poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Kupiła na Groupon soczewki. Nie ma ani towaru ani pieniędzy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 27 lipca 2011, 17:29

 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Mieli realizować zamówienia w ciągu kilku dni, a nie odbierają nawet telefonów. Tak swoich klientów traktuje internetowy sklep z soczewkami kontaktowymi, który sprzedawał swoją ofertę za pośrednictwem serwisu Groupon.pl.

Klienci mogli za 30 zł kupić soczewki o wartości 60 zł. Z oferty skorzystała nasza Czytelnicza. – Nie przyszło mi jednak do głowy sprawdzić na forach, jakie są opinie na temat tego sprzedawcy – przyznaje pani Katarzyna z Lublina. – Przyznam się, że myślałam, iż Groupon jest gwarantem uczciwości.

Pani Katarzyna złożyła zamówienie, przelała pieniądze. Na adres mailowy dostała numer zamówienia wraz informacją, że zamówienie czeka na potwierdzenie sklepu. Minął już ponad tydzień, tymczasem na stronie sklepu jest zapewnienie, że wysyłają towar w ciągu jednego do czterech dni roboczych.

– Telefon sklepu milczy, w poczcie głosowej jest informacja o braku miejsca na wiadomość. Wysłałam więc zgłoszenie do biura klienta Groupona – mówi nasza Czytelniczka.

Najpierw negocjacje, potem kara

Rzeczywiście numer telefonu sklepu z soczewkami nie odpowiada, a na skrzynce głosowej brakuje miejsca na nowe wiadomości. Serwis Groupon.pl stara się więc interweniować w imieniu osób, które skorzystały z oferty.

– Jesteśmy w trakcie wyjaśniania, dlaczego klienci nie są właściwie obsługiwani. Pomimo różnych przeszkód udaje nam się utrzymać kontakt z firmą – mówi Artur Bednarz, rzecznik Groupon.pl.

Jak Groupon może wpłynąć na nieuczciwego sprzedawcę? – Pierwszy argument to wstrzymanie realizacji kuponów, ale w tym wypadku w większości zostały już zrealizowane. Drugi środek to kary – tłumaczy Artur Bednarz. – Firma, z którą współpracujemy zapewnia, że robi co może, żeby poprawnie obsłużyć klientów. Ale z tego co wiemy, to nie ma to pokrycia w rzeczywistości. Rozważamy więc wykorzystanie argumentu w postaci zapisanych w umowie kar.

Klienci listy piszą

Rozczarowani klienci mają jeszcze mniej możliwości wpływania na nieuczciwego sprzedawcę. Groupon nie jest stroną umowy sprzedaży, a tylko pośrednikiem. Ewentualnego zwrotu pieniędzy muszą się więc domagać od bezpośredniego sprzedawcy.

– Klient powinien wysłać list polecony na adres firmy – podpowiada Lidia Baran-Ćwirta, miejski rzecznik konsumentów w Lublinie. – Może konsekwentnie domagać się kupionego produktu, albo jeśli według regulaminu sklepu minął już termin wysyłki, może odstąpić od umowy i domagać się zwrotu pieniędzy.

Jeśli to nie poskutkuje klienci mogą zwracać się ze swoimi skargami do rzeczników konsumentów, inspekcji handlowej albo do organizacji konsumenckich.

Zwrot od sprzedawcy

Groupon potwierdza, że klienci mogą się domagać zwrotu opłat tylko od sprzedawcy.

W tym jednak przypadku problemem nie jest raczej nadmierna ilość zamówień. – W sumie sprzedało się około 2 300 kuponów, a z rozmów, które z właścicielem firmy prowadzili nasi handlowcy, wynikało, że sklep był gotowy zrealizować co najmniej 5 tys. kuponów – informuje Artur Bednarz.

Groupon nadal prowadzi rozmowy ze sprzedawcą soczewek. Nie wiadomo jeszcze, co tym razem będzie mógł zaproponować niezadowolonym klientom.


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
teresa
Marta
ridz
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

teresa
teresa (10 stycznia 2013 o 18:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Byłam klientką Grouponu do momentu jak nie oddali mi 400 zł, które zapłaciłam za zamówioną rzecz. Po zapłaceniu i zamówieniu produktu zapomniałam wypełnić jakiegoś formularza, a oni nie zwrócili mi na to uwagi. Po miesiącu reklamowałam u nich umowę, a oni stwierdzili, że produktu już nie dostanę bo minął termin i pieniędzy też nie zwrócą. W ciągu tygodnia byli wstanie napisać kilka maili i przeprowadzić rozmowę telefoniczną, a przedtem nie potrafili zwrócić uwagi, że czegoś nie dopatrzyłam.
Jak widać w zasadach działania tej firmy nie ma miejsca na zwykłą uczciwość wobec klienta. Nie polecam współpracy z tą firmą.
Rozwiń
Marta
Marta (12 sierpnia 2012 o 17:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='pk' timestamp='1342617285' post='652576']
Moje zgłoszenie na policję prokuratura olała (odmowa wszczęcia postępowania), zalecając mi pozew cywilny. Ale zależało mi na ukróceniu procederu Pana Kurzawskiego, a nie tylko na własnych pieniądzach. Wysłałem do sądu zażalenie na tę decyzję i parę dni temu dostałem pismo, że Prokuratura Rejonowa w Wołominie (mój powiat) prowadzi już dochodzenie w tej sprawie.



Groupon odradzam, zlikwidowałem konto. Żadnej odpowiedzialności. Allegro oddałoby w takiej sytuacji pieniądze.
[/quote]

Ciekawe jak to sie zakończy? Napisz proszę, śledzę ten wątek bo też mnie oszukali.
Rozwiń
ridz
ridz (12 sierpnia 2012 o 17:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='edek' timestamp='1344783840' post='663792']
Niestety złożenie na policję zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez sklep dobresoczewki.com i Przemysława Kurzawskiego nic nie daje. Dobresoczewki.com oszuści specjalnie wysyłają część zamównienia - wtedy w świetle prawa zawieramy z nimi porozumienie- i zostaje tylko sąd. Do ktrórego wiadomo nikt nie pójdzie. Możliwy jest jedynie pozew zbiorowy.
[/quote]

mialem to samo , jakbym mieszkal blizej belchatowa to bym mu morde obil
Rozwiń
edek
edek (12 sierpnia 2012 o 17:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niestety złożenie na policję zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez sklep dobresoczewki.com i Przemysława Kurzawskiego nic nie daje. Dobresoczewki.com oszuści specjalnie wysyłają część zamównienia - wtedy w świetle prawa zawieramy z nimi porozumienie- i zostaje tylko sąd. Do ktrórego wiadomo nikt nie pójdzie. Możliwy jest jedynie pozew zbiorowy.
Rozwiń
eddie
eddie (8 sierpnia 2012 o 21:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dobresoczewki.com oszuści Przemysław Kurzawski oszust. Specjalnie wysyła część towaru bo wtedy policja jest bezradna
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!