środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Kosmiczny trolejbus przyjedzie do Lublina

Dodano: 6 lipca 2009, 22:37
Autor: (drs)

Białorusini z mińskiej fabryki Biełkommunmasz, którzy chcieli nam sprzedawać swoje trolejbusy zgadzają się także na współpracę przy ich montażu. Inżynierowie z lubelskiego MPK składaliby wozy w zajezdni Helenów.

Właśnie takim rozwiązaniem, a nie zakupem gotowych pojazdów bardziej zainteresowane jest MPK chcąc zapewnić pracę mechanikom.

W połowie sierpnia z Mińska ma przyjechać na testy białoruski trolejbus, zaś pod koniec sierpnia drugi pojazd o bardzo nietypowej linii nadwozia.

- Nie wiem jeszcze, czy w trakcie tych testów będą mogły wozić lublinian, bo nie mają jeszcze homologacji na rynek europejski. Chyba że dostaniemy specjalne pozwolenie - mówi Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin.

Podczas pobytu w Lublinie obydwa białoruskie wozy mają być homologowane przez MPK na koszt producenta.

Mechanicy z Helenowa mają dokładnie obejrzeć trolejbusy, później mają przyjrzeć się też ich produkcji w Mińsku. MPK chciałoby uzbrajać nadwozia w polskie, a nie białoruskie układy elektryczne.

Nawet, gdyby miało się skończyć na zakupie to i tak wozy byłyby stosunkowo tanio. "Kosmiczny” trolejbus kosztuje ok. 600 tys. zł. To niewiele więcej, niż połowa ceny, którą Gdynia płaciła ostatnio za nowego solarisa.
Czytaj więcej o:
Gość
TK
bazyl
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 lipca 2009 o 16:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale MPK chce montować trolejbusy z gotowych nadwozi, a nadwozia można by kupić choćby u Autosana, mają całkiem ciekawe autobusy miejskie.
Rozwiń
TK
TK (7 lipca 2009 o 09:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dlaczego ktoś chce koniecznie robić interesy z Białorusią ? Z Państwem ktore jest na skraju bankructwa....
Chyba każdy widzi, że są to same problemy:
- jakość produktów nie weryfikowana żadnymi unijnymi normami
- niestabilna sytuacja polityczna (a co jesli Łukaszenko wpadnie na pomysł zmiany profilu produkcji - czy ktoś sie sprzeciwi?)
- brak gwarancji dostaw części zamiannych w przyszłości.

To nie jest jedyny dostawca trolejbusów na świecie a nawet wśród naszych sąsiadów. Przykłady? Prosze bardzo - chociażby Skoda produkuje bardzo nowoczesne trolejbusy znane w wielu krajach Europy.
Czy warto w ogóle porównywać te dwie marki?
Ale nie, my zrobimy po swojemu....
Rozwiń
bazyl
bazyl (7 lipca 2009 o 08:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Podobna historia była z traktorami Pronar jak widać wyszło całkiem dobrze
Rozwiń
m
m (7 lipca 2009 o 07:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech ktos powstrzyma tą głupotę! Do cholery kto na swiecie kupuje jakieś autobusy (wątpliwej swoją drogą renomy) z zamiarem, że w swoim warsztacie będzie je przerabiał. Co z tego wyjdzie - nikt nie przewidzi skutków. Pamiętajcie, że biednego nie stać na tanie rzeczy. A w tym rzypadku pewnie tak będzie - zamiast kupić nowe dobre trolejbusy i je użytkować przez lata, kombinują jak koń pod górę... Co za miasto...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!