niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lublin

Kunickiego: Przebudowa wiaduktu w tym roku się nie skończy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 sierpnia 2013, 17:01
Autor: Dominik Smaga

 (Jacek Świerczyński )
(Jacek Świerczyński )

Grudniowy termin dokończenia remontu wiaduktu nad ul. Kunickiego jest nierealny - oceniają drogowcy. Po cichu mówi to nawet sama kolej, która szuka wykonawcy prac. W piątek okaże się, czy ktoś zechce się ich podjąć.

Na piątek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, do której należy wiadukt, zaplanowała otwarcie ofert w przetargu na dokończenie przebudowy po poprzednim wykonawcy, z którym umowa została rozwiązana. W dokumentacji przetargowej mowa jest o tym, że wszystkie prace mają być przeprowadzone do połowy grudnia.

Ale ci, którzy mieliby prowadzić te roboty o terminie mówią krótko: "kompletnie nierealny”. I podają własne wyliczenia, które i tak są optymistyczne, bo nie przewidują zimy.

Umowa może być podpisana pod koniec września, opracowanie map projektowych potrwa kolejne dwa tygodnie, do połowy października. Następny krok to procedura tzw. ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

To może zająć kolejny miesiąc plus dwa tygodnie na uprawomocnienie się decyzji. Uzgodnienie projektu m.in. z miejskimi wodociągami może potrwać kolejne dwa tygodnie.

To daje już połowę grudnia. Procedurę wydania pozwolenia na budowę drogowcy szacują na 65 dni, do czego trzeba znów dodać dwa tygodnie na uprawomocnienie się decyzji. Realny termin wykonania robót szacują na kwiecień, ale to i tak nie wszystko, bo ostatnie prace według tych wyliczeń zakończyłyby się w czerwcu.

Firma, która przedstawiła te wyliczenia zaproponowała kolejarzom zmianę terminu wyznaczonego na zakończenie prac. Odpowiedź była odmowna.

– Dlaczego wyznaczyliśmy taki, a nie inny termin? To wynika z uchwały naszej spółki i umowy o dofinansowanie zawartej z Urzędem Marszałkowskim – wyjaśnia Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Poza tym we wzorze umowy są zapisy umożliwiające jej ewentualne aneksowanie z uwagi na warunki pogodowe albo trudności z uzyskaniem uzgodnień z podmiotami zewnętrznymi, w tym administracją publiczną. Generalnie zakładamy, że inwestycja zakończy się w tym roku, ale jeśli się nie da, to umowa zostanie aneksowana.

Co zostało do zrobienia

Praktycznie w każdym miejscu tej inwestycji trzeba coś dokończyć. Dotyczy to zarówno torów, jak też samego wiaduktu.

Trzeba obniżyć i poszerzyć jezdnię ul. Kunickiego, wykończyć nowy plac u wylotu tunelu pod peronami, jak też wykończyć tunele dla pieszych. Najwięcej pracy będzie jednak z usunięciem kolizji planowanych sieci z istniejącą kanalizacją deszczową i sanitarną.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kino
z Dziesiątej
sisi
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kino
kino (22 sierpnia 2013 o 23:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Tanie kino. Kino niekomercyjne. Kino festiwalowe. Klasyka kina B) 


Dyskusyjny Klub Filmowy 16 - spotkajmy się przed dużym ekranem

https://www.facebook.com/Dkf16

Rozwiń
z Dziesiątej
z Dziesiątej (22 sierpnia 2013 o 22:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Wcale nie dziwię się ,Że poprzedni Wykonawca "uciekła" z placu budowy !!!

Z powyzszego tekstu wynika,ze prawie wszystko trzeba uzgadniać , zdobywać uzgodnienia i pozwolenia ???

Co to zonacza ,że nie było tego ? A dlaczego kolej nie kontynuuje prac torowych i innych  - do nich

należących - przecież PKP nie zeszło z placu budowy.

Prosimy o rzetelne dziennikarskie wyjaśnienia !!!

Rozwiń
sisi
sisi (22 sierpnia 2013 o 22:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Może jestem laikiem, ale uważam, że w pierwszej kolejności powinny być dokończone tunele dla pieszych i plac - te prace jeszcze w tym roku. Natomiast na następny rok powinno być przesunięte wykonanie jezdni (obniżenie jej, zlikwidowanie obecnych przejść pod tunelem dla pieszych). Często przechodzę pod tunelem jako piesza i uważam, że pilnie powinny być wykonane tunele dla pieszych. To co teraz się dzieje stwarza niebezpieczeństwo dla pieszych - przede wszystkim prowizoryczne schody zrobione z kratownic, które popękały, również prowizoryczne drewniane barierki nie zapewniają bezpieczeństwa, a samo przejście pod tunelem (tylko jedno dostępne) jest za wąskie i trudno minąć się z drugą osobą.

Rozwiń
Gość
Gość (22 sierpnia 2013 o 21:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

aż się dziwię że media nie nazywają go "Wiadukt w Budowie" ... mamy w tym temacie długie tradycje ;)

Rozwiń
pipek gęsi
pipek gęsi (22 sierpnia 2013 o 20:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"Poza tym we wzorze umowy są zapisy umożliwiające jej ewentualne aneksowanie z uwagi na warunki pogodowe albo trudności z uzyskaniem uzgodnień z podmiotami zewnętrznymi, w tym administracją publiczną.

Generalnie zakładamy, że inwestycja zakończy się w tym roku, ale jeśli się nie da, to umowa zostanie aneksowana. -

- wyjaśnia Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe."
 

... no to panie dyrechtorze Matysiewiczu ... co pan umieści w aneksie do umowy :

1. "warunki pogodowe"

2. "trudności w uzyskaniu uzgodnień ..." :D

Ma pan pole do popisu, żeby firma co remontuje nie poniosła kary za swoją obsuwę, he he.

Czy w tym zapyziałym grajdole nic nie może być oddane w terminie ?

Syberyjskie mrozy, kataklizmy, narzędzia z epoki neandertalskiej ... co jest przyczyną tego burdelu w remontach ?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!