wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Kto przywiezie rowery miejskie do Lublina i Świdnika? W środę otwarcie ofert

Dodano: 27 lipca 2015, 15:16
Autor: Dominik Smaga

Miejskie rowery biją w Lublinie rekordy popularności (fot. AS)
Miejskie rowery biją w Lublinie rekordy popularności (fot. AS)

Pojutrze dowiemy się, ile może kosztować rozbudowa sieci roweru miejskiego o 25 nowych wypożyczalni, w tym 5 w Świdniku. Właśnie na środę zaplanowano otwarcie ofert w przetargu na to zadanie. Konkurencja zarzuca miastu, że faworyzuje obecnego operatora.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

To właśnie w drodze przetargu musi być wybrana firma, której miasto powierzy montaż nowych stacji i dostawę przypisanych do nich 241 rowerów. W warunkach zamówienia miasto wpisało, że sprzęt musi być kompatybilny z tym istniejącym. Oznacza to dokładnie tyle, że nowe stacje muszą być wyposażone w zamki elektryczne obsługujące również „stare” rowery miejskie. I to, że nowe rowery muszą nadawać się do przypięcia w „starych” stacjach.

Ale nie wszystkim się to podoba. Zdaniem firmy, która chciałaby wejść na lubelski rynek, wymagania miasta są sformułowane w taki sposób, że spełnić może je tylko dostawca obecnie używanych urządzeń, a zarazem operator systemu, firma Nextbike Polska. Miasto odpowiada, że skoro jest to rozbudowa już istniejącej sieci roweru miejskiego, to wszystko musi do siebie pasować. A na zarzut, że w przetargu narzucony został kształt i wygląd stacji rowerowych obecnego operatora, urzędnicy odpowiadają, że przedstawili jedynie przykładowy wygląd stacji rowerowej.

20 nowych stacji stanie w Lublinie, w każdej będzie po 15 elektrycznych zamków do przypinania rowerów oraz 5 miejsc na prywatne rowery. Takie same parametry będą mieć dwie stacje w Świdniku, za które zapłaci tutejsze starostwo, zaś uboższe będą stacje finansowane przez samorząd Świdnika, bo będą mieć po 10 zamków i nie przewidziano przy nich miejsc na rowery prywatne.

Tu staną nowe stacje

Lublin: Zakopiańska 5; Kiepury (Dom Kultury); Spokojna (urząd); Krakowskie Przedmieście przy Kościuszki; Łopacińskiego (obok KUL); Hempla przy CK; przy szpitalu dziecięcym; rondo Pola; Głęboka (Uniwersytet Przyrodniczy), Cukrownicza (Arena Lublin); Gospodarcza (Hutnicza); Dziewanny 21 przy wąwozie; Nadbystrzycka (Pozytywistów); Wojciechowska (szkoła); Węglarza (pętla); Nałkowskich (Fulmana); Niepodległości 12; Jana Pawła II (Jantarowa); Godebskiego (Staszic); Walecznych (Unicka).

Świdnik: stacje starostwa: Racławicka (Wyszyńskiego); gen. Góry; stacje miejskie: Niepodległości (Króla Pole); Centrum Kultury; Klonowa.

 

Czytaj więcej o: Lublin rower Lubelski Rower Miejski
Gość
Gość
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (29 lipca 2015 o 12:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pewnie tylko Nextbike złoży i wygra. Nie ma to jak przetargi w Polsce. W końcu system musi być "kompatybilny".
Rozwiń
Gość
Gość (28 lipca 2015 o 07:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nowy operator musi mieć ten sam mobilny system wypożyczania rowerów - nie kompatybilny tylko ten sam. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że w jednym mieście są dwa niezależne systemy wypożyczalni. ... ale żebym się nie zdziwił:(
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!