poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lublin

Krajowy Program Kolejowy: Trasa Lublin - Warszawa na liście podstawowej. Nowy przystanek Lublin Zachód

Dodano: 16 lipca 2015, 21:14
Autor: Dominik Smaga

(fot. Archiwum)
(fot. Archiwum)

Przebudowa torów z Lublina w kierunku Warszawy znalazła się w rządowym projekcie Krajowego Programu Kolejowego. To ten dokument przesądzi, na które z inwestycji trafią unijne dotacje. Nie tylko w tę stronę wyjedziemy z Lublina po lepszych torach.

Modernizacja linii kolejowej numer 7 (a to po niej jeżdżą pociągi z Lublina do Warszawy) znalazła się na liście projektów podstawowych, które miałyby być dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pieniędzy potrzeba sporo, bo całkowity koszt przebudowy szlaku między Otwockiem a Lublinem obliczono na 3,5 miliarda złotych.

Tyle potrzeba, by umożliwić pociągom jazdę z prędkością 160 km/h, co pozwoliłoby skrócić czas podróży między Lublinem a stolicą kraju do około półtorej godziny. Powstanie też nowy przystanek kolejowy Lublin Zachód na wysokości osiedla Poręba z przejściem podziemnym pod torami i jednym, wyspowym peronem.

Projekty są już praktycznie gotowe, u wojewody toczą się postępowania w sprawie decyzji lokalizacyjnych, a wszystko będzie zależeć od pieniędzy. Rządowy projekt Krajowego Programu Kolejowego trafił do konsultacji społecznych, a przyjęty może być we wrześniu. Nieoficjalnie wiadomo, że pozycja „warszawskiej” linii nie jest zagrożona.

Jeśli rzeczywiście będą zapewnione pieniądze na tę inwestycję, to prace budowlane będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Ich finał mógłby nastąpić w roku 2020. Pewne jest, że na czas przebudowy tego szlaku część pociągów towarowych trzeba będzie skierować na objazd przez Lubartów, Parczew, Łuków i Dęblin.

Lublin - Stalowa Wola też na liście podstawowej

Na podstawową linię trafił też inny, ważny, choć o wiele mniejszy projekt kolejowy z naszego regionu. To prace na szlaku z Lublina do Stalowej Woli. Wartość tej inwestycji szacowana jest na 350 milionów złotych. Efektem prac ma być nie tylko znacząca poprawa stanu torów, ale również elektryfikacja szlaku, który teraz posiada trakcję jedynie na odcinku od stacji Lublin do stacji Lublin Zemborzyce. Dla tego odcinka ministerstwo widzi źródło unijnego finansowania w programie Polska Wschodnia.

Czytaj więcej o: kolej Krajowy Program Kolejowy
Gość
Gość
xxx
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (17 lipca 2015 o 11:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Guest - primo: gadasz sam ze sobą (schiz cy cóś?), secundo: przeczytaj uważnie artykuł a potem odzywaj się.
Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2015 o 09:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niedługo pojawią się rządy PIS i więzienia zaczną się zapełniać, więc zrobi się bum na budowę nowych "więźniarek". Jak to było za na szczęście krótkich rządów PISuarów. W kraju zrobi się bieda i kredyty będą na 10%. Jak za komuny :)
Rozwiń
xxx
xxx (17 lipca 2015 o 08:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

a wrzucili newsa ogórkowego.

Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2015 o 05:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
bardzo stary odgrzewany kotlet. Przecież 3 firmy od dawna projektują ten odcinek, w tym roku ma być decyzja na realizacje inwestycji. wiadomo o tym od 2 lat. A kolejne papiery rządowe tego nie zmienią.A tory remontowane będą do otwocka a nie wawy
Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2015 o 04:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak widać, tylko kroplówka z UE jest w stanie wykrzesać jakiekolwiek inwestycje. I za parę lat ona ustanie. Gdyby jej nie było - czym w ogóle chwaliłaby się Platforma Antyobywatelska? Bezrobociem? Marnymi płacami i nierozwojową pracą? Śmieciówkami? Rozłożeniem tzw służby zdrowia, że jest gorzej niż w PRL? Masową emigracją zarobkową? A może gwałtownym wyludnianiem się miast i ujemnym przyrostem naturalnym? Jeśli nie, to proponuję patologię na rynku mieszkaniowym - brak możliwości pozwolenia sobie na mieszkanie przez przeciętną rodzinę tak, by mieć choć trójkę dzieci (niezbędne do przywrócenia przyrostu nat.) albo najwyższe opłaty bankowe w Europie (i taryfy zmieniane co miesiąc!) a w zamian zerowe podatki płacone państwu przez obce banki i nie tylko banki. (ziom).
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!