy drogi zbiorczej. I od razu pod kątem tej klasy została zaprojektowana ta droga – broni urzędników Kieliszek.

Czytaj więcej o: konopnica skrzyżowanie
Gość
Gość
Gość
(77) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (10 listopada 2015 o 20:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
karol.kieliszek@lublin.eu zapraszam do przesłania pozdrowień karolowi
Rozwiń
Gość
Gość (10 listopada 2015 o 20:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
chętnie poznałbym nazwisko tego BARANA który zaprojektował tą sygnalizację.
Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2015 o 16:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Witam -jako ekspert od swiatel popieram mozliwosc budowy petli indukcyjnych na 747 z tyze dwoch-jedna blisko skrzyzowania ,a druga 200 m wczesniej,aby sterownik policzyl ile pojazdow juz jest na tej podporzadkowanej Budujac tylko jedna petle przed skrzyzowaniem jest bez sensu gdyz swiatla zmienialy by sie tylko dla 1 auta Bez sensu Ponadto sterownik mozna dowolnie programowac -to taki komputer Najlepsze natomiast rozwiazanie to budowa dwu poziomowego skrzyzowania i po krzyku Troche drozej,ale spokoj na wieki Nie myslcie,ze budowa sygnalizacji jest niedroga...ha,ha Projekt kosztuje setki tysiecy do kilku milionow w zaleznosci od wielkosci skrzyzowania -zobacz np skrzyzowanie podwojne a nawet potrojne-Solidarnosci-kompozytorow-Lubomelska To byl koszt!!!! Budowalem je z kolegami Notabene to bylo pierwsze skrzyzowanie wedlug unujnych dyrektyw Gdzie po uruchomieniu doslownie co 20min byly kraksy,wypadki,a na koniec smiertelny wypadek-Nawet kierowcy zawodowi w tym autobusow ruszali na czerwonym swietle patrzac na sygnalizator nie tuz obok nich-PIERWSZY tylko ten przed nimi na rondzie To byl szok Urzednicy nie chcieli ustapic To byl koszmar!!!!!!!!! cd potem budowai materialy i sa juz miliony zl nawet na malym skrzyzowaniu Drugi temat to budowa sieci dla trolejbusow Coz za nieekonomiczny i nieekologiczne rozwiazanie!!!!! Po co wydawac setki milionow na siec,ktora potem trzeba dogladac i reperowac podczas gdy sa obecnie autobusy na gaz,wodor i co kto chce! Trolejbus jedzie raz na 20 min,ndal jest na uwiezi i nadal spadaja palaki, powietrze tez jest nadal zatrute bo prad musi byc wyprodukowany w ELEKTROWNI NA WEGIEL!!!!!!!!!!! Na dodatek zeszpecenie na wieki krajbraz miasta i dodatkowe niebezpieczenstwo smiertelnego zejscia w razie kolizji -mam na mysli slupy-TYSIACE SLUPOW! sA REGIONY GDZIE WYCINA SIE DRZEWA z poboczy bo to dodatkowe ryzyko dla kierowcow Jezeli chcesz podisac petycje o zatrzymaniu dalszej rozbudowy trolejbusow w Lublinie napisz na email: krzycho@autograf.pl Walczmy z tym b urzednicy sa skorumpowani-tak oni nie sa glupi ,to korupcja! Przypominam ze Lublin ma dlug w wysokosci MILIARDA ZLOTYCH!!!!!!!!!!!!! zATEM PODWYZKA PODATKI NIEUNIKNIONE pOZdrawiam wszystkich trzezwo myslacych!
Rozwiń
szofer
szofer (9 listopada 2015 o 15:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak urządzili światła na Turystycznej z Kasprowicza to korki sięgały Dworku Grafa ,a od strony Łęcznej okolo 6 km do Łuszczowa,obecnie okresowo wyłączają  i świeci pulsująco pomarańczowe.Korków nie ma z Kasprowicza jakoś wjeżdżają nie ma stluczek.

Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2015 o 15:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wystarczy zrobić światła bezkolizyjne. Ze strony Bełżyc zapala się zielone kiedy auto podjeżdża do skrzyżowania. W innym przypadku non stop zielone na krajowej 19 tce.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (77)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!